Ούτως ή άλλως, το Fiat 500, θα μείνει στην ιστορία σαν ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που κατάφεραν να κάνουν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη καριέρα, πατώντας σε μια παλιά σχεδιαστική φόρμα, προσαρμοσμένη βεβαίως στη μοντέρνα εποχή που ζούμε. Το τελειωτικό «χτύπημα» το δίνει η ειδική έκδοση 500 Vintage ’57 που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2015 στη Γενεύη. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Παραθέτουμε αποσπάσματα από το σχετικό δελτίο τύπου:

Αποτελώντας φόρο τιμής στο εμβληματικό Fiat που παρουσιάστηκε στο Τορίνο στις 4 Ιουλίου 1957, το 500 Vintage ’57 special series έχει μια ρετρό εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του κλασικού προδρόμου του, όπως το αμάξωμα σε μπλε παστέλ – τώρα σε συνδυασμό με λευκή οροφή , αεροτομή και καθρέφτες – και δερμάτινη ταπετσαρία σε tobacco ή εναλλακτικά Brown Terra di Siena Poltrona Frau. Το αυτοκίνητο είναι στολισμένο με παραδοσιακά λογότυπα της Fiat στο εξωτερικό μέρος και στο τιμόνι, ένα λευκό ταμπλό και λευκές και επιχρωμιωμένες ζάντες 16 ιντσών, που θυμίζουν τους τροχούς του παρελθόντος.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του έγινε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και κατόπιν το νέο 500 Vintage ’57 παρουσιάστηκε στο διεθνή Τύπο στο Centro Storico Fiat στο Τορίνο, εκεί όπου η παράδοση είναι ζωντανή, μεταφέρεται και ανανεώνεται.

Ads

Το κτίριο σε στιλ art nouveau βρίσκεται στην via Chiabrera και φιλοξενεί μια μόνιμη έκθεση που απεικονίζει τη δημιουργία και την τεχνολογική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Fiat από το 1963.

Επίσης παρουσιάστηκε μια πολύ μεγάλη συλλογή από αυτοκίνητα, αναμνηστικά, μοντέλα, διαφημιστικές αφίσες και ένα τεράστιο αρχείο: πάνω από 5.000 μέτρα χαρτιού σε έγγραφα, 300.000 τεχνικά σχέδια, 18.000 αφίσες, 1.300 σκίτσα, 5.000 βιβλία και περιοδικά σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία και την βιομηχανική ιστορία, 6 εκατομμύρια εικόνες και 200 ώρες ιστορικών ταινιών.

  • 1957: παρουσιάζεται το “μεγάλο μικρό αυτοκίνητο” και έμβλημα της μαζικής αυτοκίνησης, από το οποίο πουλήθηκαν σχεδόν 3,9 εκατομμύρια μονάδες και το οποίο θα εδραιωνόταν στη συλλογική φαντασία.
  • 2007: πενήντα χρόνια αργότερα, η Fiat ξεκινάει να οδηγεί προς το μέλλον με το νέο 500. Μια νέα επιτυχία με βαθιές ρίζες και μια εξελιγμένη απάντηση στις νέες ανάγκες της αυτοκίνησης.

Διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη, σε 12 χρώματα αμαξώματος, το νέο 500 Vintage ’57 θα είναι εξοπλισμένο με ποικίλους κινητήρες και διαφορετικά επίπεδα στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, ώστε να ικανοποιεί τις καταναλωτικές ανάγκες κάθε χώρας ξεχωριστά. Οι πελάτες στην περιοχή EMEA μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες 1.2 69 hp, 0.9 Twin Air 65 hp, 0.9 Twin Air 85 hp ή τον 0.9 Twin Air 105 hp, ή εναλλακτικά τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 Multijet 95 hp.

Με κύριο της χαρακτηριστικό τον πλήρη βασικό εξοπλισμό, η νέα ειδική σειρά ολοκληρώνει τη γκάμα του Fiat 500 για το 2015, η οποία σήμερα περιλαμβάνει δυο διαμορφώσεις (κλειστό και convertible), τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Pop, Lounge, S και Vintage ’57), δυο συστήματα μεταδόσεων (χειροκίνητο κιβώτιο ή Dualogic) και έξι εκδόσεις κινητήρων (τον διπλού καυσίμου -βενζίνης/LPG- 1.2 69 hp EasyPower επιπλέον των κινητήρων που διατίθενται με την έκδοση Vintage ’57).

Το νέο Fiat 500 Vintage ’57 είναι το κατάλληλο αφιέρωμα στο θρυλικό «Cinquino», όπως το 500 ονομάστηκε παιχνιδιάρικα, το οποίο από το 1957 έως το 1975 συνέβαλε στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης σε μια ταχέως εξελισσόμενη χώρα κι έγινε ένα μοντέλο “cult” από το οποίο πωλήθηκαν περίπου 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Το αυτοκίνητο ήταν απολύτως βασικό σε χαρακτηριστικά, ακόμα και σπαρτιάτικο θα χαρακτηριζόταν, αλλά ήταν το πρώτο μοντέλο που έκανε το προνόμιο της αυτοκίνησης προσιτό, σε λιγότερο από τρία μέτρα μήκος. Το 1957 το 500 ήταν εξοπλισμένο με δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 479 κ.εκ. με 13 ίππους, που έφτανε μια τελική ταχύτητα της τάξης των 85 χλμ./ώρα, κάτι αξιοθαύμαστο για την εποχή του.

Κατά τη διάρκεια των 18 χρόνων που κατασκευαζόταν, το 500 επωφελήθηκε από τις μικρές τεχνικές προσαρμογές και από νέο εξοπλισμό, αλλά ποτέ δεν έχασε την ιδιαιτερότητά του. Το τελευταίο μοντέλο του 500 – το μοντέλο «R», το οποίο κατασκευάστηκε σε 340.000 μονάδες – παρουσιάστηκε το 1972, όταν παρουσιαζόταν κι ο κληρονόμος του, το 126. Το μοντέλο ήταν ακόμη επιτυχημένο αν και οι καιροί άλλαζαν. Αλλά αυτό δεν ήταν το τέλος.

Πενήντα χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο, το 2007, η Fiat ξεκίνησε μια πορεία προς το μέλλον, δίνοντας νέα ερμηνεία στην έννοια του αυτοκινήτου. Το νέο Fiat 500, το μανιφέστο της «νέας Fiat», παρουσιαζόταν. Το μοντέλο που εκφράζει πλήρως την πιο αυθεντική παράδοση της Fiat, δηλαδή το να καθιστά την τεχνολογία και τον εξοπλισμό διαθέσιμα σε όλους, για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Εν συντομία, το 1957 το 500 εφεύρε μια κατηγορία και το 2007 το 500 τη μεταμόρφωσε κι έσπασε πολλά νέα ρεκόρ.

Από το 2007 το Fiat 500 κατασκευάζεται στην Πολωνία και από το 2010 και έπειτα στην Toluca (Mexico). Σήμερα, διατείθεται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και σηματοδοτεί την επιστροφή της Fiat στις ΗΠΑ. Είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο από το οποίο έχουν ήδη ταξινομηθεί 1,5 εκατομμύριο μονάδες.

Τώρα, η σκυτάλη περνάει στην ειδική σειρά 500 Vintage ’57, που αποτελεί φόρο τιμής στο έμβλημα το 1957 και επιβεβαιώνει την αναμφισβήτητη ηγεσία της Fiat σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων.