Χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη επιστρατεύονται για να προσφέρουν μείωση του κόστους μετακίνησης υπό την αιγίδα της οικολογίας. Αυτά σε ένα μοντέλο που θεωρητικά αποτελεί παρελθόν, καθώς μιλάμε για το απερχόμενο Corsa, που θα συνεχίσει όμως να πωλείται για αρκετό διάστημα, παράλληλα με το εντελώς νέο μοντέλο που παρουσιάστηκε επίσημα στο Παρίσι, αποτελώντας μια χαμηλότερου κόστους εναλλακτική και αποτελεσματική επιλογή. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Υπό άλλες συνθήκες θα αφήναμε το σχόλιο σχετικά με την τιμή στο τέλος, η ισχύουσα όμως προσφορά της Opel (για τον προφανέστατο λόγο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο περασμένης γενιάς) δίνει άλλη διάσταση και δυναμική στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Η ελάχιστη προτεινόμενη έκδοση είναι 2.400 ευρώ, γεγονός που σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο πακέτο εξοπλισμού μετατρέπει το πετρελαιοκίνητο Corsa σε ευκαιρία, αφού η τρίθυρη έκδοση (μαζί με το όφελος της απόσυρσης φτάνει να πωλείται 12.800 ευρώ, ενώ για την πεντάθυρη πρέπει να υπολογίζει κανείς 400 περίπου ευρώ επιπλέον.

Επί του θέματος τώρα, το διακριτικό ecoflex παραπέμπει στην παγίδα αιθάλης (μικροσωματιδίων) και ταυτόχρονα στη χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει ο πολύ καλός μικρός turbo diesel-πασπαρτού, προϊόν της συνεργασίας των Γερμανών με τη Fiat.

Η απόδοση των 95 ίππων δεν είναι καθόλου άσχημη για τα – περίπου – 1300 κυβικά εκατοστά, ιδιαίτερα όταν ο δείκτης στο στροφόμετρο ξεπερνά τις 2000 στροφές και απολαμβάνεις τη ροπή των 190 Nm, που αν ρίξεις μια ματιά θα δεις ότι αντιστοιχεί σε ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1800 – 2000 κ.εκ. Μια υστέρηση απόκρισης στο γκάζι είναι αισθητή στις χαμηλότερες στροφές, χωρίς όμως να μπορείς να πεις ότι αυτό χαλάει τη συνολική αίσθηση του ότι το αυτοκίνητο «τραβάει» καλά και μάλιστα με χαμηλή κατανάλωση: 6,9 λίτρα/100 km στο βεβαρημένο περιβάλλον της Αθήνας. Ενημερωτικά πάντως αναφέρουμε ότι στο Trip B η μέση κατανάλωση για 8.185 χλμ. με μέση ταχύτητα 44 km/h ήταν 5,6 λίτρα/100 km. Κάτι που προϊδεάζει για κυκλοφορία σε ανοιχτό δρόμο με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Ads

Αυτά με το πεντάρι κιβώτιο (που παρεμπιπτόντως είναι αρκετά εύχρηστο) – με εξάρι πιθανό να είχαμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Σε σχέση τώρα με την οδική συμπεριφορά δεν τρελαθήκαμε, θα την τοποθετούσαμε στο μέσο όρο. Είναι αρκετά μαλακό το Corsa, γέρνει σε λογικά επίπεδα και υποστρέφει επίσης λογικά, χωρίς –σε καμία περίπτωση- να σου δημιουργεί ανασφάλεια, αλλά και χωρίς να σε εμπνέει για κάτι παραπάνω.

Θα λέγαμε λοιπόν ότι είναι αυτό που πρέπει είναι, ένα μικρό και ισορροπημένο αυτοκίνητο με στοιχεία όμως που του επιτρέπουν να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου (με τους ανάλογους συμβιβασμούς εν μέσω κρίσης…). Χωράει ψηλούς στο πίσω κάθισμα και κάποια σακ-βουαγιάζ στο πορτμπαγκάζ, είναι εξ’ ορισμού πρακτικό ως πεντάθυρο, εργονομικά είναι επίσης σωστό (διακόπτες, όργανα και χειριστήρια είναι εκεί που πρέπει), προσφέρει καλή ορατότητα γύρω-γύρω και γενικά δείχνει στιβαρό, ποιοτικό. Λιγότερο καλά τα σχόλια για το σκληρό πλαστικό που καλύπτει τις πόρτες και δείχνει φθηνό, και έρχεται σε αντίθεση με σαφώς ποιοτικότερο υλικό κατασκευής του ταμπλό που αν και σκληρό, καταφέρνει και δείχνει… μαλακό!

Εντύπωση τέλος μας έκανε το πόσο καλά «τακτοποιημένο» είναι το πορτ-μπαγκάζ, με όλα τα χρειαζούμενα για αλλαγή λάστιχου (από το μπουλονόκλειδο μέχρι το… τρίγωνο) να είναι στις σωστές θέσεις και να μην περιφέρονται στο πάτωμα. Και αυτό το διαπίστωσα όταν χρειάστηκε να αλλάξουμε μόνοι μας λάστιχο…
 
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε λάστιχα Continental ContiEcoContact3 185/65 R15 88T, ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
 
ΥΠΕΡ: Τιμή, χώροι, εξοπλισμός, εργονομία, επιδόσεις-κατανάλωση
ΚΑΤΑ: Κάπως «φθηνά» πλαστικά στις πόρτες
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας – 1248 cm3
Ισχύς – 95 hp/ 4000 rpm
0-100 km/h – 12,3’’
Ταχύτητα – 177 km/h
Κατανάλωση*  – 4,3 / 3,2 / 3,6 l/100 km
Εκπομπές CO2 – 95 g/km
M x Π x Y – 3999 x 1737 x 1488 mm
Πορτμπαγκάζ – 285 λίτρα
Τιμή** – 13.200 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)

**Τιμή έκδοσης Cosy με 6 αερόσακους, ABS, ESPstop & start, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control, οθόνη αφής 5″, σύστημα πλοήγησης με δεδομένα  για 28 Ευρωπαϊκές χώρες σε κάρτα μνήμης SD, CD-player με MP3, Aux-in και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ενισχυτής 4x20W