Έχοντας φύγει από το χώρο της παρουσίασης του νέου μικρού μοντέλου της Ford και έχοντας ήδη κάποια χιλιομετρική εμπειρία στο τιμόνι του, ένα πράγμα μας έρχεται στο μυαλό ως συμπέρασμα και ας παραπέμπει σε άλλη μάρκα: more car for your money… Γιατί τελικώς το ka+ είναι περίπου ένα fiesta σε τιμή ka. Μπερδευτήκατε; Εξηγούμαστε αμέσως…

Ads

To ka που ξέρατε ολοκλήρωσε την καριέρα του τον περασμένο Μάιο και το ερώτημα πως έχει σκοπό να δηλώσει παρούσα η Ford στη «μικρή» κατηγορία, στην κατηγορία των μίνι (ελληνιστί “segment A”), έχει μια ιδιόμορφη απάντηση: με ένα μοντέλο που ανήκει στα σουπερμίνι “segment B” – και συγκεκριμένα στο κάτω τιμολογιακό άκρο της κατηγορίας αυτής, στα μοντέλα εκείνα που έχουν τιμή μικρότερη των 13.000 ευρώ και αποτελούν το 13% της αγοράς.

Στο σημείο αυτό μπορούμε να ανοίξουμε μια παρένθεση για να πούμε ότι το 72% της αγοράς των σουπερμίνι το κατέχουν αυτοκίνητα με τιμή μεταξύ 13.000 και 25.000 ευρώ, ενώ στο υπόλοιπο 15% συναντάμε προτάσεις με τιμή 25.000 ευρώ.

image

Ads

Πρόκειται λοιπόν για μια «προέκταση» του Fiesta προς τα κάτω με ένα αυτοκίνητο πρακτικά ίδιων διαστάσεων (μήκος 3,92 μέτρα), αλλά με σημαντικά χαμηλότερη τιμή, που το καθιστά τελικώς ανταγωνιστή των μίνι. Ένα αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους για επιβάτες (οι χώροι για τους πίσω είναι απλώς απίστευτοι) και υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ 272 λίτρων. Ένα αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Ινδία με ευρωπαϊκές προδιαγραφές – και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνει το ka+ με τον τρόπο που κινείται.

image

Θεωρητικά η χαμηλή τιμή παραπέμπει σε φθηνή κατασκευή, όμως αυτό δεν φαίνεται να ισχύει στην περίπτωσή μας, αφού το ka+ δείχνει απρόσμενα στιβαρό (να μην πούμε ότι δείχνει πιο στιβαρό και από… fiesta) αθόρυβο και οικονομικό. Αυτό είναι το πρώτο πόρισμα της σύντομης οδηγικής επαφής με το ka+, που βεβαίως έχει τα όριά του στον τομέα των επιδόσεων (με 1200άρηδες κινητήρες 70 και 85 ίππων) αλλά η οδική του συμπεριφορά είναι αντάξια του ονόματος Ford. Και για να μην αδικήσουμε τους κινητήρες, να συμπληρώσουμε στο σημείο αυτό ότι η κατανάλωση που είδαμε με τον «μεγάλο» κινητήρα ήταν επίσης μια ευχάριστη έκπληξη (της τάξης των 7,0 λίτρων/100 χλμ.)

image

Το Ford ka+ προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία «φτωχή» την Trend Essential (70 hp) και μία «πλούσια» Trend Ultimate (85 hp), με τη δεύτερη να πωλείται έναντι 11.470 ευρώ και την πρώτη 10.970 ευρώ. Τα εισαγωγικά στο φτωχή και πλούσια δεν μπήκαν τυχαία, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος -και στις δύο περιπτώσεις- και το βέβαιο είναι ότι τα 500 ευρώ της διαφοράς αξίζουν πολύ περισσότερο. Δηλαδή δεν βρίσκουμε λόγω να κάνει κάποιος οικονομία και να μην προτιμήσει την Trend Ultimate (που εκτός του ισχυρότερου κινητήρα έχει ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα sync με φωνητικές εντολές κ.ά.)

image

Το ότι αξίζει 100% τα λεφτά του αυτό το αυτοκίνητο είναι βέβαιο. Τι μειονεκτήματα έχει; Ενδεχομένως το μέγεθος. Για πολλούς οδηγούς ένα μικρότερο αυτοκίνητο, πιο ευέλικτο, με μήκος της τάξης των 3,5 μέτρων και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση είναι προτιμότερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Και τη σύγκριση αυτή την κάνουμε λόγω της γνωστής τιμής. Θέλετε και άλλα μειονεκτήματα; Η σχεδίασή του δεν μας ενθουσίασε, αλλά αυτό μπορεί κανείς να πει ότι είναι και υποκειμενικό. Από κει και πέρα δεν έχει νόημα να μπούμε σε άλλες λεπτομέρειες…