Φαίνεται ότι οι Έλληνες έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με το design, γεγονός που θα μπορούσε βεβαίως κανείς να το συνδέσει με το λαμπρό και πολύ μακρινό παρελθόν αυτού του τόπου. Στην περίπτωσή μας πάντως έχουμε υπόψη μας τη σχεδίαση των σύγχρονων αυτοκινήτων, στην οποία δεν είναι λίγοι εκείνοι οι συμπατριώτες μας που φαίνεται να έχουν παίξει και να παίζουν κάποιο ιδιαίτερο ρόλο.

Ads

Τη φορά αυτή μιλάμε για τον Γιώργο Σαριδάκη, διευθυντή σχεδίασης της Ford (για την ακρίβεια: Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe) ο οποίος σε σχετικό βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία εξηγεί τα μυστικά που κρύβει η εμφάνιση του νέου SUV της Ford, Puma.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι καλοκαίρι είχαμε δει από κοντά έναν ακόμα Έλληνα με καριέρα στο χώρο του αυτοκινητικού design, τον Δημήτρη Δαρκούδη, υπεύθυνο για τη σχεδίαση του εσωτερικού των Skoda – και στην περίπτωση εκείνη του νέου Skoda Scala, ενώ στην παρουσίαση του νέου Kia XCeed, τον Σεπτέμβριο στη Μασσαλία, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια ελληνική παρουσία στο χώρο του marketing, τον Γιάννη Ρούση, ο οποίος μάλιστα ήταν αυτός που παρουσίαζε στους δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη το νέο μοντέλο.
Ας επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας, στον Γιώργο Σαριδάκη και στο Ford Puma, το ολοκαίνουργιο crossover μοντέλο της Ford.

Με τη φιλοσοφία “Human Centric Design” (ανθρωποκεντρική σχεδίαση δηλαδή…), όπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο τύπου η Ford επιχείρησε να δημιουργήσει, με το νέο Puma, το πιο όμορφο αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς – και συγχρόνως ένα πρακτικό και ευρύχωρο crossover εμπνευσμένο από τα μοντέλα της κατηγορίας SUV.

Ads

image

image

image

«Αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας ματιά στο νέο Ford Puma είναι το εμπρός μέρος, στο οποίο δεσπόζουν τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν ένα εκφραστικό και τολμηρό σχήμα που μοιάζει με κανό. Πλησιάζοντας το αυτοκίνητο από το πλάι η εικόνα που εισπράττει κανείς είναι εκείνη ενός γλυπτού πάνω σε τέσσερις τροχούς, κυρίως χάρη στα τονισμένα τόξα των τροχών που βρίσκονται μετατοπισμένοι στα άκρα του αμαξώματος» αναφέρεται στο κείμενο, ενώ ο  Έλληνας σχεδιαστής σχολιάζει ότι:

«Η όλη ιδέα κατέληξε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρακτικό όχημα. Αλλά ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να ξεχωρίζει με το εμβληματικό προσωπείο του. Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι διαθέτει δυνατές αναλογίες. Είναι 55 χιλιοστά πιο φαρδύ από ένα Fiesta, για παράδειγμα.»

Δείτε το σχετικό βίντεο: