Δείχνει ότι φτιάχτηκε για να κυκλοφορεί χωρίς πρόβλημα και στο χώμα, αλλά εκπλήσσει ευχάριστα με τον τρόπο που κινείται στην άσφαλτο, ενώ διαθέτοντας τους χώρους που απαιτούνται από ένα οικογενειακό μεταφορικό μέσο, μπορεί τελικώς να κάνει σχεδόν τα πάντα. Δοκιμάζουμε τον αντίπαλο των Audi Q3 και Mercedes GLA στην τετρακίνητη έκδοση xDrive με τουρμποντίζελ 2,0 λίτρων.
 

Ads

«Μπαμπά, αυτό το αυτοκίνητο είναι ωραίο»

«Ναι παιδί μου, είναι όντως ωραίο…»

«Όχι μπαμπά, δεν εννοώ αυτό που νομίζεις. Εγώ το βλέπω διαφορετικά, βλέπω πράγματα που δεν βλέπεις εσύ!» επέμεινε η απόφοιτος του – δημόσιου – Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα και νυν φοιτήτρια κόρη μου και είχε δίκιο, αφού το μάτι του ανθρώπου που έχει μια άλλη σχέση με τις τέχνες βλέπει διαφορετικά από το μάτι του κοινού θνητού. Δίκιο βέβαια είχα και εγώ, για τους δικούς μου, συγκεκριμένους λόγους που θα απαριθμήσω ευθύς αμέσως. Ωστόσο ο διάλογος έχει την αξία του και δίνει αφορμή να ξεκινήσουμε με ένα στοιχείο που όπως και να ‘χει αποτελεί πλεονέκτημα του μικρότερου της X1: τη σχεδίαση, που όσο και να έχουμε την τάση να τη θεωρούμε υποκειμενικό στοιχείο, καταλήγει να είναι αντικειμενικότατο ενώπιον της κοινής γνώμης.

Ads

Περνώντας τώρα στο «δικό μου» ωραίο θα πρέπει να ξεκινήσω από την αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό τους στο σύνολό τους οι BMW, άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο, αλλά την προσφέρουν. Πρόκειται για κάτι που μεταφράζεται σε πληροφόρηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, στοιχείο που με τη σειρά του έχει άμεση σχέση με τη λειτουργία αφενός της ανάρτησης και αφετέρου των φρένων. Με δυο λόγια, σε λίγα αυτοκίνητα νιώθεις ότι ελέγχεις την κατάσταση τόσο καλά όσο στην Χ1 – και το ενδιαφέρον στην περίπτωση της X1 xDrive 18D που οδηγήσαμε είναι ότι έχουμε να κάνουμε με τζιποειδές, που συμπεριφέρεται σχεδόν σαν σπορ αυτοκίνητο: δεν γέρνει στις στροφές (παρά το λογικά αυξημένο ύψος της και τα περίπου 1500 κιλά της) ελέγχεται εύκολα και το κράτημά της είναι πολύ καλύτερο από αυτό που περιμένεις, καθώς δεν κάνει μόνο η εξαιρετική ανάρτηση σωστά τη δουλειά της, αλλά και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση που εξασφαλίζει μια ουδέτερη συμπεριφορά. Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας από τη μεριά του δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα την X1 και το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται όχι τόσο στους 150 ίππους, αλλά στη ροπή των 330 Nm. Καίει βέβαια λίγο περισσότερο απ’ ότι θα θέλαμε, με την κατανάλωση να φλερτάρει με τα 9,0 λίτρα/100 χλμ., αλλά κανείς δεν είναι τέλειος. Στα υπέρ, προσθέστε και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο Steptronic που δίνει τη δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές.

image

image

Κατά τ’ άλλα η Χ1 είναι τόσο πολυτελής όσο προϊδεάζει το «βαρύ» σήμα στη μάσκα της και τόσο ευρύχωρη όσο περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο μήκους 4,5 μέτρων, που μπορεί να είναι το μικρότερο σε μέγεθος τζιποειδές της βαυαρικής εταιρίας, όμως μόνο μικρό δεν είναι. Τα υλικά που περιβάλλουν οδηγό και επιβάτες είναι υπεράνω κριτικής, η εργονομία το ίδιο και οι χώροι άφθονοι, με τα εμπρός καθίσματα να προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και να ρυθμίζονται ποικιλοτρόπως, ενώ το πίσω κάθισμα να είναι μεν ευρύχωρο, πολλαπλά διαιρούμενο (40:20:40) και με ρυθμιζόμενη σε κλίση πλάτη, αλλά η βάση του δεν δεν είναι τόσο αναπαυτική όσο θα έπρεπε. Διευκρινίζουμε πάντως ότι ο χώρος είναι άφθονος και για το κεφάλι, και για τα πόδια, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το πραγματικό εσωτερικό πλάτος. Εννοείται ότι η X1 συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικό οπλοστάσιο σημαντικό μέρος του οποίου περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

image

image
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1995 cm3
Ισχύς: 150 PS / 4000 rpm
0-100 km/h: 9,2’’
Ταχύτητα: 205 km/h
Κατανάλωση*: 5,3 / 4,1 / 4,5 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 119 g/km
M x Π x Y: 4.439 x 1.821 x 1.612 mm
Πορτμπαγκάζ: 505 λίτρα
Τιμή**: 41.850 €
 
* Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

** Τιμή βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης με σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς xDrive. Με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic η τιμή ανεβαίνει στα € 44.566. Σημειώνουμε ότι η X1 προσφέρεται και σε προσθιοκίνητες εκδόσεις με την sDrive 18D να κοστίζει € 36.400.
 
Υπέρ

Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, εργονομία, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού, ανάρτηση, πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο

Κατά

Άβολο πίσω κάθισμα

image

image