Μπορεί οι ειδήσεις για νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που μπαίνουν στην αγορά να διαδέχονται η μία την άλλη, ωστόσο η Toyota, χωρίς να αγνοεί το ηλεκτρικό «ρεύμα», εξελίσσει την υβριδική της τεχνολογία προσφέροντας πλέον σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της σε υβριδικές εκδόσεις. Αυτό, 20 περίπου χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Prius, του αυτοκινήτου που σηματοδότησε την είσοδο της υβριδικής τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας.

Τι το καινούριο φέρνει, λοιπόν, εν έτει 2017 στο χώρο του υβριδικού αυτοκινήτου η Toyota. Η βελτίωση της απόδοσης με την αξιοποίηση της συσσωρευμένης εμπειρίας είναι βεβαίως αναμενόμενη, σχεδόν αυτονόητη και σημειώνουμε ότι όλο αυτό που η Toyota ονομάζει «πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης» έχει υποστεί εκτενείς μετατροπές για μείωση του βάρους και βελτίωση των επιδόσεων.  Οι αλλαγές στον κινητήρα οδήγησαν σε αύξηση της θερμικής απόδοσης σε επίπεδα άνω του 40%, ενώ άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν γίνει πιο συμπαγή (για παράδειγμα ο ηλεκτροκινητήρας είναι κατά 6% ελαφρύτερος) και έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων.

Επίσης η νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) είναι και αυτή τώρα πιο μικρή σε διαστάσεις ενώ η αντοχή της και η απόδοσή της έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Και στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι η Toyota ποντάρει τόσο πολύ στην αξιοπιστία της μπαταρίας της, που δίνει πανευρωπαϊκή εγγύηση 10 χρόνια, ενώ παράλληλα, αν η μπαταρία για οποιοδήποτε λόγο χρειαστεί αντικατάσταση (π.χ. ένα ατύχημα που δεν καλύπτει η εγγύηση), δεν θα χρειαστεί μια περιουσία η αντικατάστασή της, καθώς το κόστος της περιορίζεται στα 2.500 ευρώ.

Όλα αυτά  βασίζονται πλέον στη χρήση της νέας πλατφόρμας Toyota New Global Architecture (TNGA), που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για χαμηλότερο κέντρο βάρους , ενώ προσφέρει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία και δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησης των χώρων.

Κλείνοντας, θυμίζουμε ότι τα περισσότερα μοντέλα της Toyota διατίθενται πλέον και σε υβριδικές εκδόσεις (Yaris, Auris και Auris Sports Tourer, C-HR, RAV-4) ενώ συνεχίζεται κανονικά η διάθεση και του Prius που όπως είπαμε υπήρξε ο πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας.