Τριαντάρησε φέτος το Fiat Tipo το μικρομεσαίο μοντέλο της Fiat που έχοντας περάσει από διάφορες φάσεις εξέλιξης, παραχωρώντας για αρκετά χρόνια τη θέση του σε μοντέλα με άλλο όνομα, επανήλθε πρόσφατα στο προσκήνιο ανανεωμένο εκ βάθρων και κατάφερε πέρυσι να πουλήσει 180.000 μονάδες στην περιοχή της EMEA (Europe, Middle East, Africa), κατακτώντας παράλληλα το 20,7 της αγοράς στην κατηγορία του, στην Ιταλία.

Το πρώτο, λοιπόν, Tipo παρουσιάστηκε στο κοινό στις 26 Ιανουαρίου 1988. Ήταν ο διάδοχος του Fiat Ritmo, το οποίο είχε με την σειρά του αντικαταστήσει το Fiat 128. Την εποχή εκείνη ήταν ένα αρκετά καινοτόμο και εκτιμήθηκε για την λειτουργικότητα, την απλότητα και την προσωπικότητα του. Είχε, δε. κατασκευαστεί επάνω σε μία από τις πρώτες εφαρμογές αρθρωτής πλατφόρμας. Το πλαίσιο του ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος για άλλα μοντέλα της Fiat, όπως για παράδειγμα το Fiat Tempra, το οποίο ήταν διαθέσιμο τόσο σε τετράθυρο αμάξωμα όσο και ως station-wagon. Ο μεγάλος θόρυβος που προκλήθηκε το 1991 σε σχέση με την παθητική του ασφάλεια (crash test του γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport), οδήγησε τη Fiat στη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ώστε το ανανεωμένο Tipo του 1993 να τα καταφέρει πολύ καλύτερα.

Το αρχικό Tipo έκανε το ντεμπούτο του το 1988 με πέντε εκδόσεις βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων και δύο επίπεδα εξοπλισμού ικανά να ικανοποιήσουν όλες τις ανάγκες της αγοράς εκείνων των ημερών. Από την άλλη αρκετοί ήταν αυτοί τους οποίους ξένισε με κάποιες τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τα ηλεκτρονικά ψηφιακά όργανα στο επίπεδο εξοπλισμού “Digit” που ήταν ενσωματωμένα μέσα σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πίνακα οργάνων ο οποίος με τη σειρά του ενσωματωνόταν στο ταμπλό.

Στο σύγχρονο Tipo, που προσφέρεται σε 4θυρες, 5θυρες και στέισον εκδόσεις, η αντίστοιχη ψηφιακή πρόταση ακούει στο όνομα UconnectTM 7" HD LIVE, το οποίο διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7" υψηλής ανάλυσης την οποία ο χρήστης μπορεί να  χειριστεί ακριβώς όπως αυτή ενός tablet. Είναι επίσης διαθέσιμο το Uconnect Link το οποίο είναι έτοιμο για το Apple CarPlayTM- και συμβατό με το Android AutoTM-, επιτρέποντας μία πιο φιλική για τον χρήστη λειτουργία όπως σε ένα smartphone.

Θυμίζουμε ότι το σημερινό 5θυρο Tipo έχει μήκος 4,37 μ., πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,50 μ., ενώ το Station Wagon είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 20 εκατοστά και φτάνει τα 4,57 μ. Διαθέσιμοι είναι δύο κινητήρες βενζίνης (1.4 Fire και 1.6 E-Τorq με 95 και 110 ίππους, αντίστοιχα) και δύο κινητήρες turbo diesel τεχνολογίας Multijet II (1.3 και 1.6, με 95 και 120 ίππους). Όλοι τους συνδυάζονται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων με 5 ή 6 σχέσεις. Ο 1.6 E-Torq εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο κινητήρας 1.6 Multijet 120 hp συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Οι τιμές ξεκινούν από τα 12.950€ για την έκδοση 1.4 95hp Pop (περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια).

Το 4θυρο Tipo έχει μήκος 4,53 μ. προσφέρει ένα ιδιαίτερα μεγάλο πορτμπαγκάζ (532 λίτρα) και οι τιμές του ξεκινούν από τα €11.950. Σημειώστε ότι για όλες τις εκδόσεις προσφέρεται 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια, ενώ διατίθεται και χρηματοδότηση με επιτόκιο 6,45% από την FCA Bank.