Volkswagen και Protergia ενώνουν τις δυνάμεις στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Αποτέλεσμα; Το VW e-up! όχι μόνο προσφέρεται κάπου 10.000 ευρώ φθηνότερα (νέα τιμή €19.950) διευρύνοντας τις επιλογές για τους ενδιαφερόμενους, αλλά και συνοδεύεται με μια σειρά από κίνητρα.

Ads

Προφανώς κάποιοι πιστεύουν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Και αν δεν το πιστεύουν στα βάθη της ψυχής τους, επενδύουν καλού-κακού στους μηδενικούς ρύπους, καθώς η νομοθεσία επιβάλει καθαρότερα – πολύ καθαρότερα – αυτοκίνητα. Οι Γερμανοί πάντως – και στη συγκεκριμένη περίπτωση ο όμιλος Volkswagen – την υπόθεση της ηλεκτροκίνησης την έχει πάρει πολύ σοβαρά, καθώς κάποιοι πιστεύουν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αγγίξουν το 35% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως, φτάνοντας τα 10 εκατομμύρια κομμάτια.

Ήδη στη γκάμα της VW (περιοριζόμαστε σε αυτή τη φάση μόνο σε ότι έχει να κάνει με την ίδια τη φίρμα – δηλαδή την Volkswagen) προϋπήρχε τόσο το μικρό e-up! (ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με αυτονομία 160 km) όσο και το πιο «οικογενειακό» e-Golf (με αυτονομία έως 300 km) με τιμές, μέχρι πρότινος, 28.900 και 36.000 ευρώ αντίστοιχα, ποσά που σε καμία περίπτωση δεν καθιστούσαν τα δύο μοντέλα ανταγωνιστικά σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

image

Ads

image

Τη μεγάλη είδηση ήδη την αναγγείλαμε, το e-up! κοστίζει πλέον 19.950 ευρώ, μαζί με τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή, αλλά και μαζί με ένα πακέτο προνομίων από την Protergia που περιλαμβάνει εκπτώσεις έως και 21% στο λογαριασμό ρεύματος εφόσον ο αγοραστής ηλεκτρικού Volkswagen είναι και συνδρομητής της Protergia, αλλά και δωρεάν ρεύμα για ένα χρόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας (με ενέργεια που επαρκεί για 10.000 χλμ.). Υπό αυτό το πρίσμα, η προσφορά αρχίζει να δείχνει πιο λογική, αφού το θεωρητικό κόστος κίνησης είναι τόσο χαμηλό – 1,1 ευρώ – που ακόμα και αν δεχτούμε ότι στην πράξη αυτό θα είναι κάπως αυξημένο δεν παύει να είναι ασύγκριτα μικρότερο από αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων.

Για τη ρεαλιστική θεώρηση της προσφοράς παίρνει κανείς μολύβι και χαρτί και κάνει τους υπολογισμούς του για να δει σε πόσο χρόνο θα γίνει η σχετική απόσβεση, αφού το ηλεκτρικό up! είναι αρκετά ακριβότερο από το συμβατικό, έχοντας όμως και άλλα χαρίσματα, που και αυτά με κάποιον τρόπο πρέπει να συνυπολογιστούν στη συνολική αξιολόγηση, όπως το μειωμένο κατά 30 έως 40% κόστος συντήρησης, η αθόρυβη λειτουργία και οι καλύτερες επιδόσεις (εδώ απλώς θυμίζουμε το μεγάλο ατού των ηλεκτροκινητήρων, τη ροπή, που επιτρέπει σαφώς καλύτερες επιταχύνσεις).

Οι μηδενικοί ρύποι κατά την κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία (BEV-Battery Electric Vehicle) είναι το αυτονόητο, ενώ ο τρόπος που θα εξασφαλιστεί ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα παίξουν πιο ουσιώδη ρόλο στην τροφοδότηση των αυτοκινήτων αυτών είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα προς συζήτηση – και αναφέρουμε στο σημείο αυτό, χωρίς άλλο σχολιασμό, την υπόσχεση της Protergia για «καθαρό» ρεύμα που θα φορτίζει τα e-up!

Αναγκαστικός συμβιβασμός η αυτονομία, αλλά όπως ξεκαθαρίσαμε από την αρχή, το αυτοκίνητο έχει ξεκάθαρα αστικό χαρακτήρα και τα 160 χιλιόμετρα ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στις ανάγκες του μέσου οδηγού. Σημειώνουμε, τέλος, ότι το πιο «ευαίσθητο» εξάρτημα του αυτοκινήτου, η μπαταρία, καλύπτεται από 8-ετή εγγύηση.

image

image

image

image

image

image

image

image