Μηδενικοί ρύποι και δυνατότητα πραγματοποίησης ταξιδιού χαρακτηρίζουν τη Mercedes EQC, το αυτοκίνητο που ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία της μεγάλης γερμανικής εταιρίας.
 
Η παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου SUV της Mercedes έγινε με κάθε επισημότητα και παρουσία 600 προσκεκλημένων – και δημοσιογράφων – στη Στοκχόλμη, στο μουσείο Artipelag, ένα χώρο δίπλα στη θάλασσα και μέσα στο δάσος, που συμβολίζει τη σύνδεση της τέχνης με τη φύση, και μεταδόθηκε ζωντανά μέσω του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο. Γιατί το EQC δεν είναι ένα οποιοδήποτε νέο μοντέλο, αλλά το αυτοκίνητο που σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια καινούρια εποχή για τη γερμανική εταιρία – είναι το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας EQ κάτι που σημαίνει ότι η κατά Mercedes ηλεκτροκίνηση περνάει πλέον τα όρια της πόλης, στην οποία τα είχε πάει μια χαρά μέχρι τώρα με τα ηλεκτρικά Smart, τα οποία στο εξής θα φέρουν επίσης τα διακριτικά EQ.
 
Αυξημένες δυνατότητες
Με την αυτονομία των 450 χιλομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC) που προσφέρει ο συνδυασμός της μπαταρίας των 80 kWh με την κατανάλωση των 22,2 kWh/100 km, η πλήρως ηλεκτρική Mercedes μπαίνει αυτοδικαίως στη λίστα με τα οχήματα μηδενικών ρύπων που είναι κατάλληλα για ταξίδια. Δύο compact ηλεκτρικά συστήματα κίνησης – ένα σε κάθε άξονα – με συνδυασμένη ισχύ 300 kW και μέγιστη ροπή 760 Nm προσφέρουν από τη μια τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης και από την άλλη τις επιδόσεις εκείνες που οφείλει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο μιας premium μάρκας, με όνομα που παραπέμπει σε υψηλή τεχνολογία.

Ads

image

Βλέπετε το λογότυπο EQ δεν επελέγη τυχαία, καθώς συμβολίζει αφενός το ηλεκτρικό ρεύμα (E – electric) και αφετέρου την ευφυία (από το iQ, το δείκτη νοημοσύνης). Μια ευφυία που εκφράζεται με το γεγονός ότι τα δύο ηλεκτρικά συστήματα που αναφέραμε είναι διαφορετικά ρυθμισμένα, με το εμπρός να είναι προσανατολισμένο στην βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και το πίσω στις δυναμικές επιδόσεις.
Μια ευφυία που εκφράζεται επίσης με τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT και ένα ακόμα παραμετροποιήσιμο) τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός για να προσαρμόσει το EQC στις συνθήκες κίνησης, αλλά και με ένα πλήθος συστημάτων και αυτοματισμών που καθιστούν όχι μόνο πιο ασφαλές, αλλά και πολύ πιο χρηστικό το αυτοκίνητο.

image

Ads

Το εσωτερικό ακολουθεί την αισθητική γραμμή του εξωτερικού design, με τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων να παραπέμπει τόσο στην υψηλή τεχνολογία όσο και στην ηλεκτροκίνηση. Η EQC διαθέτει το καινοτόμο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience – που προσφέρει πληροφόρηση για πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του οχήματος, όπως η αυτονομία, η κατάσταση φόρτισης και η ροή ενέργειας. Η βελτιστοποιημένη πλοήγηση, το πρόγραμμα λειτουργίας, ο τρόπος φόρτισης και ο χρόνος αναχώρησης μπορούν επίσης να ελεγχθούν και να ρυθμιστούν μέσω του MBUX.
 
«Παγκόσμια» φόρτιση
O στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει υδρόψυκτο φορτιστή ισχύος 7,4 kW, κατάλληλο για σύνδεση στο οικιακό δίκτυο και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η φόρτιση όμως με χρήση του Wallbox (επιτοίχιου φορτιστή) της Mercedes-Benz είναι 3 φορές ταχύτερη σε σχέση με το οικιακό δίκτυο, ενώ η διαδικασία επιταχύνεται ακόμα περισσότερο με τη βοήθεια φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC charging) μέσω των συστημάτων CCS (Combined Charging Systems) σε Ευρώπη και ΗΠΑ, CHAdeMO στην Ιαπωνία ή GB/T στην Κίνα. Η μέγιστη ισχύς την οποία μπορεί να δεχτεί η EQC φτάνει τα 110 kW, οπότε, σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης, η μπαταρία της μπορεί από το 10% της χωρητικότητάς της να φτάσει στο 80% μέσα σε 40 λεπτά.

image

Η παραγωγή της EQC θα ξεκινήσει το 2019, στη Βρέμη, στο ίδιο εργοστάσιο από το οποίο βγαίνουν έντεκα συμβατικά μοντέλα της εταιρίας και απασχολεί 12.500 εργαζομένους. Η Mercedes μάλιστα φιλοδοξεί θέλει να κάνει όλες τις παραγωγικές της μονάδες όχι μόνο ευέλικτες, αλλά και βιώσιμες. Και το εργοστάσιο της Βρέμης θα έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2022….

image
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Εκπομπές CO2                         0 g/km
Κατανάλωση*                           22,2** kWh/100 km
Αυτονομία (NEDC)                 άνω των 450** km
Σύστημα κίνησης                     2 ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, κίνηση στους 4 τροχούς
Ισχύς                                           300 kW (408 hp)
Μέγιστη Ροπή                          765 Nm
Τελική ταχύτητα                     180 km/h (περιορίζεται με «κόφτη»)
Επιτάχυνση 0-100 km/h      5,1’’
Μπαταρία                                 Lithium-ion, 80* kWh
Βάρος μπαταρίας                  650 kg
Μήκος / πλάτος /ύψος         4.761 / 1.884 / 1.624 mm
Μεταξόνιο                                 2.873 mm
Πορτμπαγκάζ                           500 λίτρα
Μεικτό βάρος                           2.425**
Ωφέλιμο φορτίο (DIN)          505 kg
Ρυμουλκ. φορτίο (12 %)       1.800 kg
*NEDC, **προκαταρκτικά στοιχεία

Πηγή: ΕΘΝΟΣ