Το 86% των οδηγών κατέχουν αυτοκίνητο με «λανθασμένο» χρώμα με βάση την προσωπικότητά τους, σύμφωνα με στοιχεία της Nissan, η οποία επιστράτευσε την ειδική (και ωραία) ψυχολόγο Κaren Haller, αλλά και ένα Chatbot για να πραγματοποιήσει τη σχετική έρευνα μέσω facebook.

Στο βάθος Micra, είναι το πρώτο σχόλιο που οφείλουμε να κάνουμε, αφού η έρευνα για την επιλογή χρώματος διεξήχθη με αφορμή τη διάθεση επιλογών εξατομίκευσης στο νέο σούπερ μίνι της εταιρίας, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι, παρόλο που υπάρχουν πλέον ζωντανά εξωτερικά χρώματα αλλά και επιλογές εξατομίκευσης, οι αγοραστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι πολύ συντηρητικοί όταν πρόκειται να επιλέξουν το χρώμα του καινούριου τους αυτοκινήτου: περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα έπρεπε, λοιπόν, να έχουν επιλέξει πιο εντυπωσιακές αποχρώσεις όπως το πορτοκαλί αντί για το γκρι ή το μαύρο, με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς τους.

Για την πραγματοποίηση της έρευνας, η Nissan, σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη ψυχολόγο που ειδικεύεται στην ψυχολογία του χρώματος, Κaren Haller (με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια στο συγκεκριμένο τομέα), ανέπτυξε ένα Chatbot, που λειτουργεί μέσω του Facebook και βοηθά στον προσδιορισμό της προσωπικότητας του χρήστη για να παρουσιάσει στη συνέχεια τον τέλειο συνδυασμό χρωμάτων (για το MICRA φυσικά...) που ανταποκρίνεται σε αυτόν. Για να δοκιμάστε την υπηρεσία μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

Για την έρευνα, επινοήθηκαν ειδικές ερωτήσεις για την ποσοτικοποίηση της προσωπικότητας ενός ατόμου, μέσω της ανάλυσης της συμπεριφοράς και των προτιμήσεών του. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συνήθως για να υποδείξει την πρωταρχική προσωπικότητα ενός ατόμου, όπως για παράδειγμα γίνεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής συνέντευξης εργασίας.

Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας  έχουν ως παρακάτω:

  • 86% επέλεξαν λάθος χρώμα αυτοκίνητο με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς τους
  • Περίπου τα δύο τρίτα επέλεξαν πιο παραδοσιακά / συντηρητικά χρώματα
  • Το 38% οδηγεί επί του παρόντος  γκρίζο ή μαύρο όχημα
  • Το 53% των υπαρχόντων χρωμάτων είχε επηρεάσει την επιλογή του οχήματος

Οι περισσότεροι από τους μισούς που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι έχουν επιλέξει το αγαπημένο τους χρώμα.

Την εν λόγω έρευνα, πραγματοποίησε η OnePoll τον Ιούλιο του 2017, με συμμετοχή 1.000 κατόχων ΙΧ από  πέντε χώρες: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.