Με αυξημένο ύψος – και απόσταση από το έδαφος – εντυπωσιακό design με coupe προφίλ και κίνηση στους 2 ή και στους 4 τροχούς το μηδενικών ρύπων SUV Nissan Ariya σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ιαπωνική εταιρία, με νέο εταιρικό design και λογότυπο και εφαρμογή των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών αυτοματοποίησης της οδήγησης.

Ads

Πριν από λίγες μέρες, μέσω μιας ψηφιακής – λόγω κορωνοϊού – παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Nissan στη Yokohama, οι δημοσιογράφοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα ομολογουμένως εντυπωσιακότατο «τζιποειδές», που προς τα τέλη του 2019 είχε κάνει την εμφάνισή του ως concept car, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Ο λόγος για το Ariya, ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover φορτωμένο αναπόφευκτα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – σε όλα τα επίπεδα – και με αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 610 χιλιόμετρα. Είναι, όπως επί λέξει αναφέρει η ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρίας «το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αντιπροσωπεύει τη νέα “εξηλεκτρισμένη” εταιρική ταυτότητα της Nissan» – και προφανώς για αυτό, το Ariya φέρει το καινούργιο λογότυπο της εταιρίας, σύμβολο της ανανέωσης και της καινοτομίας.

Μοντέρνοι χώροι
Χτισμένο πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα η οποία προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο της Συμμαχίας (Alliance) Renault-Nissan-Mitsubishi, το Ariya είναι η απόλυτη έκφραση της φιλοσοφίας Nissan Intelligent Mobility. Αυτή ακριβώς η πλατφόρμα είναι που έλυσε τα χέρια των σχεδιαστών, αφαιρώντας βασικούς τεχνικούς περιορισμούς και επέτρεψε στους σχεδιαστές να υιοθετήσουν νέες προσεγγίσεις, καταλήγοντας στο εντυπωσιακό σύνολο που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Αυτή ακριβώς η πλατφόρμα, με τη μπαταρία τοποθετημένη στο πάτωμά της και το σύστημα κλιματισμού κάτω από το εμπρός καπό, είναι που επέτρεψε και τη δημιουργία ενός ιδιαίτερα ευρύχωρου εσωτερικού, καλά ηχομονωμένου, στο οποίο δεσπόζει ένα μινιμαλιστικό ταμπλό που ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία με τη μορφή μιας ψηφιακής οθόνης πολλαπλών λειτουργιών και ενός επίσης ψηφιακού πίνακα οργάνων. Οι κύριες λειτουργίες ελέγχου του κλιματισμού ενσωματώνονται στην κεντρική κονσόλα με τη μορφή χωρητικών απτικών διακοπτών που προσφέρουν την ίδια αίσθηση με τους μηχανικούς διακόπτες, καθώς προκαλούν δονήσεις με το άγγιγμα και εμφανίζονται μόνο όταν το αυτοκίνητο έχει «πάρει μπρος».

Ads

Ευφυής ισχύς
Tο Ariya εφοδιάζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, ανάλογα με το αν έχουμε να κάνουμε με το δικίνητο/προσθιοκίνητο “FWD” ή το τετρακίνητο “AWD” μοντέλο. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με αυτό που η Nissan ονομάζει “twin motor”, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, η λειτουργία των οποίων ελέγχεται από το σύστημα “e-4ORCE” που εξασφαλίζει την ιδανική κατανομή της ροπής όχι μόνο μεταξύ των δύο αξόνων, αλλά και μεταξύ των τροχών σε κάθε άξονα, επεμβαίνοντας στα φρένα όποτε χρειάζεται και ρυθμίζοντας παράλληλα το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (αναγεννητική πέδηση). Έτσι δεν βελτιώνεται μόνο η πρόσφυση στις στροφές, αλλά και η κατευθυντικότητα και η ευστάθεια του οχήματος– και στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι αυτό θα το δείτε να αποκαλείται στις τεχνικές περιγραφές ως “torque vectoring”.

Σημειώστε ότι η Nissan θεωρεί το e-4ORCE «πνευματικό απόγονο» του συστήματος κατανομής ροπής ATTESA E-TS του Nissan GT-R και του “ευφυούς” συστήματος 4X4 του Nissan Patrol.
Κάθε μία από τις παραπάνω εκδόσεις του Ariya μπορεί να συνδυαστεί με μπαταρία χωρητικότητας είτε 63 kWh (κατάλληλη κυρίως για αστικές και προαστιακές μετακινήσεις) είτε 87 kWh, για όσους επιθυμούν ή πρέπει να καλύπτουν συχνά μεγαλύτερες αποστάσεις (ταξίδια). Στην κορυφή της γκάμας, συναντάμε το Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance, που επωφελείται από την μεγαλύτερη ισχύ – των 290 kW / 395 hp και θα αποτελέσει την επιτομή του καλύτερου συνδυασμού τεχνολογίας και επιδόσεων. Για τους λάτρεις, τέλος, των εξορμήσεων με πλήρη εξοπλισμό, να πούμε ότι το Ariya έχει, κατ’ εκτίμηση, ελκτική δυνατότητα 1500 κιλών.

Υψηλή τεχνολογία
Διαθέτοντας τρεις λειτουργίες οδήγησης (τα λεγόμενα “modes”, δηλαδή: “Standard”, “Sport” και “ECO”) στην περίπτωση των εκδόσεων FWD και τέσσερις στην περίπτωση των τετρακίνητων “e-4ORCE” που διαθέτουν επιπλέον τη λειτουργία “Snow”, το Ariya προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά του οχήματός τους με βάση τη διάθεσής, αλλά – και κυρίως – τις συνθήκες κίνησης. Ενώ η εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και το υπερ-υψηλής απόκρισης σύστημα διεύθυνσης, σε συνδυασμό με την πρακτικά ιδανική κατανομή του βάρους (σχεδόν) 50:50, βοηθά το Ariya να συμπεριφέρεται με προβλέψιμο τρόπο σε κάθε περίπτωση.

Θα ήταν παράξενο τέλος σε ένα μοντέλο σαν αυτό να μην συναντήσουμε την τεχνολογία ProPilot της Nissan – και μάλιστα περαιτέρω εξελιγμένη και εμπλουτισμένη με Navi-link, και  ProPilot Park – καθώς και μια σειρά άλλα high-tech συστήματα όπως το ιδιαιτέρως ευμέγεθες head up display (σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ) και το σύστημα φωνητικών εντολών. Επιπλέον, το Nissan Ariya είναι εξοπλισμένο με καινοτόμα συστήματα ασφαλείας 360 μοιρών, υπό τη σκέπη του Nissan Safety Shield: ο λόγος για τα Intelligent Around View Monitor, Intelligent Forward Collision Warning, Intelligent Emergency Braking και Rear Automatic Emergency Brake.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τις τιμές του Ariya στην Ευρώπη θα ανακοινωθούν από τη Nissan τους επόμενους μήνες.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ