Το λανσάρισμα του νέου SUV του γαλλικού γκρουπ PSA, που είναι πλέον ο δεύτερος σε μέγεθος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, είναι κάτι παραπάνω από την έναρξη των πωλήσεων ενός νέου, “premium”, αφού σηματοδοτεί επί της ουσίας το ουσιαστικό λανσάρισμα της μάρκας DS, που σκοπεύει να τα βάλει με κραταιές δυνάμεις στο χώρο των «ακριβών» αυτοκινήτων, όπως η Audi, η BMW, η Mercedes και η Volvo.

Ads

Είναι τρελοί αυτοί οι Γάλλοι; Ίσως ναι, ίσως όχι… Βλέπετε, οι άνθρωποι σκέφτηκαν ότι αφού κυριολεκτικά επί αιώνες κρατούν τα πρωτεία στο χώρο των πολυτελών-ακριβών προϊόντων (αρώματα, ενδύματα, ρολόγια κλπ.) γιατί να μην τολμήσουν να διεκδικήσουν μία αντίστοιχη θέση στο χώρο του αυτοκινήτου. Η γνώση του design δεν τους λείπει – από παράδοση στον τομέα αυτόν άλλο τίποτα.

Οπότε, να το νέο DS 7 Crossback ένα πολυτελές SUV που θα επιχειρήσει να πλασαριστεί ως premium – και εδώ είναι ένα μεγάλο στοίχημα που έχουν να κερδίσουν οι άνθρωποι της εταιρίας – μεταξύ καθιερωμένων μοντέλων. Και για να γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι, καθώς το μήκος του (4573 mm) το τοποθετεί μεταξύ των «μικρομεσαίων» (κατηγορία C-SUV) και των «μεσαίων» (κατηγορία D-SUV) μοντέλων του τύπου αυτού, το DS 7 Crossback θα πρέπει να αντιπαρατεθεί από τη μια μεριά με τα Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA, Volvo XC40 και από την άλλη με τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60.

image
5 γαλλικές εταιρείες κατέχουν το 50,5% της “πίτας” των πολυτελών προϊόντων με φοβερά και τρομερά ονόματα στο top ten, όπως οι Moet Henessy-Louis Vuitton, L’Oreal και Hermes

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το εξωτερικό πλάτος του νέου μοντέλου φτάνει τα 1891 mm, γεγονός που του δίνει το προβάδισμα σε σχέση με το σύνολο του ανταγωνισμού και του επιτρέπει να υπόσχεται ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Από την άλλη μεριά, η απόσταση από το έδαφος είναι στο πλαίσιο της κατηγορίας και με 1910 mm το DS 7 Crossback μπορεί να κάνει αυτό που υπόσχεται ένα SUV: να κινείται απροβλημάτιστα στους χωματόδρομους.

H DS είναι γνήσιο τέκνο της Citroen, και τη συγγένεια μας τη θύμισαν οι άνθρωποι της εταιρίας κατά την παρουσίαση του μοντέλου στον ειδικό τύπο κάνοντας τη σχετική σύνδεση με τον περίφημο «βάτραχο» (DS 19) του 1955 –ένα πρωτοποριακό για την εποχή του αυτοκίνητο και ταυτοχρόνως ένα από τα πλέον καινοτόμα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ παγκοσμίως.

image

Η παραπομπή αυτή βέβαια μόνο τυχαία δεν ήταν αφού κύρια όπλα του νέου μοντέλου είναι αφενός η υψηλή τεχνολογία, που ξεκινά από την προσαρμοζόμενη ανάρτηση και φτάνει μέχρι τη νυχτερινή όραση το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού που σκανάρει την κόρη του ματιού, τα ευφυή φώτα led που φωτίζουν έως 520 μέτρα εμπρός από το αυτοκίνητο, αλλά και τον ηλεκτρονικό συνοδηγό (Connected Pilot – που μπαίνει στα χωράφια της αυτόνομης οδήγησης) και αφετέρου η πολυτέλεια, που μπορεί ανάλογα με την έκδοση και τη διάθεση του πελάτη να εκφραστεί με επενδύσεις στο σαλόνι από αλκαντάρα, ακριβό δέρμα και ειδικά επιλεγμένο ξύλο (έβενο).

image
Το γεγονός τώρα ότι ο Γάλλος Πρόεδρος, Μανουέλ Μακρόν, πήγε στην τελετή της ορκομωσίας του με ένα ειδικά διασκευασμένο DS 7 Crossback λέει πολλά για τη σημασία που δίνουν στη μάρκα αυτή οι άνθρωποι της PSA.

image

image

image

Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα ΕΜΠ2 του γκρουπ PSA, το νέο μοντέλο της DS είναι διαθέσιμο με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,6 λίτρων (130 έως 225 ίππων) και πετρελαιοκινητήρες 1,5 και 2,0 λίτρων (130 έως 180 ίππων). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι ο «βασικός» τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων κερδίζει τα τελευταία χρόνια διαρκώς το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς

Οι τιμές ξεκινούν από τα 27.999 ευρώ για τα βενζινοκίνητα DS 7 Crossback και από τα 32.100 ευρώ για τα diesel.

image

image
Ο Δημήτρης Καββούρης, Chief Operating Officer των μαρκών Citroen & DS Automobiles, και ο Παναγιώτης Αικατερινίδης, Δ/ντης Marketing Citroen & DS έκαναν μία διεξοδική παρουσίαση τόσο της μάρκας DS όσο και του νέου της μοντέλου, του DS 7 Crossback.