Με το mild hybrid σύστημα κίνησης Ford EcoBoost Hybrid είναι πλέον διαθέσιμο και το Fiesta, καθώς η «μαμά» Ford έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία – με την πολύ ευρύτερη έννοια – ηλεκτροκίνητη έκδοση σε κάθε επιβατικό μοντέλο που θα λανσάρει στην Ευρωπαϊκή αγορά αυξάνοντας σε 18 το πλήθος των προσφερόμενων στη γηραιά ήπειρο μοντέλων που φέρουν κάποιον ηλεκτροκινητήρα, πριν το τέλος του 2021.

Ads

Οι νέοι αγοραστές του Fiesta, λοιπόν, θα επωφεληθούν από την προηγμένη τεχνολογία EcoBoost Hybrid της Ford, η οποία λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας με το νέο Ford Puma, στα τέλη του 2019. Η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt λανσάρεται μαζί με προηγμένες, νέες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Speed Sign Recognition, τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον αυτοκινητόδρομο ή σε διαδρομές εντός της πόλης.

Ήπια υβριδική τεχνολογία
Διαθέσιμα μέσα στη χρονιά, τα μοντέλα Fiesta EcoBoost Hybrid θα αποδίδουν 155 ίππους και θα διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48-volt.

Για περισσότερες φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ

Ads

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:

•             ”Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα
•             “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – φτάνοντας τα 240 Nm και μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές

Τα οφέλη
Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Από την άλλη, περιορίστηκε η υστέρηση στην απόκριση στο γκάζι (turbo-lag) που χαρακτηρίζει λίγο-πολύ τους στροβιλοσυμπιεστές, μέσω της επιπλέον ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει πιο γρήγορα στροφές, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Το ισχυρότερο BISG επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του Auto Start-Stop του Fiesta EcoBoost Hybrid σε περισσότερες περιπτώσεις, προς όφελος της οικονομίας, όπως για παράδειγμα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 km/h ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Τόσο το Fiesta EcoBoost Hybrid όσο και οι παραδοσιακοί βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούν την τελευταία γενιά του πολυβραβευμένου τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου 1.0L EcoBoost η οποία ενσωματώνει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου.

Η τεχνολογία αυτή βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις ή την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου.

Για περισσότερες φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ