Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, το κέντρο του Τορίνο θα φιλοξενήσει περισσότερα από 50 θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα και μηχανές, μεταξύ των οποίων και τα: FIAT 131 Abarth Rally Gr. 4 (1977) – Lancia Delta HF Integrale Gr. A (1992). Τα δύο αυτοκίνητα που ανήκουν στη συλλογή του τμήματος Heritage της Stellantis θα βρίσκονται στην Piazza San Carlo. H παρουσίαση των δύο αυτοκινήτων συμπίπτει και με τη διεξαγωγή του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου), αγώνα στον όποιο, τόσο το FIAT 131 Abarth Rally Gr. 4, όσο και η Lancia Delta HF Integrale Gr. A σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες στο παρελθόν.

Ads

Σε μια περίοδο με έντονη αγωνιστική δραστηριότητα, με τη Formula 1 στην πίστα της Monza (9-11/9) που γιορτάζει 100 χρόνια ζωής και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11/9) να δίνει το δικό του ξεχωριστό χρώμα στο WRC, το τμήμα Heritage της Stellantis, για ακόμα μία φορά, φέρνει το κοινό δίπλα σε θρυλικά αυτοκίνητα των αγώνων αυτοκινήτου. Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, η Piazza San Carlo στην καρδία του Τορίνο θα φιλοξενήσει δύο θρύλους των αγώνων ράλι, το FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977) και τη Lancia Delta HF Integrale Group A (1992).

Και τα δύο σπάνια αυτοκίνητα αποτελούν μέρος της συλλογής του τμήματος Heritage, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 300 οχήματα που χαρακτηρίζουν την ιστορική κληρονομιά, των FIAT, Alfa Romeo, Abarth και Lancia. Η παρουσίαση των δύο αγωνιστικών στην Piazza San Carlo αποτελεί μέρος των εορτασμών για τα 100 χρόνια ζωής της πίστας της Monza που στην πορεία της έχει φιλοξενήσει αγώνες Formula 1, αντοχής, ράλι, αλλά και MotoGP.
 
FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977)
Τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών, δύο Παγκόσμιοι Τίτλοι οδηγών και δεκάδες επιτυχίες σε αγώνες σε όλο τον κόσμο χαρακτηρίζουν ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλι της δεκαετίας του 1970. Το FIAT 131 Abarth Rally που εξελίχθηκε από την ομάδα της μάρκας του «Σκορπιού» κυριάρχησε χάρη σε τρία στοιχεία. Την αντοχή, την αξιοπιστία και την ευκολία επισκευών. Αντικαθιστώντας το 124 Abarth Rally ως το επίσημο μοντέλο της αγωνιστικής ομάδας της FIAT, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Abarth και τον Bertone ειδικά για τους αγώνες ράλι, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στις πλέον ακραίες συνθήκες.

Lancia Delta HF Integrale Group A (1992)
Σε αντίθεση με το FIAT 131, η αγωνιστική Lancia Delta διατήρησε ελάχιστα στοιχεία σε σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγή που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro το 1979 και κατέκτησε τον τίτλο Car of the Year το 1980. Από το 1986 τέσσερις γενιές τετρακίνητων Lancia Delta HF κυριάρχησαν στους αγώνες ράλι μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1990, καθιστώντας τη Lancia Delta έναν πραγματικό θρύλο των ράλι. Έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1987-1992), τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα οδηγών (1987-1989 και 1991), ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N (1987) και έξι Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (1987-1991 και 1993) είναι μερικά από τα στατιστικά στοιχεία που συνθέτουν τα βαρύ αγωνιστικό παλμαρέ της Lancia Delta.
 
Θρυλικές πορείες και στο Ράλι Ακρόπολις 
Τόσο το FIAT 131 Abarth Rally, όσο και η Lancia Delta HF γνώρισαν σημαντικές επιτυχίες και στον εθνικό μας αγώνα, με το μοντέλο της Lancia να αποτελεί ένα από πιο επιτυχημένα στις Ελληνικές χωμάτινες διαδρομές. Το 1978 οι Γερμανοί, Walter Röhrl και Christian Geistdörfer θα έφταναν πρώτοι στη ράμπα τερματισμού στο 25ο Ράλι Ακρόπολις με το 131, ενώ το όνομα Delta θα γραφόταν στην πρώτη σειρά των αποτελεσμάτων του αγώνα πέντε φορές, το 1987 (34ο Ράλι Ακρόπολις, Markku Alén/Ilkka Kivimäki με Lancia Delta HF 4WD), 1988 και 1989 (35ο και 36ο Ράλι Ακρόπολις, Miki Biasion/Tiziano Siviero με Lancia Delta HF Integrale), 1991 (38ο Ράλι Ακρόπολις, Juha Kankkunen/Juha Piironen με Lancia Delta HF integrale 16V) και 1992 (39ο Ράλι Ακρόπολις, Didier Auriol/Bernard Occelli με Lancia Delta HF integrale “Evo”).
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
 

Ads