Θα περίμενε κανείς ότι το Crossland X της Opel θα θύμιζε, με κάποιο τρόπο και σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, το Peugeot 2008, αφού η μηχανολογική συγγένεια είναι πλέον γνωστή. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι και το συμπέρασμα, μετά την οδήγηση του νέου μοντέλου με τους δύο βασικούς του κινητήρες, είναι πως το DNA της Opel είναι τελικώς εδώ.

Έχοντας ήδη κάνει επανειλημμένως αναφορά στο νεοφερμένο crossover (αναγκαστικά χρησιμοποιούμε και αυτόν τον «ελληνικό» όρο, που χαρακτηρίζει τα πιο “light” SUV) της Opel, τόσο κατά την αναγγελία του μοντέλου, όσο και μετά τη στατική του παρουσίαση, αλλά και μετά την αναγγελία του επίσημου τιμοκαταλόγου του έχουμε δώσει το στίγμα όχι μόνο του ίδιου, του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αλλά και μιας διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και επί της ουσίας αφορά την αντικατάσταση των πολυμορφικών (MPV) από τα διάφορα «τζιποειδή». Στην περίπτωση του Crossland X έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που έρχεται να πάρει στη γκάμα της Opel τη θέση που φυσιολογικά θα κατείχε το συμπαθέστατο Meriva, που περνάει πλέον στην ιστορία.

Είναι άραγε κακό αυτό; Όχι, αφού η ουσία είναι λίγο πολύ η ίδια, ούτως ή άλλως είχαμε να κάνουμε με αυτοκίνητο με αυξημένο ύψος, απλώς εδώ προκύπτει και η σχετικώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που στις εκδρομικές αποδράσεις, αλλά και στις αναμετρήσεις με τα αστικά πεζοδρόμια είναι σίγουρα ένας καλός σύμμαχος.

Η πρόσφατη οδηγική επαφή με τις δύο από τις τρεις βασικές εκδόσεις που έρχονται τελικώς στη χώρα μας, την turbo βενζινοκίνητη 1.2 με 110 ίππους και την πετρελαιοκίνητη 1.6 με τους 99 (που συνδυάζονται και οι δύο με κιβώτιο 5 σχέσεων) ήρθε να μας δείξει πόσο καλά στέκεται στο δρόμο το Crossland X.

Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αγοραστεί για να προσφέρει οδηγική απόλαυση, είναι το αυτοκίνητο που θα προσπαθήσει προσφέρει το μέγιστο της πρακτικότητας στα 4,21 μέτρα του μήκους του, με το συρόμενο πίσω κάθισμα να επιτρέπει στο πορτ μπαγκάζ να μεγαλώνει από τα 410 στα 520 λίτρα και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,60 μ. να αποτελεί εγγύηση για την άνεση των πίσω επιβατών. Είναι το αυτοκίνητο που διαθέτει τη δέουσα ευελιξία μέσα στην πόλη, αλλά και την απαραίτητη ευστάθεια στην εθνική οδό (βάζοντας ένα αστερίσκο στο σημείο αυτό θα σημειώσουμε ότι επηρεάζεται περισσότερο σε σχέση με ένα Astra όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι).

Και όταν έρθει η ώρα των στροφών της επαρχιακής οδού θα τα καταφέρει μια χαρά να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, προσφέροντας σωστή αίσθηση στον οδηγό του, στον οποίο φροντίζει να δείξει εγκαίρως τα όριά του, με προοδευτικές σε κάθε περίπτωση αντιδράσεις. Δεν γέρνει υπερβολικά, δεν σε τρομάζει και έχει τόσο γκάζι όσο χρειάζεσαι για μια ασφαλή προσπέραση, είτε τη βενζίνη επιλέξεις ως καύσιμο (τουλάχιστον στην turbo εκδοχή του Crossland X που οδηγήσαμε) είτε το πετρέλαιο. Προφανώς στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης κερδίζεις σε κατανάλωση (1,0 έως 2,0 λίτρα/100 χλμ.) αλλά και σε ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ η βενζινοκίνητη θα σου προσφέρει κάτι παραπάνω στην επιτάχυνση στις ψηλές στροφές αλλά και πιο αθόρυβη λειτουργία (παρόλο που και το diesel είναι δεόντως πολιτισμένο).

Το νέο Opel Crossland X θα διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (X-Cite και X-Clusive) με τις τιμές να ξεκινούν από τα 17.300 ευρώ στην περίπτωση του «ατμοσφαιρικού» βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 81 ίππους (που διατίθεται μόνο ως X-Cite). H X-Clusive, με το διζωνικό κλιματισμό, τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8,0’’ στο κέντρο του ταμπλό, το σύστημα παρκαρίσματος με την κάμερα οπισθοπορείας κλπ. ανεβαίνει στα 20.600 ευρώ, με τον βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, ενώ στην περίπτωση του diesel η τιμή είναι κατά τι ψηλότερη (€21.800).

Σημειώστε ότι η Opel προσφέρει δωρεάν την υπηρεσία Opel On Star για ένα χρόνο. Σημειώστε επίσης ότι το Crossland καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

                                    1.2 DI Turbo               1.6 CDTI Ecotec
Κινητήρας:                 1199 cm3                     1560 cm3
Ισχύς:                          110 PS / 5500 rpm      99 PS /3750 rpm
0-100 km/h:                10,6’’                           12,0’’
Ταχύτητα:                   188 km/h                     180 km/h
Κατ/ση*(l/100 km):    5,6/4,2/4,8                  4,2/3,4/3,7
Εκπομπές CO2:           111 g/km                     95 g/km
M x Π x Y:                    4.212 x 1.765 x 1.605 mm
Πορτμπαγκάζ:            410 -520 λίτρα