Η είδηση της κατασκευής του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού εκσκαφέα (μεσαίου/μεγάλου μεγέθους) της Komatsu, σε συνεργασία μάλιστα με την Proterra, μία αμερικανική εταιρεία που έχει μεγάλη εμπειρία στον τομέα της κατασκευής πλήρως ηλεκτρικών λεωφορείων δείχνει ξεκάθαρα ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα περιοριστεί στο χώρο των επιβατικών αυτοκινήτων.

Ads

Όσοι παρακολουθούν το χώρο των κατασκευών και των μεγάλων έργων, γνωρίζουν ότι η Komatsu είναι ένας κορυφαίος κατασκευαστής πάσης φύσεως μηχανημάτων έργων – το αντίπαλο δέος της αμερικανικής Caterpillar, του άλλου ιερού τέρατος της αγοράς αυτής. Η Komatsu, λοιπόν, σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο του πρώτου ηλεκτρικού εκσκαφέα με μπαταρία, έως το τέλος του έτους ενώ στοχεύει στην παραγωγή και την εμπορευματοποίηση του τελικού μηχανήματος-προϊόντος μεταξύ 2023 και 2024. Σημειώνουμε ότι ο εν λόγω ηλεκτρικός εκσκαφέας θα διαθέτει και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC.

Ο εξηλεκτρισμός των μηχανημάτων του μεγέθους που σχεδιάζει η Komatsu θα χρειαστεί μεγάλα συστήματα μπαταριών. Αυτό εξηγεί και το γιατί η Komatsu επέλεξε την Proterra. Βλέπετε η εταιρία αυτή κατασκευάζει η ίδια τις μπαταρίες που τοποθετεί στα λεωφορεία της και όπως δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλός της, Jack Allen:

«Η τεχνολογία μπαταρίας της Proterra, που είναι η καλύτερη στην κατηγορία της, έχει δοκιμαστεί στα 16 εκατομμύρια μίλια που πραγματοποιήθηκαν από το στόλο των λεωφορείων μας. Αυτό που δουλεύει στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία σε δρόμους σε όλη τη Βόρεια Αμερική, μπορεί επίσης να λειτουργήσει εκτός δρόμου.»

Ads

Τα λεωφορεία της Proterra έχουν επανειλημμένως στο παρελθόν καταρρίψει ρεκόρ αυτονομίας, όπως για παράδειγμα αυτό των 1772,2 km που πραγματοποιήθηκαν από το λεωφορείο Proterra Catalyst Ε2, στην πίστα δοκιμών Navistar της Indiana των ΗΠΑ. Αυτό το ρεκόρ επετεύχθη χάρη στην θηριώδη μπαταρία των 660 kWh που διέθετε το συγκεκριμένο λεωφορείο και η οποία είναι 10 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την μπαταρία ενός τυπικού επιβατικού αυτοκινήτου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ