Υπό άλλες συνθήκες ο τίτλος της είδησης θα ήταν «Γαλλικός ο Κινητήρας της Χρονιάς…» Ωστόσο πίσω από το βραβείο «Κινητήρας της Χρονιάς 2017» που απέσπασε ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech Turbo του ομίλου PSA, κρύβονται κάποιες νέες τεχνολογικές επιλογές που ενδεχομένως θα δούμε να εφαρμόζονται τα επόμενα χρόνια και σε άλλους βενζινοκινητήρες, λόγω των πιο αυστηρών εκπομπών ρύπων.

Ads

Η βράβευση έγινε από διεθνή επιτροπή δημοσιογράφων, στο πλαίσιο της 19ης Διεθνούς Διοργάνωσης “Engine of the Year”, αφορά την κατηγορία 1,0 -1,4 λίτρα και πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη. Είναι δε η τρίτη συνεχόμενη για το μηχανικό σύνολο που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Française de Mécanique στο Douvrin της Γαλλίας καθώς και στο Xiang Yang της Κίνας. Από το 2014, η παραγωγή του συγκεκριμένου βενζινοκινητήρα με απόδοση 110 και 130 ίππους έχει ξεπεράσει τις 850.000 μονάδες και λόγω της αυξημένης ζήτησης στα τέλη του 2017 θα ξεκινήσει η κατασκευή του και στο εργοστάσιο Trémery (επίσης στη Γαλλία). Με αυτή την προσθήκη, η παραγωγή του θα διπλασιαστεί, έτσι ώστε από το 2019 να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο μονάδες σε ετήσια βάση.

Ο κινητήρας 1.2 PureTech Turbo στις εκδόσεις 110 & 130hp τοποθετείται σε περισσότερα από 90 μοντέλα και εκδόσεις που διατίθενται σε 70 και πλέον χώρες. Στην ευρωπαϊκή αγορά, ο κινητήρας 1.2 PureTech αντιπροσωπεύει για τον Όμιλο PSA το ένα τρίτο του συνόλου των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Οι βασικές τεχνολογικές καινοτομίες που θα προσφέρουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα ως προς την απόδοση και τους ρύπους – και οι οποίες θα έχουν ενσωματωθεί στον κινητήρα μέχρι το τέλος του 2017 – είναι οι εξής
•          Εισαγωγή ενός φίλτρου μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter – GPF) για τη μείωση των εκπομπών CO2 πάνω από 75%. Το φίλτρο αυτό είναι από διαφορετικό υλικό (κορδιερίτη) σε σχέση με τις παγίδες αιθάλης των ντίζελ (Diesel Particulate Filter – DPF), έχει προσαρμοζόμενη διαπερατότητα λειτουργεί με παθητική αναγέννηση (μετατροπή του άνθρακα σε CO2) και δεν χρειάζεται συντήρηση. Σημειώνουμε ότι η ανάγκη προσθήκης του GPF προκύπτει ως παρενέργεια των πιο αυστηρών ορίων εκπομπών ρύπων: η συμμόρφωση των βενζινοκινητήρων με αυτά έχει ως αποτέλεσμα να λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε να εκπέμπουν πλέον και σωματίδια άνθρακα – κάτι που μέχρι πρότινος απλώς δεν υπήρχε στους κινητήρες βενζίνης.
•          Βελτίωση της απόδοσης του θερμοδυναμικού κύκλου και αύξηση της πίεσης ψεκασμού του καυσίμου έως τα 250 bar, στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα.
•          Μείωση των μηχανικών τριβών και εισαγωγή ενός νέου συστήματος υπερτροφοδότησης (turbo)
•          Μείωση των διαστάσεων (compact κινητήρας) για βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.

Ads