Αν και θεωρητικά αυτοκίνητα όπως το Clio δεν αγοράζονται για να ταξιδεύουν, στην περίπτωση του Clio Sport Tourer έχουμε να κάνουμε με μοντέλο που έχοντας αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, μπαίνει στα χωράφια της αμέσως μεγαλύτερης σε μέγεθος κατηγορίας, δηλώνοντας έτοιμο για – οικονομικό – ταξίδι…

Ads

Κινδυνεύοντας να σου πουν ότι επαναλαμβάνεσαι με κοινοτοπίες οφείλεις να αναφέρεις ότι το Clio είναι ένα «βαρύ» όνομα στο χώρο του αυτοκινήτου και μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στην κατηγορία του – η ισχυρότερη μάλιστα στην Ευρώπη. Τυχαίο το γεγονός δεν το λες, όπως δεν είναι τυχαίο ότι το 2014 το είχαμε αναδείξει και στην Ελλάδα, Αυτοκίνητο της Χρονιάς.

Το ερώτημα είναι τώρα σε τι ακριβώς μεταφράζονται όλα αυτά για τον αγοραστή του αυτοκινήτου – και στη συγκεκριμένη περίπτωση εμείς οδηγούμε Clio Sport Tourer, την πετρελαιοκίνητη, στέισον έκδοση του Clio, που είναι κατά περίπου 26 εκατοστά μεγαλύτερη σε μήκος από τη νορμάλ, πεντάθυρη έκδοση, προσφέροντας ένα σεβαστής χωρητικότητας πορτμπαγκάζ 443 λίτρων, που γίνονται 1.380 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα και φορτωθεί το αυτοκίνητο μέχρι την οροφή (και όλα αυτά με ΚΑΝΟΝΙΚΗ ρεζέρβα – όχι με κάποιο κιτ ή ρεζέρβα ανάγκης – και ο νοών νοείτω). 

Γεγονός που αναπόφευκτα παραπέμπει όχι μόνο σε μεγαλύτερα οικογενειακά βάρη, αλλά και σε συχνά ταξίδια, πολύ περισσότερο που το συγκεκριμένο Clio Sport Tourer κινείται από την πετυχημένη μονάδα 1.5 dCi που θεωρητικά εξασφαλίζει στο ταξίδι κατανάλωση μόλις 3,1 λίτρων/100 χλμ. (στην πράξη μπορείτε να υπολογίζετε γύρω στα 5,0 – 5,5 λίτρα/100 χλμ. με ένα ελάχιστο σεβασμό των ορίων ταχύτητας…) ενώ στην πόλη θα δείτε την κατανάλωση να φτάνει τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. Τιμές που σε κάθε περίπτωση επιτρέπουν τον χαρακτηρισμό οικονομικό, αλλά και ταξιδιάρικο.

Ads

Ο χαρακτήρας, τώρα, του ταξιδευτή δεν έχει να κάνει μόνο με την κατανάλωση, αλλά και με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Με ευστάθεια που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, συνδυασμένη με ικανοποιητικότατη άνεση από την ανάρτηση, το Clio Sport Tourer σε κάνει να νιώθεις ασφαλής είτε στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι είτε σε επαρχιακό δρόμο. Οι γνωστός πετρελαιοκινητήρας «πασπαρτού» της Renault (τον συναντάμε σε διάφορα μοντέλα Renault, Nissan και Dacia) είναι άκρως αποτελεσματικός και δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινεί το Sport Tourer γρήγορα και χωρίς να δείχνει ότι κουράζεται. Το μόνο ουσιαστικό παράπονο που έχουμε από αυτόν είναι ένας μικρός δισταγμός στο πάτημα του γκαζιού στις πολύ χαμηλές στροφές (αισθητό στην κίνηση μέσα στην πόλη) – θυσία στο βωμό των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Για την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, στο οποίο η παρουσία της σύγχρονης τεχνολογίας είναι ποικιλοτρόπως εμφανής (από τον ψηφιακό πίνακα και ιδιαίτερα εργονομικό πίνακα οργάνων, μέχρι το σύστημα πολυμέσων – πλοήγησης “media nav evo” με οθόνη αφής 7’’) οφείλουμε να κάνουμε επίσης θετικά σχόλια, ενώ ως αδυναμία θα πρέπει να αναφέρουμε τον οριακό χώρο για τους ψηλούς επιβάτες που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα – αν το ύψος τους είναι άνω του 1,80 μ. δεν θα αισθανθούν και πάρα πολύ άνετα.
Πλούσιος, τέλος, είναι ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης Dynamic, γεγονός που δικαιολογεί απόλυτα την τιμή του Sport Tourer, το οποίο – όπως επισημάναμε ευθύς εξ’ αρχής – μπορεί να παίξει το ρόλο μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας, χωρίς όμως το κόστος που συνεπάγεται ένα τέτοιο, «μικρομεσαίο» αυτοκίνητο.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας – χαμηλή κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής, χώροι για αποσκευές, πλούσιος εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: «Δισταγμός» κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

image

image

image

image

image

image

image

image