Λίγο πριν από την εμπορική του διάθεση στην ελληνική αγορά, η Nissan παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο, τρίτης γενιάς Qashqai που πέραν του αισθητικού του εκσυγχρονισμού διαθέτει συνολικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό και προσφέρεται σε εκδόσεις με συστήματα κίνησης αποκλειστικά υβριδικής τεχνολογίας. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 23.487 ευρώ.
 
Στο νέο αυτό ξεκίνημα, η Nissan έχει διατηρήσει τις κατευθυντήριες αρχές που οδήγησαν στην σύλληψη της ιδέας, στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των δύο προηγούμενων γενεών του Qashqai.
Όπως και στους “προκάτοχους” του, το στυλ του νέου Qashqai επιμελήθηκε η ομάδα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα την καθοδήγηση ανέλαβε το Nissan Technical Center Europe, που βρίσκεται στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου.
 
Εντυπωσιακή, κομψή σχεδίαση
Διατηρώντας αναμφισβήτητα το στυλ του Qashqai, η τρίτη γενιά είναι πιο μυώδης, πιο δυναμική και μοντέρνα.
 
Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20mm με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35mm. Το ύψος έχει αυξηθεί οριακά (+25 mm) και το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 32 mm, αναβαθμίζοντας την παρουσία του μοντέλου στον δρόμο.
 
Η μπροστινή όψη του ολοκαίνουργιου Qashqai διαθέτει μια διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική “υπογραφή” σε σχήμα μπούμερανγκ.
 
νέο nissan qashqaiΗ νέα γενιά του Qashqai θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών (η προηγούμενη γενιά είχε δυνατότητα επιλογής έως 19 ιντσών).
 
Το νέο Qashqai θα είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα, με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, δημιουργώντας 16 συνδυασμούς επιλογών.
 
Αναβαθμισμένο εσωτερικό: η καμπίνα του νέου Nissan Qashqai
Νέα υλικά καθισμάτων δημιουργούν μια ελκυστική και πολυτελή καμπίνα. Η νέα σχεδίαση από δέρμα Nappa απαιτεί 25 ημέρες για την παραγωγή και περισσότερο από 60 λεπτά για να “κεντηθεί” η νέα τρισδιάστατη σχεδίαση καπιτονέ σε σχήμα διαμαντιού.
 
Λειτουργία μασάζ για τα εμπρός καθίσματα με τρία προγράμματα θα είναι διαθέσιμη στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις, με ρυθμίσεις που προσαρμόζονται εύκολα μέσω του συστήματος NissanConnect.
 
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομική και αισθητική ποιότητα του λεβιέ ταχυτήτων όπως και στα κουμπιά.
 
Συνδεδεμένος έλεγχος
Το νέο Qashqai προσφέρει σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με μία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.
Head-Up Display (HUD): Η πλοήγηση, η υποστήριξη του οδηγού και οι οδικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ εντός του οπτικού ορίζοντα του οδηγού, επιτρέποντας σε αυτόν να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.
Home-to-Car: Οι δεξιότητες είναι συμβατές με συσκευές Google Assistant και Amazon Alexa, ενώ η λειτουργικότητα της Alexa είναι διαθέσιμη στην τρίτη γενιά του Qashqai.
NissanConnect στο smartphone: Μέσω της εφαρμογής, διατίθενται λειτουργίες ελέγχου οχήματος, όπως απομακρυσμένος χειρισμός κόρνας και φώτων, καθώς και κλειδώματος / ξεκλειδώματος του οχήματος. Επίσης, μπορούν να ρυθμιστούν έξυπνες ειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας, του χρόνου και της γεωγραφικής ζώνης.
Μια μπροστινή κονσόλα αποθήκευσης παρέχει βολική ασύρματη φόρτιση 15w για smartphone, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμη και συσκευές μεγαλύτερων διαστάσεων.
 
Η συνδεσιμότητα επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες με την “γόνδολα” της κονσόλας να προσφέρει τώρα συνδέσεις φόρτισης USB με θύρες USB-A και USB-C, εμπρός και πίσω.
 
Επιβατική άνεση
Οι βελτιώσεις του νέου Qashqai περιλαμβάνουν ευρύτερη οπτική γωνία στο παρμπρίζ, σχεδιασμό λεπτότερης εμπρόσθιας κολόνας και πλευρικούς καθρέφτες τοποθετημένους στην πόρτα, αντί της κολόνας, μειώνοντας τις ζώνες περιορισμένης ορατότητας.
 
Το μακρύτερο μεταξόνιο του νέου Qashqai συνδυάζεται με ένα αποτελεσματικό σύνολο, προσφέροντας ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβαίνοντες.
 
Παρέχοντας άνεση σε οποιοδήποτε ταξίδι, τα καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας» εμπνευσμένα από τη NASA, που έκαναν το ντεμπούτο τους με την προηγούμενη γενιά του Qashqai, είναι το αποτέλεσμα εκτεταμένων δοκιμών, για να διασφαλιστεί η βέλτιστη στάση του σώματος και η μικρότερη δυνατή κόπωση, για όλους τους επιβάτες, σε μεγάλα ή μικρά ταξίδια.
 
Παράλληλα η νέα, προαιρετική επιλογή του θερμαινόμενου τιμονιού, προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευεξία κατά τους χειμερινούς μήνες.
 
Εξατομικευμένη πρακτικότητα
Πιο αναβαθμισμένο αλλά εξίσου πρακτικό, το νέο Qashqai ανταποκρίνεται στις καθημερινές απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών.
 
Η ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα με λειτουργία hands-free, προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον χώρο των αποσκευών όταν τα χέρια είναι γεμάτα. Ο χώρος των αποσκευών έχει αυξηθεί πάνω από 50 λίτρα σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.
 
Για ευκολότερη φόρτωση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, υπάρχει τώρα διπλός φωτισμός στο χώρο αποσκευών. Επίσης, μια πρίζα 12v έχει εγκατασταθεί στον χώρο των αποσκευών για τροφοδοσία συσκευών, όπως φορητά ψυγεία για ταξίδια αναψυχής.
 
Ακόμη και η αποθήκευση εντός της καμπίνας έχει βελτιωθεί για να ενισχύσει τη χρηστικότητα. Οι δύο μπροστινές ποτηροθήκες απέχουν περισσότερο η μία από την άλλη, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη την χρήση τους. Παράλληλα οι “τσέπες” στις πόρτες μπορούν τώρα να χωρέσουν έως και φιάλη 1,5 λίτρων.
 
Οι βελτιώσεις στον εργονομικό σχεδιασμό των θυρών σημαίνουν ότι το νέο Qashqai προσφέρει και ευκολότερη είσοδο και έξοδο από τις προηγούμενες γενιές. Μάλιστα οι γονείς μικρών παιδιών θα εκτιμήσουν ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν τώρα στις 85 μοίρες, επιτρέποντας ευκολότερη πρόσβαση στα παιδικά καθίσματα.
 
Υβριδικά και E-POWER κινητήρια σύνολα
Το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai προσφέρει έναν συνδυασμό δυναμικών επιδόσεων και εκλεπτυσμένης κύλισης, με κινητήρια σύνολα που προφέρουν βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.
 
Υποστηρίζοντας τον στόχο της Nissan να επιτύχει 50% “εξηλεκτρισμένες” πωλήσεις στην Ευρώπη έως το 2024, το νέο Nissan Qashqai δεν θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία, αλλά και με το e-POWER, το καινοτόμο και βραβευμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, που αντλεί τεχνολογίες από το ηλεκτρικό Nissan LEAF.
 
Το Qashqai κυκλοφορεί με εκδόσεις τόσο 2WD όσο και 4WD, καθώς και με το χειροκίνητο 6τάχυτο ή το νέο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και με την ηλεκτροκίνηση που φέρνει το e-POWER.
 
Το υβριδικό σύστημα 12V που διατίθεται στο νέο Qashqai είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι [μόνο σε εκδόσεις CVT], με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2 (-4g / km).
 
Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.
 
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων Λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist).
 
Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση, με ταχύτητες μικρότερες από 18kph και σε λειτουργία “brake on”, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
 
Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20kph και 110kph), η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων Λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Αυτό βοηθά στη μείωση του φορτίου ροπής στον κινητήρα και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.
 
Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον εκλεπτυσμένο και αξιόπιστο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T που κυκλοφόρησε στο Qashqai το 2018. Αυτός ο κινητήρας έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το νέο Qashqai με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα και με πλήρη συμμόρφωση στου κανονισμούς του Euro6-d.
 
Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει τώρα μια ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα για ταχύτερη απόκριση. Τα νέα ακροφύσια βελτιώνουν το κεντρικό μπεκ ψεκασμού, η μειωμένη τριβή σε διάφορα κινούμενα μέρη βελτιώνει το CO2 και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης διαθέτει ένα νέο υπόστρωμα και υποδαπέδιο καταλύτη.
 
Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V θα προσφέρεται με δύο εξόδους ισχύος 140PS και 158PS, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT (αποκλειστικά στην έκδοση 158PS). Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα έρχεται στις 5500rpm, με μέγιστη διαθέσιμη ροπή 270Nm στις 1750rpm για την έκδοση των 158PS.
 
Στις χειροκίνητες εκδόσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί. Το νέας γενιάς Xtronic CVT προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνουν ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. Το CVT στο νέο Qashqai προσφέρει απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη και κατά τη διάρκεια μια ομαλής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με άμεση συνδεδεμένη συμπεριφορά d-step τύπου DCT, κατά τη διάρκεια μιας απότομης επιτάχυνσης.
 
Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140PS όσο και στην 158PS, ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158PS CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
 
E-POWER
Με το νέο Qashqai πραγματοποιείται και το ντεμπούτο του συστήματος κίνησης e-POWER της Nissan στην Ευρώπη. Διαθέσιμο αποκλειστικά από την Nissan, το σύστημα e-POWER προσφέρει μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση.
 
Το νέο σύστημα e-POWER του Qashqai αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157PS, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτρικό κινητήρα 140kW παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
 
Για την κάλυψη των τυπικών απαιτήσεων των ευρωπαίων καταναλωτών κατά την καθημερινή οδήγηση, το e-POWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για το νέο Qashqai, συγκεκριμένα με τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, με τελική ισχύ 140kW (190PS).
 
Αυτό που κάνει μοναδικό το e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
 
Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχουν οι απώλειες στην μετάδοση όπως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή το παραδοσιακό υβριδικό.
 
Παρόμοια με το LEAF, το νέο Qashqai e-POWER επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης του “ενός πεντάλ” που ονομάζεται λειτουργία e-Pedal. Οι οδηγοί μπορούν να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, γεγονός που υποστηρίζει έως και 90% των σεναρίων οδήγησης.
 
Πλατφόρμα CMF-C
Το νέο Qashqai είναι το πρώτο νέο μοντέλο στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C.
 
Κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας της μηχανικής, ήταν να διατηρήσει τις τρέχουσες αναλογίες του Qashqai, γεγονός που σημαίνει ότι κινείται με ευκολία σε αστικούς δρόμους ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικό εσωτερικό χώρο.
 
Όσον αφορά την κατασκευή, το πιο ελαφρύ υλικό του αμαξώματος, καθώς και οι τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησης του, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους. Για πρώτη φορά, η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών στο Qashqai είναι τώρα κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά, γεγονός που εξοικονομεί 2,6 κιλά.
 
νέο nissan qashqaiΟι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, υλικό το οποίο προσφέρει εξοικονόμηση βάρους 21 κιλών.
 
Το καθαρό πλεονέκτημα για τους αγοραστές του νέου μοντέλου είναι ότι το συνολικό νέο αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά και 41% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο μοντέλο. Αυτό μεταφράζεται σε βελτίωση, άνεση στην οδήγηση και οδηγική απόκριση που συναντάται σε ανώτερη κατηγορία οχημάτων, καθώς και σε εξαιρετική ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος, ωφελώντας ταυτόχρονα τις συνολικές επιδόσεις του αυτοκινήτου.
 
Νέα σχεδίαση ανάρτησης και διεύθυνσης
Η νέα πλατφόρμα CMF-C διαθέτει στρεπτική ακαμψία που συναντάται σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας, επιτρέποντας στην ανάρτηση να λειτουργεί με υψηλή ακρίβεια, με μια αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας ακόμα και όταν ο οδηγός κατευθύνεται σε δύσκολους δρόμους.
 
Η ρύθμιση του υδραυλικού τιμονιού έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας βελτιωμένη απόκριση, καλύτερη αίσθηση και μειωμένη τριβή.
 
Αναβάθμιση τεχνολογίας υποστήριξης οδηγού ProPILOT
Το νέο Qashqai θα είναι εξοπλισμένο με την επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη στον οδηγό, σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Έχοντας την κωδική ονομασία ProPILOT με Navi-link, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση.
 
Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.
 
Το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.
 
Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης στροφών ή εξόδων από τους αυτοκινητόδρομους.
 
Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του Qashqai, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.
 
Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες, τιμοκατάλογο και τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ