Σχεδόν πενήντα χρόνια… Την ώρα που η Ford γιορτάζει την «επανάσταση» που έφερε στα μικρά αυτοκίνητα το εμβληματικό, πλέον, Ford Fiesta, δεν το αφήνει να σβήσει 50 κεράκια και ανακοινώνει με έναν μάλλον αθόρυβο τρόπο το τέλος της παραγωγής του. Η είδηση αποτελεί αιτία και αφορμή να θυμηθούμε τι προσέφερε στην αυτοκίνηση όλα αυτά τα χρόνια (1976 – 2023) το δημοφιλές σουπερμίνι.

Ads

Η εμφάνιση του Ford Fiesta στο αυτοκινητικό στερέωμα το 1976 δεν ήταν μόνο μια επανάσταση για τη Ford, αλλά σηματοδοτούσε και τη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας ολόκληρης σε μικρότερα και πιο οικονομικά αυτοκίνητα, με τρίθυρα και πεντάθυρα αμαξώματα που προσέφεραν αυξημένη πρακτικότητα και κίνηση στους εμπρός τροχούς για βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια.

Αυτό το αυτοκίνητο, το σουπερμίνι Ford Fiesta, που πήρε το όνομά του για να τιμηθεί και η χώρα που ενεπλάκη στην παραγωγή του, περνά στην αιωνιότητα, αφού η μαμά εταιρία ανακοίνωσε επισήμως το «κόψιμό» του από την γκάμα των μοντέλων της, έχοντας στο ενεργητικό του περισσότερα από 22 εκατομμύρια οχήματα να έχουν παραχθεί παγκοσμίως από το 1976 στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Ford σε όλο τον κόσμο και να έχουν πωληθεί σε περισσότερες από 50 χώρες. Ο τερματισμός της παραγωγής του Ford Fiesta αναμένεται τον Ιούνιο του 2023, κάτι λιγότερο από μισό αιώνα από το λανσάρισμα του δημοφιλούς σουπερμίνι.

Στην επίσημη ανακοίνωση της Ford, που ήταν γενικώς χαμηλών τόνων, διαβάζουμε επίσης τα εξής: “Στην Ford Ευρώπης, επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με τα επιβατικά μας οχήματα να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και όλα τα οχήματα σε όλο το χαρτοφυλάκιο της Ford, μέχρι το 2035. Η μετάβαση αυτή, θα έχει ως αποτέλεσμα την διακοπή της παραγωγής των S-MAX και Galaxy στη Βαλένθια της Ισπανίας τον Απρίλιο του 2023, καθώς και εκείνης του Fiesta στην Κολωνία της Γερμανίας, μέχρι το τέλος Ιουνίου 2023”.

Ads

H Ford ανακοίνωσε επίσης ότι “θα παρουσιάσουμε τρία νέα συναρπαστικά ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα και τέσσερα νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2024”. Στόχος της εταιρίας είναι να πουλήσει πάνω από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2026. Στο πλαίσιο αυτό, υπολογίζεται πως η παραγωγή ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στο Κέντρο Ηλεκτροκίνησης της Κολωνίας της Ford, θα φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα σε διάστημα 6 χρόνων.

Θυμίζουμε ότι το πρώτο Fiesta βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Saarlouis της Γερμανίας στις 11 Μαΐου του 1976, ενώ στις 18 Οκτωβρίου 1976 ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του Fiesta στην Ισπανία. Την επόμενη χρονιά, το Fiesta ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία. Το 1981 η Ford παρουσίαζε το νέο Fiesta XR2 με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ενώ το 1983 παρουσιάστηκ το νέο πιο «αεροδυναμικό» Fiesta δεύτερης γενιάς (MkII) με βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,1 λίτρων.

To 1989 λανσαρίστηκε το Fiesta MkIII και το 1990 ήρθε η παρουσίαση του Fiesta RS Turbo. Το 1996 παρουσιάστηκε το Ford Fiesta MkIV με ολοκαίνουργιο στρογγυλεμένο, σχήμα και τη χαρακτηριστική οβάλ μάσκα, ενώ το 1999 το Fiesta MkV έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του μαζί με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta Sport στην Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης. Στον ίδιο χώρο, αλλά δύο χρόνια μετά, το 2001, έκανε την εμφάνισή του το ολοκαίνουργιο Fiesta MkVI.

Το 2008 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία της Γερμανίας, στη Βαλένθια της Ισπανίας και στη Ναντζίνγκ της Κίνας, το Fiesta επόμενης γενιάς (MkVII). Το 2012 έκανε την εμφάνισή του το Fiesta MkVIII. Το 2013 άρχισε να διατίθεται στην αγορά το Fiesta ST 182 PS. Την ίδια χρονιά το Ford Fiesta ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη για δεύτερο συνεχόμενο έτος, πουλώντας 293.663 «κομμάτια».

Το 2017 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία το επόμενης γενιάς Fiesta, μετά από επένδυση 293 εκατομμυρίων ευρώ στη γερμανική εγκατάσταση. Το 2019 λανσαρίστηκαν τα Fiesta EcoBoost Hybrid, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt, ενώ το 2021 η Ford παρουσίασε τη νέα, τρέχουσα γενιά Fiesta – και μαζί της το νέο Fiesta ST.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ