Σε μια απροσδόκητη δήλωση προέβη χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργος Βασιλάκης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το πώς έχει επηρεάσει η κρίση την αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων, στο συνέδριο Connected Car Conference που ήταν αφιερωμένο στις – τεχνολογικές και όχι μόνον – εξελίξεις που αναμένονται στο χώρο της αυτοκίνησης τα επόμενα χρόνια. Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ διευκρίνισε βεβαίως ότι αυτό που χρειάζεται είναι ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθεί η ανάγκη χρήσης του ΙΧ και κατά συνέπεια να μην είναι υποχρεωμένη κάθε οικογένεια να έχει δύο και τρία αυτοκίνητα.

Ads

Προηγουμένως ωστόσο ο κ. Βασιλάκης είχε σημειώσει ότι η Ελλάδα είναι αρκετά πίσω στην αναλογία ΙΧ ανά κάτοικο σε σχέση με την Ευρώπη κάτι που σημαίνει ότι απαιτείται ενίσχυση της αγοράς αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο που ο ελληνικός στόλος έχει αρχίσει να «γερνάει», αφού λόγω της κρίσης οι πωλήσεις μειώθηκαν το 2012-13 κατά περίπου 80%, ενώ ακόμα και σήμερα, παρά τις σταδιακές αυξήσεις, χρόνο με το χρόνο δεν έχουμε καταφέρει να φτάσουμε ούτε στο μισό των πωλήσεων που είχαμε τον «καλό καιρό». Έτσι, ενώ μέχρι το 2.000 είχαμε ένα στόλο με αρκετά καινούρια αυτοκίνητα και μέσο όρο ηλικίας που είχε αρχίσει να προσεγγίζει τα 10 χρόνια, η τάση αυτή αντιστράφηκε και ο ελληνικός στόλος πλέον φλερτάρει με τα 12 χρόνια.

image
Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης

Ο Γιώργος Βασιλάκης επεσήμανε επίσης το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, στα οποία δεν υπάρχει κανένας έλεγχος με αποτέλεσμα οι έμποροι-εισαγωγείς να παραπλανούν πολλές φορές τους καταναλωτές «γυρίζοντας» τα χιλιόμετρα. Στο πρόβλημα αυτό επρόκειτο να μπει ένα τέλος, με την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά τελικώς το θέμα «πάγωσε» προκειμένου να αποφευχθούν «αναταράξεις» στην αγορά.
Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ δήλωσε επίσης ότι ο Σύνδεσμος προωθεί, σε συνεργασία με το υπουργείο μεταφορών, τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού μητρώου οχημάτων, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι επισκέψεις στα ΚΤΕΟ, οπότε θα καταστεί αδύνατο πλέον το περίφημο γύρισμα των κοντέρ, είτε από εμπόρους είτε από ιδιώτες. Ωστόσο, για να λειτουργήσει το μητρώο αυτό θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια.

Ads