Δεν μπορούμε να πούμε ότι το Ibiza μας ήταν παντελώς άγνωστο, σίγουρα όμως στη μορφή που του οδηγήσαμε, με το μικρό – αλλά θαυματουργό – τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα μας έδειξε έναν άλλο εαυτό. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Τα 99 γραμμάρια CO2 που μηδενίζουν τα τέλη κυκλοφορίας είναι σίγουρα στα υπέρ για τον υποψήφιο αγοραστή, όμως το πράγμα δεν σταματά εδώ – έχει τον αντίκτυπό του στην κατανάλωση: δεν θα πούμε ακριβώς το ύψος της, γιατί δυστυχώς το Ibiza της δοκιμής μας δεν διέθετε trip computer, όμως το γεγονός ότι καταφέραμε μέσα στην Αθήνα να «κάνουμε» 511 χιλιόμετρα χωρίς ο δείκτης της βενζίνης να πέσει κάτω από το ¼ μας επιτρέπει να εκτιμήσουμε ότι κάψαμε περίπου 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα – τιμή πολύ καλή με βάση τις συνθήκες κίνησης.

Και μη φανταστείτε ότι πρόκειται για κινητήρα «άψυχο». Βεβαίως στις πολύ χαμηλές στροφές (1.000-1.500 rpm) χρειάζεται υπομονή, όμως η απόδοση αυξάνεται προοδευτικά και το καλύτερο (ή αν θέλετε τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης) το έχεις μεταξύ 2.000 και 3.000 στρ./λεπτό. Σημειώνουμε επίσης ότι για diesel και μάλιστα τρικύλινδρος είναι αρκετά αθόρυβος.

Το πεντάρι κιβώτιο με ήρεμη οδήγηση δεν προβληματίζει (στις πολύ γρήγορες αλλαγές νιώθεις ότι έχει την τάση να σκαλώνει), ένα εξάρι θα βοηθούσε περισσότερο καθώς κάλυπτε τα κενά των σχέσεων μετάδοσης, αλλά και έτσι το σύνολο δεν είναι κακό. Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να πεις ότι το Ibiza έχει καλή οδική συμπεριφορά (και ίσως κάτι από «σπορτίφ») αλλά ταυτοχρόνως αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να την χαρακτηρίσεις «ξερή» κατά τις αναμετρήσεις της με τις λακκούβες των δρόμων.

Ads

Χώροι για επιβάτες και αποσκευές βρίσκονται σε αρμονική ισορροπία επιτρέποντας στο σουπερμίνι της Seat να μπορεί να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, έστω και αν αυτό προϋποθέτει κάποιους μικροσυμβιβασμούς ως προς τις αποσκευές που θα πάρει κανείς μαζί του σε ένα ταξίδι. Ποιότητα κατασκευής και θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες, ενώ δεν λείπουν και οι λεπτομέρειες (όπως η ατυχής θέση του διακόπτη των «αλάρμ») που μπορούν χαρακτηριστούν ως μειονεκτήματα.

Τo αυτοκίνητo που οδηγήσαμε φορούσαν λάστιχα Pirelli Cinturato P4, 175/70 R14 84T και διέθετε κιτ επισκευής τροχού.

ΥΠΕΡ Κινητήρας – χαμηλή κατανάλωση, χώροι, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, τιμή
ΚΑΤΑ Εργονομικές μικροατέλειες

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας:  1199 cm3
Ισχύς:  75 ps/ 4000 rpm
0-100 km/h:  13,9’’
Ταχύτητα:  168 km/h
Κατανάλωση*:  4,6 / 3,3 / 3,8 lit./100 km
Εκπομπές CO2:  99 g/km
M x Π x Y:  4061 x 1693 x 1445 mm
Πορτμπαγκάζ:  292 λίτρα
Τιμή:** 12.050 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)
**Τιμή με ισχύουσα προσφορά και απόσυρση
για την έκδοση Reference με ABS, ESP, 4 αερόσακους,
air condition, ραδιο-cd με mp3 και χειριστήρια
στο τιμόνι, ηλ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα
με τηλεχειρισμό κ.ά.