Καθώς η μεγάλη διεθνής έκθεση αυτοκινήτου (ΙΑΑ 2017, 14 -24 Σεπτεμβρίου) έχει ανοίξει ήδη τις πύλες της στους δημοσιογράφους, ας πάρουμε μια πρώτη γεύση από το πλήθος των ηλεκτρικών «ανησυχιών» της αυτοκινητοβιομηχανίας, που πηγαίνουν πλέον χέρι-χέρι τόσο με την αυτόνομη οδήγηση, όσο και με τη συνδεσιμότητα και την επικοινωνία ανθρώπων και οχημάτων, αλλά και - σε κάποιο βαθμό - με τη σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο και την ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ οχήματος και δικτύου.

Audi Aicon

Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 και μηδενικοί ρύποι από το τετράθυρο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο, που δεν έχει ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ, προσφέρει αυτονομία 700 έως 800 χιλιόμετρα και διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες ισχύος 260 kW. Το μήκος του μόνο μικρό δεν είναι - φτάνει τα 5444 mm, όπως επίσης και το μεταξόνιό του τα 3470 mm (είναι δηλαδή κατά 240 mm μεγαλύτερο από αυτό της ναυαρχίδας της εταιρίας – Α8) γεγονός που προδιαθέτει για μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (660 λίτρα). Το Aicon προορίζεται για τους δρόμους του μέλλοντος, όπου τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό δεν θα αποτελούν την εξαίρεση, αλλά στοιχείο της καθημερινότητας. Είναι δε ικανό να ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς οι επιβάτες του να ασχολούνται με την οδήγηση.
 

BMW i Vision Dynamics


Τετράθυρο κουπέ πρωτότυπο με το οποίο η BMW επιχειρεί να συνδυάσει τους μηδενικούς ρύπους της ηλεκτροκίνησης με την οδηγική ευχαρίστηση για την οποία φημίζονται τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρίας. Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση των πρωτοτύπων (NEXT 100 vision) που αντιπροσωπεύουν το όραμα της BMW για το μέλλον με ένα σπορ ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αυτονομία 600 χιλιομέτρων, επιτάχυνση 0–100 km/h σε μόλις 4,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 200 km/h. Σημειώστε ότι μέχρι το 2025 το BMW Group θα έχει στη γκάμα του 25 μοντέλα που θα διαθέτουν κάποιο ηλεκτροκινητήρα, εκ των οποίων τα 12 θα είναι 100% ηλεκτρικά.
 
Honda Urban EV Concept

Το εντελώς νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο που αποκάλυψε η Honda στη Φρανφούρτη αποτελεί προπομπό ενός μοντέλου παραγωγής που θα δούμε να βγαίνει από το εργοστάσιο το 2019. Βασική ιδιαιτερότητα του Urban EV Concept αποτελεί το σύστημα υποβοήθησης Automated Network Assistant της Honda, που είναι ένα ιδιόμορφο είδος δικτυωμένου «μπάτλερ» που μαθαίνει από τα... συναισθήματα του οδηγού για να κάνει με βάση αυτά τις πλέον κατάλληλες υποδείξεις...
 
Mercedes-Benz Concept EQA

Τον κατά Mercedes «εξηλεκτρισμό» της μικρoμεσαίας κατηγορίας αντιπροσωπεύει το πρωτότυπο EQA, που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 200 kW (έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω) οι οποίοι εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς. Το Concept EQA ανήκει στις περιπτώσεις που οι μηδενικοί ρύποι συνδυάζονται με το σπορ χαρακτήρα, αφού το αυτοκίνητο διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας: "Sport" και "Sport Plus". Η αυτονομία είναι της τάξης των 400 χιλιομέτρων. Σημειώστε ότι μέχρι το 2022, η Mercedes σκοπεύει να έχει στην αγορά δέκα ηλεκτρικά μοντέλα. Σημειώστε επίσης ότι το πρώτο μοντέλο της «ηλεκτρικής» μάρκας EQ της Mercedes, το EQC, θα αρχίσει να παράγεται στη Βρέμη, το 2019.
 
Renault SYMBIOZ

Αυτό είναι το όραμα των Γάλλων για το αυτοκίνητο και το ρόλο του στην κοινωνία, από το 2030 και μετά. Είναι ηλεκτρικό, σωστά μαντέψατε, αυτόνομο (δηλαδή κινείται και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, συνδεδεμένο στο διαδίκτυο και σχεδιασμένο να ενσωματωθεί στο ανθρώπινο οικοσύστημα. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους πίσω τροχούς, το ταμπλό αποσύρεται προς τα εμπρός για να διευκολύνει τις κινήσεις των επιβατών, ενώ τα δύο εμπρός καθίσματα είναι περιστρεφόμενα. Το Symbioz θα μοιράζεται την ενέργειά του με την κατοικία του ιδιοκτήτη, με τη βοήθεια συστήματος τεχνητής νοημοσύνης.
 
Skoda Vision E

Πρόκειται για το πρώτο 100% ηλεκτρικό πρωτότυπο στην ιστορία της ŠKODA, που αναπόφευκτα είναι χτισμένο πάνω πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης MEB του Volkswagen Group. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 225 kW (306 PS), κίνηση σε όλους τους τροχούς, εντυπωσιακή αυτονομία (500 χλμ.) και τελική ταχύτητα 180 km/h. Πέρα από τον έλεγχο των διαφόρων συστημάτων με χειρονομίες και φωνητικές εντολές, το Vision E διαθέτει και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
 
Volkswagen I.D. CROZZ

Μετά την αρχική παρουσίασή του στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης το I.D. CROZZ επανεμφανίζεται ανανεωμένο, στο πλαίσιο της εξαγγελίας της μεγάλης επένδυσης (6,0 δις ευρώ) της Volkswagen που στοχεύει στην υποστήριξη της μεγάλης στροφής της γερμανικής εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση. Η αρχή θα γίνει το 2020, με το λανσάρισμα 3 ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το 2025 η Volkswagen θα διαθέτει στην αγορά 23 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Τώρα, όσον αφορά το I.D. Crozz: από την ίδια τη VW χαρακτηρίζεται ως Crossover, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους 4 τροχούς, και χαρακτηριστικά (ισχύ 225 kW, τελική ταχύτητα 180 km/h, αυτονομία 500 χλμ.) που παραπέμπουν στην ευκόλως αντιληπτή συγγένεια με το Vision E της Skoda. Το παρών δίνει και εδώ η αυτόνομη οδήγηση, η οποία ενεργοποιείται και με φωνητική εντολή.