Να αναλάβει τις ευθύνες της, επενδύοντας ακόμα περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση προκειμένου να ξεπεράσει την αμερικανική Tesla, κάλεσε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στενός συνεργάτης της Μέρκελ.

Μπορεί να φταιει και το γεγονός ότι η γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, παραδέχτηκε πριν από μερικούς μήνες ότι η Γερμανία δεν θα επιτύχει το στόχο της να έχει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της μέχρι το 2020, για τις δηλώσεις του προσωπάρχη της, Πέτερ Αλτμάιερ. Είναι πάντως προφανές ότι η ανάπτυξη της Tesla, που λίαν προσφάτως έριξε στην αγορά το σχετικώς προσιτό Model 3, έχει ανησυχήσει τη γερμανική ηγεσία που κάλεσε τους κατασκευαστές αυτοκινήτου της χώρας να αναλάβουν τις ευθύνες τους, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι η όποια «υποχώρηση» της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας θα είχε τις αντίστοιχες επιπτώσεις στο μέλλον των 600.000 εργαζομένων της.

Τι πρέπει λοιπόν να πράξουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Μα να επενδύσουν  περισσότερο στα ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να κατασκευάσουν αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων που θα έχουν κατά 50 χιλιόμετρα μεγαλύτερη αυτονομία από τα αντίστοιχα μοντέλα της Tesla που απειλούν να κατακτήσουν της Γηραιά Ήπειρο και θα κοστίζουν 10.000 ευρώ λιγότερο. Μιλώντας, λοιπόν, σε εκδήλωση στο Βερολίνο, ο Πέτερ Αλτμάιερ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα Tesla που κοστίζουν $ 100.000 προσφέροντας την αξιόλογη αυτονομία των 400 χιλιομέτρων. Ήδη, στον ιστότοπο της Tesla στη Γερμανία μπορεί κανείς να δει το μοντέλο Model X με αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων να πωλείται έναντι 91.250 ευρώ ($ 109.000), ενώ το Model 3, που έχει να παραδίδεται από τον Ιούλιο στους πρώτους πελάτες της εταιρίας, ξεκινά από τα 35.000 δολάρια.

Και μην έχοντας πρόβλημα να δηλώσει την απογοήτευση του από τα γερμανικά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το περίφημο “diesel gate” προχώρησε στην ουσία του ζητήματος λέγοντας ότι "Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε τώρα, έτσι ώστε τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κατασκευάζονται στη Γερμανία". Γιατί "Αν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν καταλάβει το γεγονός ότι πρέπει να επενδύσει περισσότερο σε ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά στις πόλεις, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να υπερασπιστούμε τους κινητήρες καύσης - τη βενζίνη και το πετρέλαιο - μακροπρόθεσμα".

Πάντως ακόμα και αν καταφέρουν να υλοποιήσουν την προτροπή του Αλτμάιερ οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τα πράγματα για την ηλεκτροκίνηση ενδεχομένως να μην εξελιχθούν με το ρυθμό και τον τρόπο που θα ήθελαν οι θιασώτες της. Μπορεί να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν αναμφισβήτητα οικολογικά – και όχι μόνον! - πλεονεκτήματα όμως το πρόβλημα της αυτονομίας δεν έχει λυθεί, παρά την ομολογουμένως μεγάλη πρόοδο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Και εκείνο που κυρίως δεν έχει λυθεί είναι το πρόβλημα του χρόνου επαναφόρτισης των μπαταριών που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ούτε καν να πλησιάσει το χρόνο ανεφοδιασμού στο βενζινάδικο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Από την άλλη μεριά, η τάση προς ολοένα και πιο αυστηρή νομοθεσία σε σχέση με τους ρύπους δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι και αλλιώς, λοιπόν, υπάρχει ένα καινούριο εμπορικό πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα επηρεάσει οπωσδήποτε τη μορφή της αυτοκίνησης. Σε ποιο βαθμό θα συμβεί αυτό είναι δύσκολο να πει κανείς από τώρα.