Ads

Έχοντας ήδη αναγγείλει την άφιξη του Mokka μηδενικών ρύπων, η Opel δίνει πληροφορίες για τις συμβατικές εκδόσεις του νέου της SUV, που όπως ήταν αναμενόμενο θα “φορούν” τους γνωστούς turbo βενζινοκινητήρες 1.2 και diesel 1.5 του γκρουπ PSA. Παράλληλα, η εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τον εξοπλισμό του νέου μοντέλου που εκτός των άλλων λανσάρει και τη μελλοντική σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας Opel.

 

Το νέο Opel Mokka είναι χτισμένο πάνω σε μία νέα έκδοση της αρθρωτής “multi-energy” πλατφόρμας CMP (Common Modular Platform) του γκρουπ PSA, που παρέχει μέγιστη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τη χρήση τόσο αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ads

 

Όπως, δε, είχε ευθύς εξαρχής ανακοινωθεί, με συνολικό μήκος μόλις 4,15 m το νέο Mokka διαθέτει τη δέουσα ευελιξία για να παρκάρει και να κυκλοφορεί άνετα στα αστικά κέντρα, ενώ παρά το γεγονός ότι είναι κατά 12,5 cm πιο κοντό συγκριτικά με τον προκάτοχό του, καταφέρνει να προσφέρει στους πέντε επιβάτες του παρόμοιους χώρους χάρη στο ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 mm), αλλά και χώρο αποσκευών 350 λίτρων.

 

Μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης φιγουράρουν στην λίστα με τον εξοπλισμό του νέου Mokka. Ανάμεσά τους το ACC (Advanced Cruise Control) και το Active Lane Positioning, που διατηρεί αυτόματα το όχημα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά και το προσαρμοζόμενο – αντιθαμβωτικό – σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία led – και αποτελεί κάτι μοναδικό στην κατηγορία.

 

Το νέο Mokka είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το πλήρως ψηφιακό cockpit επόμενης γενιάς, Opel Pure Panel, με τον πίνακα οργάνων να εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και να ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες, (εκ των οποίων αυτή που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό έχει διάσταση 12”). Ωστόσο, στοχεύοντας και στη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο, οι άνθρωποι της Opel διατήρησαν τους φυσικούς διακόπτες ελέγχου για τις βασικές λειτουργίες.

 

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει επί της ουσίας έναν βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο επίπεδα ισχύος που κατά περίπτωση συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή 8άρι υτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ένας 1500άρης diesel προσφέρεται συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, προσφέροντας τη μέγιστη οικονομία. Ο παραπάνω κινητήρες αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 74W (100hp) και 96kW (130hp), ενώ κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η περιορισμένη κατανάλωση και οι καλές επιδόσεις προκαταρτικές τιμές κατανάλωσης NEDC1: στο μικτό κύκλο 3,8-4,8 l/100km, εκπομπές CO2 100-111 g/km).

 

Όλοι οι βενζινοκινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι με το τούρμπο να αντιδρά άμεσα, προσφέροντας αυξημένη ροπή από τις χαμηλές στροφές. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.750 rpm. Έτσι, στον τομέα των επιδόσεων έχουμε το νέο Mokka των 96 kW (130 hp) να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 202 km/h, με την επιτάχυνση 0 – 100 km/h να επιτυγχάνεται σε 9,2 δεύτερα. Ενώ με τον κινητήρα 1.2 Turbo με 74 kW (100 hp) η τελική ταχύτητα φτάνει τα 182 km/h και τα 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε περίπου 11,0’’.

 

Τέλος, ο 1.5 diesel διαθέτει σύστημα μείωσης ρύπων, που αποτελείται από έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/καταλύτη συγκράτησης NOx, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (Diesel Particulate Filter – DPF) που συνδυάζονται σε μία συμπαγής μονάδα, τοποθετημένη όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα. Το σύστημα παγίδευσης NOx ενεργεί ως καταλύτης κρύων εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές NOx σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ