Άλλο περιμένεις και άλλο σου προκύπτει. H ουσία του Cactus δεν βρίσκεται στα όποια σχεδιαστικά παιχνίδια των Γάλλων, αλλά στο ότι καταφέρνει να παντρέψει το παρελθόν με το παρόν, καταναλώνοντας ελάχιστο πετρέλαιο… Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Το είπαμε το μυστικό ευθύς εξαρχής και τώρα περνάμε στις διευκρινήσεις. Οι παλιότεροι αναγνώστες περιοδικών αυτοκινήτου θα θυμούνται τον όρο «γαλλική σχολή», ο οποίος αφορούσε την ανάρτηση των γαλλικών αυτοκινήτων που κατάφερναν να προσφέρουν εξαιρετική άνεση, «ισοπεδώνοντας» τις λακκούβες, χωρίς από την άλλη να υστερούν ως προς την οδική συμπεριφορά.

Αυτό λοιπόν το χαρακτηριστικό αφορούσε κάποια εποχή ολόκληρη τη γκάμα της Citroen, ξεκινώντας από τον πρωτοποριακό «βάτραχο» (DS) με την υδροπνευματική ανάρτηση και καταλήγοντας στο ταπεινό «ντεσεβό» (2CV), ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Αυτή, λοιπόν, την αίσθηση της γαλλικής σχολής μας δημιούργησε η συνύπαρξή μας, για μία βδομάδα, με το Cactus, μια αίσθηση που προσπαθούσαν να ενισχύσουν οι διάφορες σχεδιαστικές επιλογές τόσο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο και εξωτερικά – και προς επιβεβαίωση των ισχυρισμών μας παραθέτουμε ικανό αριθμό φωτογραφιών. Σημειώνουμε πάντως ότι τα καθίσματα τύπου «καναπέ» είναι εκτός από στιλάτα και αναπαυτικά, ενώ η εργονομία π.χ. των χειρολαβών στις πόρτες ελέγχεται. Όπως ελέγχεται και η εργονομία της οθόνης αφής για το χειρισμό του κλιματισμού, όπως ελέγχεται επίσης και το στενό παρμπρίζ που δημιουργεί ένα αίσθημα καταπίεσης στους ψηλότερους οδηγούς. Ο συνδυασμός, πάντως, παλιού και νέου έχει ενδιαφέρον.

Ads

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει, όμως, ότι τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα κινητήρα, που μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. «Πρόθυμος» από τις χαμηλές στροφές και δεόντως «ροπάτος» (254 Nm/1750 rpm) μας επέτρεψε να κινούμαστε με γοργούς ρυθμούς – τέτοιους που εύκολα θα μπορούσαν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι οι διαθέσιμοι ίπποι είναι αρκετά παραπάνω από τους 100 των τεχνικών χαρακτηριστικών. Ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση που βλέπαμε στο trip computer (6,1 λίτρα/100 χλμ. με μέση ταχύτητα 27 km/h) θα μπορούσε άνετα να αφορά όχι απλά ένα μικρότερο κινητήρα, αλλά ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο.

Με την τιμή να παίζει μεταξύ 16.874 και 19.680 ευρώ, μεταξύ δηλαδή των εκδόσεων 1.6 BlueHDi 100 Live και 1.6 BlueHDi 100 ETG SHINE δεν λες ότι έχεις να κάνεις με ευκαιρία, είναι όμως μια λογική πρόταση στην κατηγορία, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη ότι έχουμε να κάνουμε με diesel (τα οποία diesel, ας το πούμε άλλη μια φορά δεν είναι η καλύτερη επιλογή αν κάνετε, κατά κύριο λόγο, μικρές αποστάσεις, μέσα στην πόλη).
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1560 cm3
Ισχύς: 100 PS / 3.750 rpm
0-100 km/h: 10,6’’
Ταχύτητα: 184 km/h
Κατανάλωση*: 4,0 / 3,1 / 3,4 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 90 g/km
M x Π x Y: 4.157 x 1.729 x 1.480 mm
Πορτμπαγκάζ: 358 λίτρα
Τιμή:** 16.874 €
 
* Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

** Τιμή της βασικής έκδοσης “live” με ABS με EBD και Brake Assist, ESP με ASR, 6 Αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλαϊνοί και οροφής), Σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, Hill Assist: Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα, Ράδιο monotuner με 4 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, πρίζα Jack και θύρα USB, Σύστημα Multimedia SMEG με έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Airbump® Black, Προγραμματιζόμενος περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας, Air Condition, Φώτα ημέρας LED, Ηλεκτρικά παράθυρα οδηγού και συνοδηγού, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες κ.ά.