Μπορεί να είναι το πιο πολιτισμένο Opel όλων των εποχών το Grandland X, που βγαίνει άκρως ωφελημένο από τη γαλλογερμανική συνεργασία, αποτελώντας έναν πολύ σοβαρό «παίκτη» στον ευρύτερο χώρο των SUV.

Μια πρώτη γεύση από το νέο SUV της Opel είχαμε πάρει κατά τη διάρκεια της στατικής παρουσίασης του αυτοκινήτου στο Μιλάνο. Τότε λοιπόν είχαμε γράψει ότι «...το νέο Grandland X είναι προϊόν της συνεργασίας της Opel με τη γαλλική PSA – Peugeot Citroen, μιας συνεργασίας της οποίας το πλαίσιο είχε διαμορφωθεί πολύ πριν την ενσωμάτωση της γερμανικής εταιρίας στο γαλλικό γκρουπ.» Έτσι, λοιπόν δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι «...το Grandland X δανείζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη από το Peugeot 3008. Ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει τη σύμπτωση σε κάποιες αναλογίες του αμαξώματος, όμως ακλόνητη πεποίθησή μας είναι ότι τα δύο αυτοκίνητα δεν μοιάζουν – εμφανισιακά βέβαια - μεταξύ τους, καθώς το Grandland X έχει το δικό του σχεδιαστικό χαρακτήρα.»

Και αν τότε είχαμε σταθεί στη σχεδίαση και στα υλικά, τώρα μπορούμε να διατυπώσουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας των SUV της γερμανικής εταιρίας, αφού έχουμε οδηγήσει πλέον το αυτοκίνητο σε μια ενδιαφέρουσα διαδρομή που εκτός από την εθνική οδό Αθηνών – Πατρών, περιελάμβανε και ανάβαση στην ορεινή Αχαΐα, προς Αιγείρα, Σελιάνα και Σινεβρό. Μπορούμε λοιπόν τώρα να πούμε ότι Grandland X και 3008 δεν διαφέρουν μόνο σχεδιαστικά, αλλά και οδηγικά με το γαλλικό αυτοκίνητο να δείχνει πιο οδηγοκεντρικό (ίσως και λίγο πιο σπορ – πάντα με βάση την οδική συμπεριφορά) και το γερμανικό, κρατώντας τον εξαιρετικά πολιτισμένο χαρακτήρα που συναντάμε στο Peugeot, να παρουσιάζεται ως μια πιο «οικογενειακή» πρόταση, ένα αυτοκίνητο με κάπως πιο συμβατικό προφίλ, αλλά πάντοτε αποτελεσματικό και ασφαλές.

Οδηγώντας το Grandland X και με τους δύο διαθέσιμους κινητήρες, δηλαδή τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 με τους 120 ίππους, αλλά και τον βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo άμεσου ψεκασμού με 130 hp (και οι δυο συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) συνειδητοποιήσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με δύο πολύ αποδοτικά σύνολα. Στην περίπτωση του diesel αυτό είναι σχεδόν αυτονόητο, γνωρίζοντας τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου κινητήρα από διάφορα μοντέλα του Group PSA, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από αυτό που είδαμε: δηλαδή τις καλές επιδόσεις συνδυασμένες με τη χαμηλή κατανάλωση. Η έκπληξη είχε να κάνει με τον λιγότερο δημοφιλή τρικύλινδρο 1.2 Turbo, που παρά τα λιγότερα κυβικά του, όχι μόνο δεν έδειξε να ζορίζεται να κινήσει το βαρύ αυτοκίνητο, αλλά στο ταξίδι έδειξε να καταναλώνει και μικρές ποσότητητες βενζίνης.

Η ανάρτηση, σχεδόν «μαγική», φροντίζει να φιλτράρει τις περισσότερες ενοχλητικές κακοτοπιές του οδικού δικτύου, ενώ από την άλλη εξασφαλίζει πολύ καλό κράτημα, τόσο στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, όσο και στις ψηλές ταχύτητες των αυτοκινητοδρόμων.

Κατά τ’ άλλα δεν μπορούμε παρά να επαναλάβουμε όσα είχαμε γράψει και το Μάιο, ότι δηλαδή με το μήκος του να αγγίζει τα 4,5 μέτρα και διαθέτοντας αυξημένο μεταξόνιο (2.675 mm) αλλά και μεγάλο πλάτος (1.844 mm), τo Grandland X προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ 514 λίτρων.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.500 ευρώ για την βενζινοκίνητη βασική έκδοση “X-Cite 1.2lt Turbo, 130 hp Start & Stop MT6”, ενώ η φθηνότερη πετρελαιοκίνητη “X-Cite 1.6lt CDTI, 120hp Start & Stop MT6” κοστίζει 26.300 ευρώ.

  • Περισσότερα σχετικά με τη στατική παρουσίαση του Grandland X μπορείτε να διαβάσετε εδώ
  • Περισσότερα για τις τιμές και τον εξοπλισμό μπορείτε να διαβάσετε εδώ