Θετικός ο απολογισμός από τη χρήση του φυσικού αερίου κίνησης σε οικονομία και περιβάλλον. Τα συμπεράσματα από το συνέδριο «Φυσικό αέριο και βιομεθάνιο: κορυφαία συστατικά της αειφόρου ανάπτυξης» πραγματοποιήθηκε στη Μπολόνια της Ιταλίας στο πλαίσιο της συνάντησης των υπουργών Περιβάλλοντος της Ομάδας G7 (των 7 πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικά χωρών), στο οποίο συμμετείχε η Fiat Chrysler Automobiles, είναι αποκαλυπτικά…
 

Ads

Για τα οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα έχουμε γράψει επανειλημμένως στο παρελθόν. Τη φορά αυτή επανερχόμαστε στο θέμα με αφορμή το συνέδριο «Φυσικό αέριο και βιομεθάνιο: κορυφαία συστατικά της αειφόρου ανάπτυξης», καθώς κάποιες διαπιστώσεις του έχουν ιδιαίτερη αξία. Το «παρών» σε αυτό το συνέδριο έδωσαν σημαντικές προσωπικότητες από την ιταλική πολιτική σκηνή, μεταξύ των οποίων ο Ιταλός Υπουργός Περιβάλλοντος, Gian Luca Galletti, καθώς και κορυφαία στελέχη των εταιρειών Fiat Chrysler Automobiles, IVECO και Snam. Την FCA εκπροσώπησε ο κύριος Alfredo Altavilla, επικεφαλής του Ομίλου στην περιοχή ΕΜΕΑ.
 
Τα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου που αφορούσαν την ιταλική πραγματικότητα, αποτελούν σημαντική απόδειξη για τα οικονομικά και οικολογικά πλεονεκτήματα της χρήσης του φυσικού αερίου στον κλάδο του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενεργήθηκε το 2016, την προηγουμένη χρονιά στην Ιταλία εξοικονομήθηκαν περίπου 2 δις ευρώ από τη χρήση του φυσικού αερίου αντί συμβατικών υγρών καυσίμων. Αντίστοιχα, το οικολογικό αποτύπωμα υπολογίζεται σε σχεδόν 1,5 εκ. τόνους λιγότερους ρύπους στο περιβάλλον λόγω της μετακίνησης με αυτοκίνητα με φυσικό αέριο.
 
Στην ομιλία του ο εκπρόσωπος της FCA, ο κύριος Altavilla, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “Το φυσικό αέριο αποτελεί τη καλύτερη λύση για την μετακίνηση προσφέροντας την καλύτερη αναλογία κόστους και φιλικότητας προς το περιβάλλον. Ένα αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 50% παραπάνω απόσταση με ένα κιλό φυσικό αέριο συγκριτικά με ένα λίτρο πετρέλαιο. Από οικολογικής άποψης, το φυσικό αέριο είναι το καύσιμο με την καλύτερη αναλογία παραγόμενης ενέργειας και εκπομπών ρύπων, και παράλληλα πολύ χαμηλές εκπομπές επικίνδυνων ρύπων όπως NOx (οξειδίων του αζώτου) και NMHCs (μη μεθανικών υδρογονανθράκων). Επιπλέον έχει αποδειχθεί ότι το οικολογικό πλεονέκτημα των οχημάτων με βιομεθάνιο είναι ανάλογο των οχημάτων που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές».
 
Όπως είναι γνωστό η Fiat έχει μακρά παράδοση και μεγάλη εμπειρία στην χρήση φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα, διαθέτοντας από χρόνια στην αγορά μία ολόκληρη γκάμα μοντέλων CNG (σήμερα η γκάμα αυτή αριθμεί 12 μοντέλα).