Όσοι είχαν  αναρωτηθεί σχετικά με το πού το πάει η Hyundai παρουσιάζοντας ένα δεύτερο SUV στην κατηγορία των μικρών SUV, που τελικά μόνο μικρά δεν είναι, πήραν την απάντησή τους στην επίσημη παρουσίαση στην ελληνική αγορά του εντελώς νέου μοντέλου Hyundai Bayon, όπου είχαμε και την ανακοίνωση του αναλυτικού τιμοκαταλόγου.

Ads

Προφανώς δεν είναι αυτό που νομίζατε (-αμε). Γιατί το νέο Hyundai Bayon δεν είναι ακριβώς ένα τυπικό SUV – και αυτό είναι κάτι που φαίνεται από το ύψος του το οποίο υστερεί έναντι του Kona. Δεν είναι επίσης τυπικό SUV και από την άποψη της εμφάνισης, καθώς δεν έχει εκείνα τα έντονα «χωμάτινα» αισθητικά χαρακτηριστικά (τονισμένοι θόλοι και «φρύδια» στα φτερά κλπ.) Είναι ένα πολύ πιο ήπιο μοντέλο (που δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι πιο όμορφο έχει λανσάρει η Hyundai), που περισσότερο το λες «ψηλωμένο» ΙΧ και λιγότερο το λες SUV. Να είναι άραγε τυχαίο που και η Hyundai δεν το λανσάρει έτσι; Όχι φυσικά.

Οι Κορεάτες που δημιούργησαν αυτό το νέο μοντέλο ειδικά για την αγορά της Ευρώπης, βασιζόμενοι στο πρόσφατα λανσαρισμένο Hyundai i20, σπεύδουν να το χαρακτηρίσουν ως “αστικό crossover”, ένα καθημερινό – και πολύ πρακτικό – αυτοκίνητο του οποίου κύριο προσόν είναι ότι τοποθετείται στο κάτω μισό της κατηγορίας, από τιμολογιακής απόψεως…

Αυτό το στοιχείο είναι καθιστά απροβλημάτιστη και τη συνύπαρξη του Hyundai Bayon στην αγορά  με το Hyundai Kona, το οποίο κοστίζει παραπάνω και προσφέρει άλλες επιλογές ως προς την ισχύ και τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Εξάλλου δεν είναι η Hyundai η μοναδική εταιρία με δύο μοντέλα στην κατηγορία, το λεγόμενο B-SUV segment, είναι και η Ford που δίνει το παρών αφενός με το νεοφερμένο Ford Puma και αφετέρου με το Ford Ecosport που έχει ήδη αρκετά χρόνια στην αγορά.

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το Hyundai Bayon προσφέρεται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες: έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.2 με 84 ίππους και έναν τρικύλινδρο τούρμπο, πιο εξελιγμένης τεχνολογίας με 100 ή 120 ίππους, που μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις 7DCT.

Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι το νέο μοντέλο της Hyundai είναι σαφώς πιο ευρύχωρο από το Kona, καθώς βάσει και του χαρακτήρα του απευθύνεται σε νέες οικογένειες όταν το Kona απευθύνεται σε νέους ανθρώπους. Στοιχείο που δεν το εμποδίζει να είναι και «πλούσιο»: To Hyundai Bayon είναι στάνταρ εφοδιασμένο με ένα πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ η ψηφιακή τεχνολογία δίνει το παρών στο εσωτερικό με δύο μεγάλες οθόνες: τον εντυπωσιακό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ και την οθόνη των πολυμέσων με στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας 8,0’’ ή 10,25’’.

Πρέπει να πούμε ότι βάζοντας στη ζυγαριά από τη μια μεριά την τιμή και από την άλλη τον εξοπλισμό, βλέπουμε ότι αυτή έχει την τάση να κλίνει προς τη μεριά του… value for money! Γιατί ενώ ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 15.790 ευρώ τερματίζει στα 21.790 ευρώ όπου συναντάμε το Hyundai Bayon 1.0T 120hp 7DCT 48V hybrid στην κορυφαία έκδοση “Distinctive”.  Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση – και μάλιστα χωρίς όριο χιλιομέτρων – που δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας παραπέμποντας σε αυξημένη αξιοπιστία.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες, τεχν. χαρακτηριστικά και τιμοκατάλογο κάνοντας κλικ εδώ