Δίνοντας το παρών στην αγορά επί έξι συνεχή χρόνια, το BMW i3, το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα μπαταρίας που διέθεσε στην αγορά το BMW Group, έχει ήδη στο ενεργητικό του 165.000 πωλήσεις, γεγονός που το καθιστά το πιο καλοπουλημένο «πολυτελές» ηλεκτρικό μοντέλο στην compact κατηγορία. Ενώ επιτυγχάνοντας κατανάλωση μικτού κύκλου: 13,1 kWh/100 km αποδείχθηκε και επιτυχημένο από καθαρά τεχνική σκοπιά και δεν είναι πλέον λίγοι αυτοί που έχουν δοκιμάσει την αντοχή του ηλεκτρικού BMW και της αρχικής μπαταρίας του σε πραγματικές συνθήκες, όχι μόνο για τις συνήθεις καθημερινές διαδρομές, αλλά και για μεγαλύτερες αποστάσεις, ακόμα και στις διακοπές.

Ads

Αυτοί λοιπόν οι πρωτοπόροι της ηλεκτροκίνησης που διανύουν τακτικά μεγαλύτερες αποστάσεις με το BMW i3 τους και έχουν καλύψει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μοιράζονται την εμπειρία τους, μέσω της μαμάς-εταιρίας που έδωσε στη δημοσιότητα και τα σχετικά στοιχεία, με τον υπόλοιπο κόσμο.

image
 
277.000 km με τα ίδια τακάκια φρένων
Ο Helmut Neumann από την κοινότητα του Titz στην περιοχή Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας. οδηγεί BMW i3 (60 Ah) από το 2014, έχει μάλιστα ταξιδέψει με αυτό μέχρι το Βερολίνο και τις Άλπεις χωρίς κάποιο πρόβλημα. «Εκτός από την τεράστια οδηγική απόλαυση που προσφέρει, το BMW i3 είναι απλά ένα πολύ οικονομικό αυτοκίνητο», δήλωσε. «Αυτό ισχύει τόσο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και για το κόστος συντήρησης». Με μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13 kWh / 100 km, το κόστος ενέργειας διατηρείται στο απόλυτο ελάχιστο. Με την τιμή του ρεύματος στα 0,30 €/kWh, το κόστος κίνησης για τον Neumann είναι μόλις 3,90 €/100 km.

image

Ads

Πέρα όμως από το χαμηλότερο κόστος ενέργειας και την υψηλή αξία μεταπώλησης, οι μειωμένες δαπάνες για συντήρηση και φθορές συμβάλλουν επίσης στην καλή σχέση κόστους – απόδοσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την επιβράδυνση, χάρη στην ανάκτηση ενέργειας μέσω του ηλεκτροκινητήρα, το i3 μπορεί να επιβραδύνει χωρίς χρήση των φρένων. Έτσι, μετά από περισσότερα από 277.000 km, ο Helmut Neumann δεν έχει χρειαστεί να αντικαταστήσει τα τακάκια φρένων και τους δίσκους στο BMW i3 του ούτε μία φορά!

Ο Neumann είναι ένας από τους πελάτες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα retrofit και αντάλλαξαν τη μπαταρία 60 Ah του BMW i3 με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 22 kWh με μία μπαταρία υψηλής τάσης 94 Ah με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο 33 kWh, που προσφέρει αισθητά αυτονομία.
 
Η ποιότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης
Σύμφωνα με τα σχόλια πελατών που χρησιμοποιούν το BMW i3 από τα πρώτα χρόνια παραγωγής του, ακόμα και με την αρχική μπαταρία, η αυτονομία του οχήματος μειώνεται ελάχιστα μετά από υψηλή χιλιομετρική κάλυψη. Σύμφωνα, δε, με το BMW Group δεν χρειάστηκε να αντικατασταθεί ούτε μία μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3 λόγω πρόωρης γήρανσης. Έτσι οι Γερμανοί επεκτείνουν τώρα ακόμα περισσότερο την ευρωπαϊκή του εγγύηση για τη μπαταρία των νέων BMW i3 και η μέγιστη χιλιομετρική κάλυψη για μία περίοδο εγγύησης 8 ετών έχει επεκταθεί σε 160.000 km (από τα 100.000 km που ίσχυε μέχρι τώρα).

Σημειώνουμε ότι οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες, μετά από μία μεγάλη διάρκεια ζωής στα αυτοκίνητα, μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες ως στατικές αποθήκες ενέργειας. Ήδη, τέτοιες μπαταρίες χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία ως μονάδες αποθήκευσης για την πράσινη ενέργεια που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες.

image
O João Gonçalves από την Πορτογαλία, οδηγεί ένα BMW i3 (60 Ah) από τον χειμώνα του 2013 και όταν προετοιμάζεται κάποιο για ταξίδι χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου. «Αυτό σχεδιάζει τη διαδρομή μου και υποδεικνύει σταθμούς ταχείας φόρτισης κατά μήκος αυτής, ώστε να είμαι σίγουρος ότι θα φτάσω στον προορισμό μου χωρίς προβλήματα».  

Αυτονομία που επαληθεύεται στην πράξη
Η Gabriele Forster από την Αυστρία
βρήκε αμέσως την ιδανική ισορροπία στιλ οδήγησης και αυτονομίας. Έλαβε τη συνειδητή απόφαση υπέρ ενός περιβαλλοντικά συμβατού οχήματος με το οποίο τώρα πηγαινοέρχεται καθημερινά από το σπίτι στη δουλειά. Το μεσημέρι και όλη τη νύχτα συνδέει το BMW i3 (60 Ah) της σε έναν επιτοίχιο φορτιστή και αυτό είναι αρκετό, όπως λέει, για να καλύψει μία απόσταση περίπου 200 km καθημερινά με μία μπαταρία χωρητικότητας 22,6 kWh.
 
Ο Robert Cleary από τις ΗΠΑ, παρέλαβε το 2014 ένα BMW i3 (60 Ah) το οποίο οδηγεί καθημερινά καλύπτοντας απόσταση σχεδόν 150 km. Όλα αυτά τα χρόνια μόνο μία φορά «έμεινε» – σε απόσταση περίπου 50 μέτρων από την είσοδο του σπιτιού του. Το πρόβλημα λύθηκε χρησιμοποιώντας μία μεγάλη μπαλαντέζα!
 
Για τον Shaun Maidment από τη Νότια Αφρική το «άγχος της αυτονομίας» είναι εντελώς άγνωστη έννοια. «Οδήγησα κάποτε το BMW i3 από το Γιοχάνεσμπουργκ στο Κέιπ Τάουν. Διήρκεσε κάπως περισσότερο, αλλά όλα πήγαν μια χαρά», λέει χαρακτηριστικά. Μία κανονική εργάσιμη μέρα, οδηγεί έως 300 km, κάνοντας χρήση των επισκέψεων των πελατών για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το 2014, ο Maidment επέλεξε ένα BMW i3 (60 Ah) με Range Extender. Ωστόσο, θεωρεί τώρα περιττό το βενζινοκίνητο θερμικό κινητήρα – γεννήτρια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. «Το Range Extender σου προσφέρει περισσότερο ένα είδος ασφάλειας».

image
 
Με την εγκατάσταση μιας μπαταρίας τελευταίας γενιάς στο BMW i3 (120 Ah), με αυξημένη στα 42,2 kWh χωρητικότητα, έγινε εφικτή η αύξηση της αυτονομίας του οχήματος στα 285 έως 310 km στο κύκλο δοκιμών WLTP και έως 260 km σε πραγματική, καθημερινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 50% έναντι του BMW i3 με μπαταρία υψηλής τάσης πρώτης γενιάς.