Σε μονομαχίες διαφορετικές από αυτές που ξέρουμε καταφεύγει η μεγάλη και τρανή Mercedes-Benz για να δείξει ότι τα φορτηγά της – και συγκεκριμένα το Actros – είναι πιο αποδοτικά από τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα των Γερμανών, το Actros επιτυγχάνει κατά 11% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα οχήματα του ανταγωνισμού. Του Νίκου Λουπάκη.

Ads

Σύμφωνα λοιπόν με τους Γερμανούς, σε περίπου 750 συγκριτικά τεστ καυσίμων σε διάφορους στόλους και με χρήση σε πραγματικές συνθήκες δρόμου – με την ονομασία Fuel Duel – το Mercedes-Benz Actros επέδειξε οικονομία της τάξεως του 11%, νικώντας τους αντιπάλους του στο 90% των «μονομαχιών». Επισημαίνεται, δε, το Actros Euro VI χρησιμοποιεί μέχρι 5% λιγότερο καύσιμο από τον Euro V προκάτοχό του. Σε συνδυασμό δε με το Predictive Powertrain Control (PPC), η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί περαιτέρω έως 5%.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα προέρχεται από το Soest, κοντά στο Ντόρτμουντ: στη μεταφορική εταιρεία Meiberg, ένα Actros 1845 LS (Euro VI), αντιμετώπισε όχημα Euro V του ανταγωνισμού, και ανέλαβε να διεκπαιρώσει όλες τις μεταφορικές εργασίες του ανταγωνιστικού οχήματος για δύο εβδομάδες.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Dirk Meiberg εξήγησε: «Δεν μας ενδιαφέρουν τα στοιχεία που περιγράφονται στα φυλλάδια – θέλαμε να δοκιμαστεί η Mercedes στις καθημερινές μας δραστηριότητες και να δούμε τι μπορεί να κάνει σε σύγκριση με τους τράκτορες που ήδη έχουμε στην κατοχή μας, οι οποίοι έχουν κατά μέσο όρο κατανάλωση 29,5 lit./100 km. ” Αλλά αυτό δεν είναι μία εύκολη πρόκληση για το Actros, διότι η κατανάλωση του καλύτερου φορτηγού του στόλου της Meiberg είναι σημαντικά χαμηλότερη από το μέσο όρο – εν μέρει χάρη στην οικονομική τεχνολογία Euro V. Η κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αυτού ήταν 26,9 lit./100 km, ένας αριθμός που το Actros έπρεπε να νικήσει στην μονομαχία των δύο εβδομάδων.
7% καλύτερη κατανάλωση καυσίμου στην μονομαχία Fuel Duel

Ads

Στην μονομαχία καυσίμων που πραγματοποιήθηκε για την εταιρεία μεταφορών Meiberg, το Actros 1845 LS, που κάλυψε μία διαδρομή 4.972,7 χιλιομέτρων κατά την περίοδο δοκιμής και κατέγραψε μέση κατανάλωση 25,0 λίτρα ανά 100 km. Αυτό σημαίνει ότι το όφελος στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το ανταγωνιστικό φορτηγό Euro V είναι 1,9 l/100 km ή 7%. Στην ετήσια βάση των 120.000 χιλιομέτρων, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 2.280 λίτρων καυσίμου και έξι τόνων CO2.

Mονομαχίες για την οικονομία σε 22 Ευρωπαϊκές χώρες με 90 Actros

Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν πάντα για τη διοργάνωση μιας μονομαχίας: ο οδηγός του στόλου λαμβάνει αναλυτικές οδηγίες και συνοδεύεται στην αρχή από έναν επαγγελματία εκπαιδευτή ή έναν έμπειρο σύμβουλο πωλήσεων από τη Mercedes-Benz. Στη συνέχεια, ακολουθεί τις συνήθεις εργασίες του για δύο εβδομάδες, με την υποστήριξη του συστήματος τηλεματικής FleetBoard. Τα οχήματα της Mercedes-Benz που προορίζονται για το Fuel Duel έχουν συγκεκριμένη διαμόρφωση: καμπίνα StreamSpace, PPC και FleetBoard. Σήμερα, 90 Actros είναι στο δρόμο σε 22 χώρες που συμμετέχουν στη μονομαχία των καυσίμων, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τη Mercedes-Benz Ολλανδίας πριν από δύο χρόνια.

Το Mercedes Powershift 3 μαζί με PPC για πρώτη φορά

To Actros 1845 LS, ήταν σε δράση για δύο εβδομάδες για την εταιρεία μεταφορών Meiberg με ημιρυμουλκούμενο ψυγείο το οποίο περιείχε 33 παλέτες νωπών κρεάτων σε μία καθημερινή διαδρομή από το Heiligenstadt στο Ντόρτμουντ.
Την πρώτη ημέρα, ο οδηγός εκπαιδεύτηκε στον τρόπο οδήγησης Economy Mode του αυτόματου κιβωτίου Mercedes PowerShift 3 (βασικός εξοπλισμός οχήματος). Το προγνωστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού Predictive Powertrain Control (PPC) ήταν επίσης κάτι νέο για τον οδηγό. Καθώς το PPC, όχι μόνο γνωρίζει την τοπογραφία της διαδρομής που θα ακολουθηθεί, αλλά το ακριβές βάρος του οχήματος και την επιλεγμένη ταχύτητα στο cruise control, μπορεί να υπολογίσει ποια είναι η βέλτιστη σχέση ταχυτήτων την σωστή στιγμή πιο γρήγορα από τον κάθε οδηγό.

Το αυτοκίνητο αξιολογεί τον οδηγό του…

Το σύστημα τηλεματικής FleetBoard πολύ γρήγορα απέδειξε πόσο οικονομικά οδήγησε ο οδηγός από την Meiberg το Actros 1845 LS. Ο Σύμβουλος Fabian Eisenhauer από την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Συμβουλευτική Ομάδα για τη Γερμανία αξιολογούσε τα δεδομένα κάθε μέρα στο εργοστάσιο στο Wörth. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, η χαρτογράφηση των ταχυτήτων έδειξε ότι η αλλαγή ταχυτήτων ήταν η πιο οικονομική στο 96,6% των περιπτώσεων. Ο Eisenhauer επιβράβευσε αντίστοιχα τον οδηγό: «Ο άνθρωπος στο τιμόνι είναι ένας πραγματικός επαγγελματίας. Στην κλίμακα αξιολόγησης του FleetBoard, από 1 έως 10, σκόραρε 9.67.”

Ο οδηγός έχει επίσης επίγνωση αυτής της βαθμολογίας. Και αυτό γιατί ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται με πλήρη και αναλυτικά στοιχεία του FleetBoard μέσω της οθόνης του οχήματος – είτε συγκεντρωτικά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή με μεμονωμένα στοιχεία του τελευταίου ταξιδιού, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Έτσι από τη μία πλευρά ενημερώνεται ο οδηγός για τη βαθμολογία του και το οδηγικό του στιλ, και από την άλλη διαθέσιμα είναι όλα τα στοιχεία του οχήματος και συμβουλές για το πώς μπορεί να επιτευχθεί μια ακόμη πιο οικονομική οδήγηση.

Οι παράγοντες της επιτυχίας: μεγαλύτερη οικονομία και ασφάλεια

Ο Fabian Eisenhauer υπήρξε σύμβουλος για πέντε χρόνια. Πριν από αυτό εργάστηκε ως εκπαιδευτής. Ως εκ τούτου, είναι γνώστης στον τομέα των φορτηγών και ξέρει καλά ότι ο αριθμός των καλών οδηγών μειώνεται όλο και περισσότερο. Γι ‘αυτό και γίνεται όλο και πιο σημαντικό να είναι σε θέση η τεχνολογία των οχημάτων να αποφορτίζει τους οδηγούς, όσον αφορά τόσο στην οικονομία αλλά και στην ασφάλεια.

Η απόδειξη ότι οι μηχανικοί της Mercedes-Benz εξόπλισαν το Actros και με τους δύο παράγοντες φαίνεται στους 13 «φύλακες άγγελους» του οχήματος: Υποβοήθηση Διατήρησης Απόστασης (Proximity Control Assist), σύστημα Ελέγχου Ευστάθιας (ESP) και Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist) καθώς και Active Brake Assist 3 το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα την πέδηση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή τόσο των κινούμενων όσο και των σταθερών εμποδίων όταν η κατάσταση το απαιτεί.