H σουηδική φίρμα ποντάρει σίγουρα πολλά στο εντελώς νέο SUV της, το XC60, που διαδέχεται ένα μοντέλο το οποίο κατάφερε να πουλήσει σχεδόν ένα εκατομμύριο κομμάτια.

Ads

Καθώς η οικονομία είναι η βάση των πάντων, η αναφορά στις πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις του απερχόμενου μοντέλου – που εκτός των άλλων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των συνολικών πωλήσεων της Volvo σε όλο τον κόσμο – είναι αναπόφευκτη: η πρώτη γενιά, λοιπόν του XC60, κατάφερε στα εννέα χρόνια από την παρουσίασή του να γίνει το πρώτο σε πωλήσεις premium SUV της μεσαίας κατηγορίας στην Ευρώπη, με σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες να έχουν διατεθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το νέο Volvo XC60, όπως και τα μοντέλα της Σειράς 90, έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη Volvo. Είναι χτισμένο πάνω στη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA), η οποία προσφέρει αυξημένες δυνατότητες ευελιξίας, εξέλιξης και οικονομίας κλίμακας.

Εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας

Με δεδομένη δε τη σημασία που δίνει η Volvo στον τομέα της ασφάλειας, δεν προκαλεί έκπληξη ο απίστευτος κατάλογος με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης που συνοδεύουν το αυτοκίνητο, πολλά από τα οποία τα είχαμε πρωτοδεί στο μεγάλο «αδελφό» μοντέλο, XC90. To νέο XC60, λοιπόν, ενσωματώνει τρεις νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας στο βασικό του εξοπλισμό. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα τρία νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις. Aνάμεσά τους η αποφυγή εκτροπής από το δρόμο και η αποφυγή συγκρούσεων σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, ενώ ως προαιρετική επιλογή στον εξοπλισμό θα προσφέρεται το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με καλή σήμανση και μέχρι τα 130 km/h.

Ads

image

Τα κινητήρια σύνολα

Το Νέο XC60 διατίθεται σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αποκλειστικά με τους γνωστούς, δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες Drive-E, που διακρίνονται για τις κορυφαίες επιδόσεις και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, με ισχύ που ξεκινά από τους 190 και φτάνει τους 407 ίππους, στην Τ8 Twin Engine υβριδική έκδοση. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, γνωστό από την ευρεία χρήση του στα μοντέλα της Σειράς 90 και που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Νέου XC60.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι διαθέσιμες σε δύο επίπεδα ισχύος, με 190 (έκδοση D4) ή 235 (έκδοση D5) ίππους. Όσον αφορά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή (λειτουργία έως τις 3.500 rpm) και turbo (λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών) εξασφαλίζει περίσσεια ισχύος με άμεση απόκριση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Διαθέσιμες οι εκδόσεις Τ5 με 254 ίππους και Τ6 με 320 ίππους.

Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες ενώ στις αρχές της επόμενης χρονιάς οι D4 και Τ5 εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και ως προσθιοκίνητες.

Τέλος, ήδη από το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμη στην αγορά και η plug-in Τ8 Twin Engine AWD υβριδική έκδοση, με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων. Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα 320 ίππων και ηλεκτροκινητήρα θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα, ροπή 640 Nm (περίπου 65,3 χιλιογραμμόμετρα), μόλις 49 γρμ. εκπομπές CO2 και αυτονομία με αμιγώς ηλεκτροκίνηση σχεδόν 45 χιλιομέτρων.

image