Aναβαθμισμένο σε χώρους και λειτουργικότητα είναι το νέο Countryman, που είναι επίσης και το μεγαλύτερο και μοντέλο στην 57χρονη ιστορία της μάρκας MINI και αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην Ευρώπη, το Μάρτιο του 2017. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης 

Ads

Το νέο Countryman είναι περίπου 20 cm μακρύτερο από τον προκάτοχό του και σχεδόν 3 cm πιο φαρδύ, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 7,5 cm. Γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση τόσο των διαθέσιμων χώρων για επιβάτες, με πέντε καθίσματα κανονικών διαστάσεων, όσο και του χώρου αποσκευών η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 450 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται στο διαμήκη άξονα μέχρι 13 cm προσδίδοντας πόντους στον τομέα της λειτουργικότητας, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενη (40:20:40) και διαθέτει ρυθμιζόμενη κλίση προς όφελος της άνεσης των πίσω επιβατών.

Μεταξύ της πληθώρας των ηλεκτρονικών βοηθημάτων σημειώνουμε τη στάνταρ προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία city braking, την προειδοποίηση πεζού με προ – φόρτιση φρένων, την αναγνώριση των σημάτων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κ.ά.

Για το λανσάρισμα υπάρχουν δύο βενζινοκινητήρες και δύο diesel νέας γενιάς, όλοι με Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo:

Ads

MINI Cooper Countryman: 3 – κύλινδρος βενζινοκινητήρας, κυβισμός: 1499 cc, ισχύς: 100 kW /136 hp, μέγιστη ροπή: 220 Nm.

MINI Cooper S Countryman: 4 – κύλινδρος βενζινοκινητήρας, κυβισμός: 1998 cc, ισχύς: 141 kW /192 hp, μέγιστη ροπή: 280 Nm.

MINI Cooper D Countryman: 4 – κύλινδρος diesel, κυβισμός: 1995 cc, ισχύς: 110 kW /150 hp, μέγιστη ροπή: 330 Nm.

MINI Cooper SD Countryman: 4 – κύλινδρος diesel, κυβισμός: 1995 cc, ισχύς: 140 kW /190 hp, μέγιστη ροπή: 400 Nm.

Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης το πρώτο MINI με plug-in hybrid σύστημα κίνησης:

MINI Cooper S E Countryman ALL 4: 3 – κύλινδρος βενζινοκινητήρας, κυβισμός: 1499 cc, output: 100 kW /136 hp, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ισχύς 65 kW /88 hp, ισχύς συστήματος: 165 kW /224 hp, ροπή συστήματος: 385 Nm.

Την καλύτερη απόδοση μεταξύ των μοντέλων που χρησιμοποιούν αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέρει το νέο MINI Cooper D Countryman, με κατανάλωση 4,5 – 4,3 lit / 100 km και εκπομπές CO2 118 – 113 g/km (κύκλος δοκιμών Ε.Ε., εξαρτάται από τη διάσταση των επιλεγμένων ελαστικών) ενώ η υβριδική έκδοση καταναλώνει μόλις 2,1 lit/100 km.

To σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ALL4, προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων, ενώ ως στάνταρ, το Countryman είναι προσθιοκίνητο.

Δύο χαρτογραφήσεις μπορούν να ενεργοποιηθούν για τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μέσω των προαιρετικών MINI Driving Modes. Ο οδηγός, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων, μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα MID, SPORT και GREEN.

Αυτό επηρεάζει επίσης την απόκριση γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης, τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων άνεσης, τον ήχο του κινητήρα και τα χαρακτηριστικά αλλαγών σχέσεων του κιβωτίου Steptronic, ανάλογα με τον κινητήρα και τον εξοπλισμό.

Σημειώστε ότι το όνομα Countryman έχει τη δική του ιστορία, καθώς μία ιδιαίτερη έκδοση του κλασικού Mini έφερε κάποτε, τη δεκαετία του 1960, το ίδιο όνομα. Όπως το ίδιας κατασκευής Morris Mini Traveller, το Austin Seven Countryman είχε ένα ευέλικτο εσωτερικό, ενώ η έκδοση με τα ξύλινα πάνελ έγινε ευρέως γνωστή ως «Woody».

Το σύγχρονο MINI Countryman πρωτολανσαρίστηκε το 2010 και ήταν το πρώτο MINI με τέσσερις πόρτες, μεγάλη πίσω πόρτα, πέντε καθίσματα και προαιρετικό σύστημα all – wheel drive. Συνολικά πουλήθηκαν πάνω από 540.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο.