H SEAT θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020, οπότε και θα λανσαριστεί το πρώτο πλήρες ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, με αυτονομία 500 χλμ. Η ανακοίνωση αυτή γίνεται σε μια ευνοϊκή φάση για την ισπανική εταιρία, με υψηλά κέρδη για το 2017 – 281 εκατομμυρίων ευρώ μετά φόρων, 21.3% περισσότερα από το 2016 πριν από έκτακτα αποτελέσματα. Σημαντική ήταν και η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,1%, φτάνοντας σε νέο ρεκόρ 10 δις ευρώ. Επίσης οι συνολικές επενδύσεις R&D έφτασαν σχεδόν το 1 δις ευρώ το 2017, το υψηλότερο ποσό τα τελευταία 25 χρόνια, ενώ οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στο ιστορικό επίπεδο των 947 εκατομμυρίων ευρώ
 
Η SEAT πρόκειται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020. Τα δύο πρώτα μοντέλα που θα λανσαριστούν μέχρι το τέλος του 2018 θα είναι το SEAT Tarraco και το CUPRA Ateca. Το επόμενο έτος θα λανσαριστεί η νέα γενιά SEAT Leon σε 5θ και ST εκδόσεις. To 2020 θα παρουσιαστεί το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της SEAT, κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, με αυτονομία 500 χιλιομέτρων, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρξει και η προσθήκη ενός CUV (Crossover Utility Vehicle) στη γκάμα μοντέλων SEAT.
 
Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν στο Τύπο από τον Πρόεδρο της SEAT Luca de Meo στα πλαίσια της Ετήσιας Παρουσίασης Αποτελεσμάτων που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Μαρδίτη. Η SEAT κάνει ακόμη ένα βήμα στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση της νέα γενιάς Leon το 2020. Επιπλέον, η μάρκα θα παραμείνει πιστή στα οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό άεριο (CNG) καθώς φυσιά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
 
Ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo επεσήμανε ότι «μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι με τα αποτελέσματα του 2017, αλλά δεν θα πρέπει να είμαστε εντελώς ικανοποιημένοι. Μαζί κλείσαμε την φάση της παγίωσης αλλά τώρα ήρθε να ώρα να κοιτάξουμε το μέλλον με νέους φιλόδοξους στόχους για ανάπτυξη».
 
2017, το έτος των ρεκόρ
Η SEAT έκλεισε με επιτυχία το 2017. Μετά την επίτευξη των καλύτερων αποτελεσμάτων στην ιστορία της το 2016, το 2017 τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 281 * εκατομμύρια ευρώ, 21,3% περισσότερα από το προηγούμενο έτος (2016: 232 εκατομμύρια), εξαιρώντας την πώληση της θυγατρικής της VW Finance S.A. στην Volkswagen AG. Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 116 εκατ. Ευρώ (2016: 143) ως αποτέλεσμα του υψηλότερου όγκου πωλήσεων αλλά και των υψηλότερων επενδυτικών δραστηριοτήτων λόγω των νέων προϊόντων.
 
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9.552 δις ευρώ το 2017, 11,1% υψηλότερος από το προηγούμενο έτος (2016: €8.597 δις). Το ποσό αυτό προέκυψε από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων που κατέγραψε η εταιρεία από το 2001 με 468.400 πωλήσεις, καθιστώντας την ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη καθώς και από το βελτιωμένο προϊοντικό mix, με το Ateca στη κορυφή ως το μοντέλο με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Συγκριτικά από το 2013, ο κύκλος εργασιών της SEAT αυξήθηκε σχεδόν κατά 50%.
 
Σύμφωνα με τον Luca de Meo, «το 2017 ήταν ένα νέο έτος ρεκόρ για τη SEAT». Από άποψη πωλήσεων, «τα αποτελέσματα του 2017 οφείλονται στην ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των μοντέλων μας. Σήμερα διαθέτουμε μια από τις νεότερες γκάμες μοντέλων στην αγορά, με ηλικία λίγο περισσότερο από τρία χρόνια κατά μέσο όρο και με κορυφαία προϊόντα στις βασικές κατηγορίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη». Ο Luca de Meo πρόσθεσε ότι «μέσα σε λίγα χρόνια έχουμε μετατρέψει τη SEAT σε μία μάρκα που είανι εκλυστική για την συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαίων πελατών».
 
Η νέα «επιθετική» προϊοντική πολιτική προέκυψε ως αποτέλεσμα του υψηλού ποσοστού επενδύσεων από τότε που κατασκευάστηκε το εργοστάσιο Martorell, το 1992. Το 2017 η SEAT διέθεσε 962 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις και έξοδα R & D, 11,6% περισσότερο από το 2016 (862) και 10,1% επί του συνολικού κύκλου εργασιών της μάρκας. Από το ποσό αυτό, 464 εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν αποκλειστικά για R & D, ποσοστό που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των συνολικών επενδυτικών δαπανών σε R & D στην Ισπανία, καθιστώντας έτσι τη SEAT τον κορυφαίο βιομηχανικό επενδυτή στη χώρα.
 
Το 2017 η SEAT εξήγαγε το 81,1% του όγκου της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως ο βασικός βιομηχανικός εξαγωγέας της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 3% του συνολικού ποσοστού εξαγωγών της χώρας. Στόχος της SEAT για τα επόμενα χρόνια είναι να εντείνει τη διεθνοποίηση της μάρκας και να συνεχίσει να αναπτύσσεται και πέρα από την Ευρώπη.
 
Από βιομηχανική σκοπιά, το 2017 το ντεμπούτο της στο Martorell έκανε η νέα πλατφόρμα MQB A0, με το λανσάρισμα του Ibiza και του Arona. Και τα δύο μοντέλα, μαζί με το Leon και το Audi Q3, που θα αντικατασταθεί από το Audi A1 κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, απασχολούν στο Martorell το 95% της τρέχουσας χωρητικότητας του εργοστασίου.
 
Η αύξηση της παραγωγής και η εμβέλεια των μελλοντικών σχεδίων της εταιρείας μεταφράζονται σε μεγαλύτερη απασχόληση. Το εργατικό δυναμικό του Ομίλου SEAT αυξήθηκε συνολικά κατά 185 άτομα το 2017, ενώ μέχρι στιγμής έχουν προστεθεί 265 εργαζόμενοι. Επιπλέον για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βάση της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, οι εργαζόμενοι της SEAT στις 15 Απριλίου θα λάβουν bonus 700€ (2016: 480€) για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.