Μίνι σε διαστάσεις maxi σε ευελιξία – και κατά μία έννοια – και σε χώρους είναι το μικρό Suzuki Ignis που αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση για ένα μεταφορικό μέσο του οποίου κύριο πεδίο δράσης θα είναι ένα αστικό κέντρο

Ads

Το αυξημένο ύψος και μαζί με αυτό η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (180 mm) είναι το βασικό χαρακτηριστικό του Suzuki Ignis – και αυτό το διαφοροποιεί όχι μόνο από το ομόσταβλο Swift, αλλά και εν γένει τον ανταγωνισμό της «μικρής» κατηγορίας: του λεγομένου δηλαδή “segment-A” που περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα Citroen C1, Fiat 500, τα Hyundai i10 και Kia Picanto, καθώς και τα Peugeot 108, Renault Twingo και Toyota Aygo – με την εξαίρεση ίσως του Fiat Panda, στην έκδοση 4Χ4, που οπωσδήποτε διαθέτει αυξημένο ύψος.

Αυτό το στοιχείο, το ύψος, είναι που μας επιτρέπει να χαρακτηρίσουμε το Swift ως μίνι SUV, διότι αυτό είναι που του επιτρέπει να κινηθεί με μία σχετική άνεση σε έναν χωματόδρομο χωρίς να φοβάται ο οδηγός του ότι θα πάθει κάποια ζημιά, ενώ από την άλλη, βέβαια, του επιτρέπει να ανεβαίνει με μία σχετική άνεση και στα… πεζοδρόμια, κάτι που πολλές φορές χρειάζεται κανείς να κάνει, για εντελώς πρακτικούς λόγους όταν κινείται σε αστικό περιβάλλον.

Πέραν δε όλων των παραπάνω, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μικρό Suzuki προσφέρεται και σε εκδόσεις με κίνηση και στους 4 τροχούς, στοιχείο που είτε απουσιάζει καθολικά από τη γκάμα κάποιον «κανονικού» μεγέθους SUV είτε κοστίζει ακριβά. Στην περίπτωσή μας δοκιμάζουμε ότι την τετρακίνητη έκδοση, αλλά την προσθιοκίνητη και εφοδιασμένη με κινητήρα 1,2 λίτρων και ήπια υβριδική τεχνολογία.

Ads

Αναμφίβολα, με τον δικό της τρόπο στη διαμόρφωση των όποιων δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου διαθέτει το Swift, συμβάλλει η ανάρτηση. Αυτή η ανάρτηση που, εκτός των άλλων, είναι αρκετά αθόρυβη και εξασφαλίζει επίσης μία απρόσμενη, θα έλεγε κανείς, άνεση κατά τις αναμετρήσεις με τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου, κατά τις οποίες το Ignis συμπεριφέρεται με σχεδόν άψογο τρόπο. Αυτό, τουλάχιστον με βάση τις διαστάσεις του και δίνοντας πάντως την εντύπωση ενός δεμένου συνόλου – μικρού βάρους, αλλά δεμένου.

Ο βασιλιάς της πόλης – και όχι μόνον…
Προσθέστε τώρα στα παραπάνω τους σχεδόν μηδενικούς προβόλους εμπρός πίσω, προσθέστε και το μικρό μήκος, προσθέστε και το περιορισμένο πλάτος και έχετε ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής (με ακτίνα 4,7 μέτρων), δηλαδή εξαιρετικά ευέλικτο – και τι καλύτερο για κάποιον που κινείται καθημερινά στο κέντρο. Κινείσαι ευχάριστα, λοιπόν, με το Ignis μέσα στην πόλη και αυτή η αίσθηση ενισχύεται επίσης τόσο από τον κινητήρα, όσο και το από το εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι μεν πεντάρι, αλλά είναι εύχρηστο και συνδυάζεται με ένα μαλακό συμπλέκτη.

Εννοείται ότι αυτές οι διαστάσεις που περιγράψαμε εξασφαλίζουν πολύ καλά για κίνηση εκτός δρόμου γεωμετρικά χαρακτηριστικά, κάτι που σημαίνει ότι ένα τετρακίνητο Swift ενδέχεται να σας καταπλήξει ευχάριστα σε μια τέτοια περίπτωση.

Όμως εμείς όπως ήδη είπαμε οδηγήσαμε την “απλή” έκδοση του μοντέλου με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο κινητήρας του Swift διαθέτει λοιπόν ενσωματωμένη την ήπια υβριδική τεχνολογία που αφενός του επιτρέπει να χαρακτηρίζεται από πιο άμεση απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές και αφετέρου να προσφέρει στον οδηγό τη χαρά να βλέπει την κατανάλωση να περιορίζεται αρκετά κάτω από τα 7,0 λίτρα και πολλές φορές, σε διαδρομές στοιχειωδώς ευνοϊκές, να αγγίζει και τα 6,0 λίτρα.

Από την άλλη δεν μπορείς βέβαια να περιμένεις και σπουδαία πράγματα στον τομέα των επιδόσεων – και αυτό είναι απολύτως λογικό για τον χαρακτήρα του Ignis. Κινείσαι, βεβαίως, με απόλυτη αξιοπρέπεια στην πόλη, δηλαδή σχετικά σβέλτα, ενώ δεν έχεις πρόβλημα να βγεις και στον αυτοκινητόδρομο, αρκεί να μην ξεχνάς το πλάτος και το ύψος του αυτοκινήτου. Αυτά είναι αλήθεια δεν σε προδιαθέτουν να κινηθείς ιδιαίτερα γρήγορα στο τροφές ενώ και στις ευθείες με ψηλές ταχύτητες, στην Εθνική Οδό θα καταλάβεις ότι το τιμόνι σου δεν σου προσφέρει την καλύτερη αίσθηση όταν ξεπεράσεις τα 120 km/h – και αυτό λειτουργεί μάλλον θετικά-προειδοποιητικά παροτρύνοντάς σε να τηρήσεις τα όρια ταχύτητας της τροχαίας!

Πλούσιο, ποιοτικό και ευρύχωρο
Κατά τα άλλα το εσωτερικό του δεν θα λέγαμε ότι δείχνει ότι πιο ακριβό υπάρχει, χωρίς όμως από την άλλη να μπορείς να το χαρακτηρίσεις και «φτηνιάρικο». Είναι γενικώς ντυμένο με σκληρά πλαστικά αλλά τα οποία δεν δείχνουν όμως και φθηνά. Ενώ από την άλλη και οι ταπετσαρίες είναι αρκετά καλής ποιότητας. Γενικά εκείνο που δίνει έναν τόνο “πλούτου” στο εσωτερικό είναι η μεγάλη οθόνη ή αν θέλετε το μεγάλο tablet στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο χρησιμεύει για τη λειτουργία των συστημάτων infotainment [ηχοσύστημα navigation, συνδεσιμότητα με το τηλέφωνο (mirror screen)]. Eίναι το γνωστό tablet της Suzuki, με τα τέσσερα χαρακτηριστικά παράθυρα, που το βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, μόνο που στην περίπτωσή μας περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι τέλος οι χώροι. Παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, το εσωτερικό είναι τέτοιο που φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες – και μάλιστα δύο ψηλούς στο πίσω κάθισμα με ιδιαίτερη άνεση, ενώ ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ, από το οποίο όμως δυστυχώς απουσιάζει μία έστω και στενή ρεζέρβα.

Τώρα, βέβαια, με δεδομένο ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο που κυρίως κινείται στην πόλη, ιδιαίτερα στην προσθιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, ενδεχομένως αυτό να θεωρείται υπερβολή. Ωστόσο αν κανείς θελήσει να αγοράσει ένα Ignis για να κινείται στο περιβάλλον ενός νησιού, όπου υπάρχουν χωματόδρομοι – και ενδεχομένως… βράχοι – εκεί σίγουρα αρχίζει να έχει κάποιο παραπάνω νόημα μία ρεζέρβα.

Εν κατακλείδι
Το Ignis της δοκιμής μας ήταν από πλευράς εξοπλισμού η έκδοση GLX, που πρακτικά είχε τα πάντα, δηλαδή όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής -«τάμπλετ» – και τα συστήματα με τα οποία αυτό συνοδεύεται (ανάμεσά τους το σύστημα πλοήγησης, smartphone linkage και κάμερα οπισθοπορείας) ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς led, DCBS: Dual Camera Brake Support, active cruise control κ.ά. Έχει λοιπόν όλα όσα χρειάζεται για να αισθάνεται ασφαλής και ευτυχής κατά τις καθημερινές του μετακινήσεις ο κάτοχός του. Ωστόσο, φορτωμένο με όλα αυτά αρχίζει να δείχνει κάπως ακριβό, αφού πλέον μπαίνει ξεκάθαρα στα χωράφια των σουπερμίνι. Αυτό, δηλαδή η κάπως τσιμπημένη τιμή (σχεδόν 16.000 ευρώ) είναι και το μόνο στοιχείο που θα μας «δυσκόλευε» στο να το αγοράσουμε, αν θέλαμε ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές μας μετακινήσεις – στις οποίες το Ignis δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του.

Βεβαίως, μπορεί κανείς να στραφεί και στη βασική έκδοση που έχει όλα τα απαραίτητα, αλλά είναι σαφώς πιο λιτή και κοστίζει σχεδόν 3.000 φθηνότερα! Σε κάθε περίπτωση, δεν ξεχνάμε ότι το Suzuki Ignis, ακόμα και σαν προσθιοκίνητο, μπορεί να κάνει πράγματα που είναι αδύνατα για τις συμβατικές προτάσεις της κατηγορίας. Υπό αυτήν την έννοια θα καταλαβαίναμε μια τέτοια επένδυση.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ