Την απόλυτη αστική λύση κινητικότητας παρουσιάζει γιορτάζοντας τα 100-α της γενέθλια η Citroen, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Ami One, ένα όχημα μηδενικών ρύπων με μήκος 2,5 μέτρων, που μπορεί (στη Γαλλία τουλάχιστον) να οδηγείται και από 16-χρονους, με ή χωρίς άδεια οδήγησης αυτοκινήτου και που όταν πάρει τη μορφή μοντέλου παραγωγής θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση “on demand” για χρονικό διάστημα που θα ποικίλει από 5 λεπτά έως χρόνια!
 
Η Citroën σχεδίασε το Ami One Concept ως εναλλακτική λύση στις δημόσιες συγκοινωνίες (λεωφορεία, τραμ, μετρό) και άλλα ατομικά, δίκυκλα μεταφορικά μέσα όπως ποδήλατα, σκούτερ και μοτοσικλέτες. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά compact (μήκους 2,50 μ. ύψους 1,50 μ. και πλάτους επίσης 1,50 μ.) διθέσιο ηλεκτρικό όχημα, βάρους μόλις 425 κιλών,  που προσφέρει στους επιβάτες του εντυπωσιακή ευελιξία στο αστικό περιβάλλον, με μέγιστη ταχύτητα 45 km/h και αυτονομία 100 χιλιομέτρων, χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου που μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε 2 ώρες.
 
Βασικό συστατικό του Ami One Concept είναι η ελευθερία χρήσης για όλους: προσβάσιμο με ή χωρίς άδεια οδήγησης, μικρό Citroën συνοδεύεται από ένα καινοτόμο ψηφιακό οικοσύστημα που προωθεί μια νέα εμπειρία κινητικότητας, στο πλαίσιο της οποίας οι μετακινήσεις του πελάτη επανεξετάζονται και προσφέρεται «κατ’ απαίτηση» χρήση που κυμαίνεται από 5 λεπτά έως 5 χρόνια και καλύπτει το carsharing, τη μίσθωση και την αγορά. To «πακέτο» περιλαμβάνει μια ειδική εφαρμογή για κινητά την οποία θα χρησιμοποιούν οι αυτοκινητιστές για τη διαχείριση της «σχέσης» τους με το αυτοκίνητο, για να έχουν πρόσβαση σε μια «πύλη» υπηρεσιών που απλοποιεί κάθε μετακίνηση.

Ads

image

image

 
Το Ami One Concept είναι ένα 100% συνδεδεμένο «αντικείμενο αστικής κινητικότητας» στο οποίο το smartphone είναι το κεντρικό στοιχείο της διασύνδεσης ανθρώπου-μηχανής και κάνει την οδήγηση διαισθητική. Οι αυτοκινητιστές έχουν πρόσβαση στο Ami One Concept χρησιμοποιώντας τα smartphones τους. Οι πόρτες κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν μέσω ενός κώδικα QR στη βάση αλουμινίου των χειρολαβών των θυρών. Αφού μπουν στο εσωτερικό, οι οδηγοί τοποθετούν το τηλέφωνό τους σε ειδικό χώρο – επαγωγικής φόρτισης – και τότε μπορεί να ξεκινήσει η “συζήτηση” μεταξύ του Ami One Concept και του οδηγού. Ανάλογα με την εφαρμογή που χρησιμοποιείται, οι αντίστοιχες ενδείξεις εμφανίζονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού όπως και σε ένα σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ (head up display).
 
Η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής στο Ami One Concept σχεδιάστηκε ως προσωπικός βοηθός για βελτιστοποιημένη αλληλεπίδραση με τον οδηγό και ελέγχεται με τη βοήθεια δύο ειδικών πλήκτρων που είναι τοποθετημένα στο τιμόνι: το ένα αντιστοιχεί σε φωνητική εντολή για να καλέσει ο οδηγός τον βοηθό και το άλλο αφορά ένα πτυσσόμενο μενού για εφαρμογές περιήγησης. Ο «διαισθητικός» πίνακας οργάνων που περιλαμβάνει μια οθόνη 5 ιντσών επικεντρώνεται σε χρήσιμες πληροφορίες οδήγησης (ταχύτητα, δείκτες κλπ.).

Ads

Δείτε σχετικό βίντεο: