Μοντέρνοι καιροί για τη Mitsubishi, που παρουσιάζει το πρώτο της νέο μοντέλο, μετά την ένταξή της στη γαλλο-ιαπωνική «συμμαχία» Renault-Nissan. Ο λόγος για το Eclipse Cross, ένα ομολογουμένως «ντιζαϊνάτο» SUV, με έντονες σπορ αποχρώσεις που δεν περιορίζονται μόνο στην εμφάνιση, αλλά εντοπίζονται και στις μηχανολογικές επιλογές: το νέο Mitsubishi διατίθεται αποκλειστικά και μόνο με turbo βενζινοκινητήρα 1.5  / 163 ίππων, όχι μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις, αλλά και σε εκδόσεις εφοδιασμένες με την εξελιγμένη τετρακίνηση S-AWC που συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Οι τιμές ξεκινούν από τα  24.900 ευρώ.

Ads

Με μήκος περίπου 4,40 μέτρα, πλάτος 1,80 και ύψος 1,68 μέτρα  είναι φανερό ότι το Mitsubishi Eclipse έρχεται να αντιπαρατεθεί ευθέως με τα SUV της κατηγορίας C, δηλαδή τα Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Ford Kuga, Renault Kadjar, Hyundai Tucson, Opel Crossland κλπ. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό επιχειρεί να το κάνει με μια γκάμα που περιλαμβάνει ένα και μοναδικό βενζινοκινητήρα (σε μια περίοδο που μπορεί να υπάρχει μια εκλογίκευση της αγοράς υπέρ της βενζίνης – είναι αλήθεια – αλλά με τα ντίζελ στη συγκεκριμένη κατηγορία να έχουν το κοινό τους) και δύο εκδόσεις από την άποψη των συστημάτων μετάδοσης. Δικαίως λοιπόν προκύπτει το ερώτημα που ποντάρουν οι Ιάπωνες και την απάντηση θα τη βρείτε τόσο στο επιθετικό ντιζάιν – που σηματοδοτεί άλλωστε την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου για τη Mitsubishi – αλλά (και κυρίως) στην υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το νέο μοντέλο. Τεχνολογία που αφορά τόσο τον κινητήρα και τη μετάδοση, όσο και τη γενικότερη κατασκευή του Eclipse, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

image

Ο κινητήρας των 1499 κ.εκ. διαθέτει τουλάχιστον μία πρωτοτυπία, καθώς είναι ταυτοχρόνως και άμεσου, και έμμεσου ψεκασμού, σε μια προσπάθεια αύξησης της απόδοσης σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και εξάλειψης των όποιων αδυναμιών έχουν εμφανίσει οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Δύο λοιπόν μπεκ ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός, αλλά και στροβιλοσυμπιεστής (κοινώς τούρμπο) δείχνουν ότι οι ιάπωνες μηχανικοί ασχολήθηκαν αρκετά με τη μονάδα αυτή, που αποδίδει 163 ίππους στις 5500 στρ./λεπτό, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 250 Nm στο διάστημα 1.800-4.500 στρ./λεπτό.

Ads

Η παρουσία της υψηλής τεχνολογίας είναι προφανής και στο σύστημα τετρακίνησης Super All Wheel Control S-AWC που προσφέρει αυξημένες δυνατότητες ελέγχου στον οδηγό παρεμβαίνοντας επιλεκτικά στο φρένο κάθε τροχού ξεχωριστά, ακόμα και όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι. Επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα μεταξύ τριών προγραμμάτων λειτουργίας: Auto (για την άσφαλτο), Snow και Gravel.

image

Σημειώνουμε ότι οι εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι τετρακίνητες με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που λειτουργεί όμως και ως σειριακό, με 8 προκαθορισμένες σχέσεις μετάδοσης.

Στο εσωτερικό η αναβάθμιση της ποιότητας είναι εμφανής, ενώ η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής και το πρωτότυπο touch-pad χειριστήριο των διαφόρων συστημάτων δίνουν το απαραίτητο high-tech στίγμα του Eclipse. Θετικές οπωσδήποτε οι πρώτες εντυπώσεις από ανάρτηση (που μπορεί να είναι σφιχτή, αλλά συμπεριφέρεται πολιτιμένα και δεν κουράζει) και σύστημα διεύθυνσης (με σωστή αίσθηση), αλλά και από τον κινητήρα, που με βάση την απόδοσή του και τις επιδόσεις που προσφέρει είναι αρκετά οικονομικός. Αρκετά καλοί οι χώροι για επιβάτες, απλώς επαρκές το πορτμπαγκάζ, υπάρχει ωστόσο το πίσω κάθισμα που πηγαινοέρχεται μπρος πίσω δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητάς του (341 – 448 λίτρα, συν 37 λίτρα υποδαπέδιος χώρος).

image

Αυτά από την πρώτη, σύντομη οδηγική επαφή με το Eclipse Cross, θα επανέλθουμε με περισσότερα σχόλια για την πλήρη δοκιμή του μοντέλου. Σημειώνουμε ότι το νέο Mitsubishi διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: δύο δικίνητες (Inform €24.900 και Invite Plus €27.500) και μία ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένη τετρακίνητη (Intense Plus €34.950).

image

image