Την ώρα που τα δίλιτρα SUV έχουν τεθεί εκτός αγοράς, χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες των κρατικών παραγόντων, το «ψηλωμένο» Sandero αποκτά άλλη αξία, επιτρέποντας στο μέσο Έλληνα να διατηρήσει ζωντανή την ελπίδα για ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να τον ταξιδέψει στις χωμάτινες διαδρομές της χώρας μας, χωρίς να κοστίζει μια περιουσία. Του Νίκου Λουπάκη
 

Ads

Προφανώς το όνομα Dacia παραπέμπει στο λαμπρό «σοσιαλιστικό» παρελθόν της Ρουμανίας, αρχικά στην εποχή της ακμής, που η εταιρία παρήγαγε τα αντίγραφα του Renault 12 και αργότερα στην εποχή της πτώσης, όταν τα Dacia, παρόλα τα φτιασιδώματά τους, έδειχναν και ήταν πια ξεπερασμένα. Βεβαίως η Dacia του 2014, έχοντας πλέον ενσωματωθεί στο γκρουπ της Renault, δεν έχει καμιά σχέση με αυτό το παρελθόν. Ή για την ακρίβεια σχεδόν καμιά, αφού η σχέση τιμής προς απόδοση είναι και πάλι ενδιαφέρουσα (για να μην πούμε δελεαστική), αφορά δε αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας, που για να κοστίζουν φθηνότερα υπολείπονται σε πολύ συγκεκριμένους τομείς, κατά κανόνα δευτερεύουσας σημασίας.

Περνώντας στο Sandero Stepway, ξεκινάμε με την παρατήρηση ότι είναι όμορφο – και όποιος έχει αντίρρηση ας προσπαθήσει να το σκεφθεί με σήματα Renault ή Nissan και μετά να απαντήσει σχετικά με την αισθητική του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, το στοιχείο εκείνο που δρα καταλυτικά στη διαμόρφωση θετικής άποψης για το συγκεκριμένο όχημα είναι ο κινητήρας. Οι 90 ίπποι δεν δείχνουν πολλοί στα χαρτιά, ωστόσο ο τρόπος που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει είναι μοναδικός. Όσο χαμηλά και να πέσουν οι στροφές, πατάς γκάζι και η… ανάκαμψη δεν αργεί να έρθει, ενώ αν φροντίσεις να κρατάς το δείκτη του στροφόμετρου κοντά στις 2.000 στρ./λεπτό τότε εισπράττεις ένα «νεύρο» που δεν το περιμένεις. Τα 220 Nm ροπής στις 1750 στρ./λεπτό λένε πολλά για όσους γνωρίζουν και είναι αυτά που επιτρέπουν να ανεβαίνεις αγόγγυστα τις πιο απότομες ανηφόρες.

Ads

Ενδεχομένως όλα αυτά να μην ήταν τόσο σημαντικά, αν δεν συνοδεύονταν από την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση των 5,8 λίτρων ανά 100 χλμ. που εμείς διαπιστώσαμε και που μπορεί να ευνοήθηκε από την κάπως υψηλή μέση ταχύτητα των 32,9 km/h, αλλά δεν παύει να είναι από τις χαμηλότερες που έχουμε δει στα test drive μας.

Ο συνδυασμός ελκτικής ικανότητας και αυξημένου ύψους είναι τώρα αυτός που επιτρέπει στο Sandero Stepway να λειτουργήσει ως υποκατάστατο των SUV. Έστω και αν διατίθεται αποκλειστικά με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Άλλωστε είναι γνωστό ότι εκείνο που πρωτίστως χρειάζεται κανείς στους χωματόδρομους είναι η απόσταση από το έδαφος – και εδώ το Sandero τα πάει μια χαρά.
Επιπλέον η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και –όντας “μαλακή”- προσφέρει αυξημένη άνεση τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.

Εννοείται ότι από την άποψη των διαστάσεων δεν έχει σχέση με τους παραδοσιακούς εκπροσώπους του είδους (Toyota RAV4, Honda CR-V κ.λπ.) ωστόσο βρίσκεται κοντά στο Suzuki SX-4 πρώτης γενιάς. Χωράει λοιπόν άνετα 4 άτομα (με το χώρο για τα γόνατα πίσω να είναι απλά επαρκής), έχει αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Μπορεί κανείς να πει ότι προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό εξωτερικών διαστάσεων – εσωτερικών χώρων, αφού είναι τόσο μικρό όσο χρειάζεται για να μην αγχώνεσαι στην πόλη, αλλά και τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται για να πας ταξίδι με την οικογένεια.

Έστω και αν στο ταξίδι θα πρέπει να είσαι συγκρατημένος σε σχέση με την ταχύτητα, όχι τόσο για λόγους ασφαλείας – δεν τίθεται θέμα ευστάθειας, παρόλο που το Sandero είναι αρκετά «μαλακό» και παίρνει κάποιες κλίσεις στις στροφές – αλλά λόγω του θορύβου. Το είπαμε και στην αρχή, η φθήνια έχει τον αντίκτυπό της σε κάποιους τομείς και πάνω από τα 120 -130 km/h ο θόρυβος είναι ενοχλητικός, ενώ στις καθημερινές μετακινήσεις απλώς αισθητός.

Τα εξωτερικά χερούλια στις πόρτες είναι ακόμα μια «φθηνή» λεπτομέρεια (γενικότερα οι πόρτες δείχνουν ελαφρές-φθηνές), οι διακόπτες των εμπρός ηλεκτρικών παραθύρων είναι επιεικώς άβολοι (των πίσω παραθύρων δυσκολεύεσαι και να τους εντοπίσεις!), γενικότερα υπάρχουν θέματα με την εργονομία (π.χ. ο τρόπος που διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέπτες). Από την άλλη δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις τα υλικά κατασκευής του ταμπλό (ή τη γενικότερη συναρμολόγηση) κακής ποιότητας.

Την ώρα της τελικής κρίσης, πρέπει βέβαια να μιλήσουμε για την τιμή, η οποία λόγω και της ισχύουσας προσφοράς καθιστά το Sandero Stepway κάτι παραπάνω από ενδιαφέρον. Το γεγονός ότι εμείς οδηγήσαμε την πλούσια έκδοση STYLE (κοστίζει 13.390€) δεν αλλάζει την ουσία: το συγκεκριμένο Dacia είναι ένα εργαλείο στα χέρια αυτού που ξέρει τι θέλει, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζει και τι μπορεί να ανεχτεί.
 
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα GoodYear Efficientgrip 205/55 R16 91Η.
 
ΥΠΕΡ   Τιμή, κινητήρας – επιδόσεις & χαμηλή κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου (με βάση τα δεδομένα των “crossover” οχημάτων), χώροι, εμφάνιση
ΚΑΤΑ   Θόρυβος, εργονομικές ατέλειες, «φθηνές» λεπτομέρειες
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                  1461 cm3
Ισχύς                           90 hp / 3750 rpm
0-100 km/h                 11,8’’
Ταχύτητα                    167 km/h
Κατανάλωση*           4,6 / 3,7 / 4,0 l/100 km
Εκπομπές CO2             105 g/km
M x Π x Y                    4081 x 1733 x 1618 mm
Πορτμπαγκάζ             320 λίτρα
Τιμή**                        12.685 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης “LIFE”, με την ισχύουσα προσφορά της αντιπροσωπείας. Σε περίπτωση που ο πελάτης διαθέτει δικό του αυτοκίνητο προς απόσυρση, εναλλακτικά θα παρέχεται επιπρόσθετη έκπτωση 300. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει air condition, 4 αερόσακους, ABS + AFU (Υποβοήθηση φρεναρίσματος), Σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), ηλεκτρ. τιμόνι ρυθμ. σε ύψος και απόσταση, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, Dacia Plug & Radio (ραδιόφωνο με 2 ηχεία, CD MP3, θύρες USB & AUX, σύνδεση τηλεφώνου με bluetooth® & χειριστήρια στο τιμόνι), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό κ.ά.

image

image

image

image