Μπορεί τα ιδιαίτερα πιεστικά όρια εκπομπών CO2 να έχουν αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ρίξουν τις δυνάμεις τους στην ηλεκτροκίνηση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα προϊόντα τους θα πρέπει να είναι άχρωμα και άοσμα. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε εντυπωσιακά ηλεκτρικά supercars για λίγους, αλλά και σε αυτοκίνητα πολύ πιο προσιτά στο ευρύτερο κοινό που θα παραχθούν σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπόψη μας έχουμε το Peugeot 508 Sport Engineered, που η γαλλική εταιρία παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, ένα Plug In υβριδικό όχημα, – βασισμένο στο Peugeot 508, το υπάρχον σεντάν με τον κουπέ χαρακτήρα – που όπως σωστά υποθέσατε από το όνομά του έχει σπορ προσανατολισμό.

Ads

Οι τεχνικοί της Peugeot Sport κατάφεραν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα τριών κινητήρων: ενός βενζινοκινητήρα PureTech 200 hp συνδυασμένου με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 hp στον εμπρός άξονα και ενός ηλεκτροκινητήρα 200 hp στον πίσω, με την κίνηση να μεταδίδεται κατ’ αυτόν τον τρόπο σε όλους τους τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροπή 500 Nm και αντίστοιχες, βέβαια, επιδόσεις. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καθιστούν το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ισάξιο με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος 400 ίππων:  0 -100 km/h σε 4,3’’, μέγιστη ταχύτητα 250 km/h, και όλα αυτά με εκπομπές  CO2, λιγότερο από 49 g/km WLTP!

Η μπαταρία (11,8 kWh) εξασφαλίζει αληθινή οικονομία στην κατανάλωση και έως και 50 χιλιόμετρα κίνησης αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες (στον κύκλο WLTP). Στο πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέχρι τα 190 km/h προσφέροντας. εντυπωσιακές επιταχύνσεις σε όλες τις ταχύτητες και με όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το ήδη εξαιρετικό πλαίσιο του Peugeot 508 έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί το χαμήλωμα του αμαξώματος. Οι προδιαγραφές των αναρτήσεων διαθέτουν νέες παραμέτρους απόσβεσης, ενώ έχουν αυξηθεί τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο κατά 24 και 12 mm αντίστοιχα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί σε βαθμό που να προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη απόλαυση στους χειρισμούς. Ενώ, αντίστοιχο με τις κορυφαίες επιδόσεις είναι και το σύστημα πέδησης. Οι εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 380 mm με αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες με κυλινδράκια διαμέτρου 38 και 41 mm. Τα ελαστικά είναι MICHELIN Pilot Sport 4S διαστάσεων 245/35 R20, τα οποία έχουν επιλεγεί για το εξαιρετικό τους κράτημα ακόμα και στα όρια των επιδόσεων του αυτοκινήτου. 

Ads

image

image

Προφανώς δεν πρόκειται για κεραυνό εν αιθρία, καθώς ήδη από τις  18 Οκτωβρίου του 2018 η PEUGEOT SPORT είχε ανακοινώσει ότι θα εξελίξει μία  σειρά ηλεκτρικών/υβριδικών μοντέλων κορυφαίων επιδόσεων. Και αυτό αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στην δήλωση του Jean-Philippe Imparato, CEO της PEUGEOT: “Η ηλεκτροκίνηση είναι μία θαυμάσια ευκαιρία εξέλιξης νέων μορφών οδηγικών συγκινήσεων. Δημιουργούμε την έννοια του “neo-performance”, ανακαλύπτουμε νέες πηγές ενέργειας, νέα χαρακτηριστικά, νέους τομείς, απαντάμε σε νέες προκλήσεις… Αυθεντική απόλαυση με μόλις 49 g/km CO2″

Για το 508 Peugeot Sport Engineered η εταιρεία χρησιμοποίησε την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από δύο ηλεκτρικά πρωτότυπα: Το υπερ-οικονομικό 208 HYbrid FE (2013) με επιδόσεις GTi και πολύ χαμηλά επίπεδα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου (CO2 μόλις 46 g/km, 0 – 100 km/h σε 8 δευτερόλεπτα) και το 308 R HYbrid Concept (2015) με εξίσου εντυπωσιακές προδιαγραφές: 500 ίπποι συνολική ισχύς, 730 Nm ροπή και 0-100 km/h σε μόλις 4 δεύτερα.