Μια νέα γραμμή παραγωγής ηλεκτροκινητήρων εγκαινιάζει το Renault Group, στο εργοστάσιο της Renault στην Cleon, για την οποία απαιτήθηκαν επενδύσεις της τάξης των 620 εκατομμυρίων ευρώ από το 2018, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. 

Ads

 

Tο εργοστάσιο της Renault στην Cléon, με τα εγκαίνια της νέας γραμμής παραγωγής ηλεκτροκινητήρων “ePT-160kW”, παρουσία του Jose Vicente de los Mozos, βιομηχανικού διευθυντή του Renault Group, κάνει ένα νέο βήμα προς τον περαιτέρω εξηλεκτρισμό του. 
 

Το Renault Group έχει επενδύσει από το 2018, 620€ εκατομμύρια στις εγκαταστάσεις της Cléon ώστε να εκβιομηχανίσει τους 100% ηλεκτρικούς και υβριδικούς κινητήρες των μοντέλων του. 
 

Ads

Ως κέντρο με μεγάλη τεχνογνωσία στην κατασκευή κορυφαίων ηλεκτρικών και μηχανικών εξαρτημάτων, το εργοστάσιο θα έχει από το 2024, δυναμικότητα ετήσιας παραγωγής άνω του 1 εκατομμυρίου εξηλεκτρισμένων κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων 500.000 ηλεκτροκινητήρων και 510.000 υβριδικών κινητήρων.
 

Αυτός ο «ηλεκτρικός» μετασχηματισμός, που ξεκίνησε το 2012, υποστηρίζει τη στρατηγική του ομίλου για τη  μακροπρόθεσμη ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της ηλεκτρικής αλυσίδας στη Γαλλία, αλλά και τη φιλοδοξία της Renault να είναι μία  μάρκα 100% ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη, έως το 2030.
 

Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας στην αιχμή της καινοτομίας 

Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με ισχύ 160 kW, θα εξοπλίζει τα 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Renault, συμπεριλαμβανομένου του νέου Megane E-Tech Electric, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο στο Douai, μέσα στον κόμβο του ElectriCity.
 

Αυτός ο κινητήρας νέας γενιάς διαθέτει ρότορα (δρομέα) με περιέλιξη (τύλιγμα), μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Renault Group εδώ και δέκα χρόνια και η οποία προσφέρει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Επιπλέον, η απουσία σπάνιων γαιών στην κατασκευή του εξασφαλίζει την εφοδιαστική επάρκεια, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και το κόστος παραγωγής. Πιο συμπαγής και ελαφρύτερος από τον κινητήρα του Zoe, έχει μεγαλύτερη ισχύ και περισσότερη ροπή, ενώ προσφέρει όλη την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης, με άμεση και γραμμική επιτάχυνση.
 

Ένα εργοστάσιο προσανατολισμένο στην ηλεκτρική ενέργεια

Για να επιταχυνθεί αυτή η μετάβαση και να υποστηριχθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών, αυτή η νέα γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα “ePT-160kW” δημιουργήθηκε μετά την ανακαίνιση περίπου 8.000 τετραγωνικών μέτρων. Η παραγωγική μονάδα αποτελείται από 4 γραμμές συναρμολόγησης, με παραγωγική ικανότητα 120.000 κινητήρων ετησίως, ενώ χάρη στον ευέλικτο σχεδιασμό της θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 240.000 κινητήρες ετησίως. 
 

Από το 2015, το εργοστάσιο της Cléon παράγει το σύστημα ηλεκτροκίνησης για τα Renault Zoé, Twingo ZE, Kangoo ZE και Master ZE. Σήμερα, διευρύνει τη γκάμα του με την εκβιομηχάνιση του κινητήρα ePT-160 kW, που θα εξοπλίσει και το μελλοντικό μοντέλο του κατηγορίας C της Renault. Από το 2024, η παραγωγή με τον κινητήρα ePT-100 kW για το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, ενώ από το 2027 θα επεκταθεί κι άλλο με τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, ισχύος 200 kW, που δε θα αξιοποιεί σπάνιες γαίες για την κατασκευή του, ενώ είναι εξελιγμένος σε συνεργασία με τη Valeo και τη Valeo Siemens eAutomotive.
 

Για να υποστηρίξει αυτόν τον μετασχηματισμό μεγάλης κλίμακας, το Renault Group πρωτοπορεί και υποστηρίζει τους υπαλλήλους του εκπαιδεύοντάς τους στις νέες ειδικότητες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση. Στο εργοστάσιο της Cléon, έχει δημιουργηθεί ένα μοναδικό εκπαιδευτικό κέντρο: το E-Mobility Academy. Αυτό δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε με τη βοήθεια διαφόρων συνεργατών, διαθέτει μια σειρά από σχολές, ενώ αποσκοπεί στην εκπαίδευση των εργαζομένων του εργοστασίου. Tο ακαδημαϊκό πρόγραμμα συνοδεύεται επίσης από την πρόσληψη 100 νέων υπαλλήλων για την υποστήριξη του μετασχηματισμού του εργοστασίου, ως μέρος του πλάνου ‘Renouveau France 2025’.
 

Το εργοστάσιο της Cléon σε αριθμούς: 

• 98 εκατομμύρια κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων έχουν παραχθεί από την ημέρα έναρξης της λειτουργίας του, το 1958 

• €620 εκατομμύρια έχουν επενδυθεί από το 2018 με στόχο την εκβιομηχάνιση της παραγωγής των ηλεκτροκινητήρων και των εξαρτημάτων για τα συστήματα υβριδικής κίνησης 

• Το 2021, το εργοστάσιο κατασκεύασε 934.459 μηχανολογικά εξαρτήματα, με το 34% εξ αυτών να αφορούν στην ηλεκτροκίνηση 

• 3.228 εργαζόμενοι, το 14% εκ των οποίων είναι γυναίκες στα τμήματα παραγωγής και τα τεχνικά τμήματα, ενώ το 7% ανήκει στις ομάδες των στελεχών. 

• 100 νέες προσλήψεις ανακοινώθηκαν μέσα στο 2022
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ