Το εντυπωσιακό πρωτότυπο της Citroen που τις μέρες αυτές εκτίθεται στο Παρίσι δεν είναι απλά ένα σπορ αυτοκίνητο, που επιδεικνύει τις σχεδιαστικές ανησυχίες της εταιρίας. Είναι και κινητό τεχνολογικό εργαστήριο, όπου δοκιμάζονται η άνεση και η διάδραση ανθρώπου – μηχανής, στο φόντο της ισχύος που παρέχει ένα σύγχρονο υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο του επιτρέπει να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για 60 χιλιόμετρα. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Προφανώς το πρώτο που μας κάνει εντύπωση όταν βλέπουμε αυτοκίνητα σαν το πρωτότυπο CXPERIENCE της Citroen είναι η σχεδίαση, που και μόνο η σχέση του ύψους προς το μήκος είναι ικανή για να το κάνει να δείχνει γρήγορο, αν όχι επιθετικό. Είναι λοιπόν πολύ μακρύ (4,85 m), πολύ χαμηλό (1.37 m το ύψος του) και πολύ φαρδύ (το πλάτος του φτάνει τα 2,0 m) με πολύ μικρούς προβόλους και ένα τεράστιο μεταξόνιο (3,0 m). Προσθέστε σε αυτά και τους τεράστιους τροχούς 22 ιντσών και έχετε ένα τεχνολογικό θηρίο που δείχνει έτοιμο να καταπιεί χιλιόμετρα κάνοντας το σώμα σας να πιέζεται στην πλάτη του καθίσματος, αλλά και έτοιμο να γαντζωθεί στην άσφαλτο στις απαιτητικές στροφές του δρόμου.

Τα παραπάνω δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα όμως η ιστορία δεν τελειώνει εκεί. Ως concept car (δηλ. πρωτότυπο ή σχεδιαστική μελέτη) το CXPERIENCE CONCEPT δεν μπορούσε παρά να είναι ένα κινητό εργαστήριο υψηλής τεχνολογίας. Η φωτογραφία του εσωτερικού του με τις εντυπωσιακές οθόνες είναι μόνο μια μικρή λεπτομέρεια του τεχνολογικού εξοπλισμού του οχήματος – και στεκόμαστε σε αυτήν για να σημειώσουμε ότι στον οδηγό παρέχεται εικόνα 360° του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο με τη βοήθεια των σχετικών καμερών (εμπρός, πίσω και στα πλάγια) που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέπτες.

Η υψηλή τεχνολογία όμως δεν περιορίζεται (αν μπορεί να μιλήσει για περιορισμό της τεχνολογίας σε ένα τόσο High Tech αυτοκίνητο) μόνο στα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά αναπόφευκτα επεκτείνεται και στον τομέα της παραγωγής και μετάδοσης ισχύος, η οποία πλέον δεν νοείται χωρίς περιβαλλοντικά πιστοποιητικά.

Ads

Το εντυπωσιακό σχήμα κρύβει μία «plug – in hybrid» λύση – δηλαδή το  Citroën CXPERIENCE CONCEPT είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο που συνδέεται και στο οικιακό δίκτυο για να φορτίσει τις μπαταρίες του. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα του κυμαίνεται μεταξύ 150 και 200 ίππων, ενώ άλλα 80 kW (περίπου 109 ίπποι) είναι διαθέσιμα από τον ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος είναι αυτός που επιτρέπει στο CXPERIENCE να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για περίπου 60 χιλιόμετρα. Από την άλλη μεριά, στον ανοιχτό δρόμο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περίπου 300 ίππους, δηλαδή τη συνδυασμένη ισχύ των δύο μονάδων.

Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα έχει χωρητικότητα 13 kWh και μπορεί να φορτιστεί σε 4 1/2 ώρες με απλή σύνδεση στο οικιακό δίκτυο ή σε λιγότερο από 2 1/2 ώρες με σύνδεση σε ταχυφορτιστή 6,6 kW που συνδέεται σε ρεύμα 32A. Είναι δε τοποθετημένη κάτω από το θάλαμο των επιβατών. 

Το αυτόματο κιβώτιο είναι 8 ταχυτήτων και είναι τοποθετημένο εγκάρσια, μεταξύ των δύο κινητήρων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα.