Από 17.950 ευρώ ξεκινά ο τιμοκατάλογος του του νέου Citroen C4 C-Cross, που παρουσιάστηκε σήμερα στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου διαδικτυακά. Το νέο μοντέλο έρχεται να τοποθετηθεί στον ευρύτερο χώρο των crossover προτάσεων, αποτελώντας παράλληλα και μία σοβαρή εναλλακτική για όσους εξακoλουθούν να παραμένουν πιστοί στα τυπικά «μικρομεσαία».

Ads

Το νέο Citroen C4 C-Cross, που έρχεται να αντικαταστήσει το C4 Cactus, δείχνει να διεκδικεί μερίδιο από δύο κατηγορίες: από τη μία, από την κλασική μικρομεσαία (C-segment: Ford Focus, Peugeot 308, Toyota Corolla, Volkswagen Golf) και, από την άλλη, από τον ευρύτερο χώρο των SUV & Crossover. Στην δεύτερη περίπτωση μπορείς κανείς να συμπεριλάβει στον ανταγωνισμό μια σειρά μοντέλα που κατατάσσονται στα λεγόμενα B-SUV (όπως τα Ford Puma και Renault Kadjar) φτάνοντας μέχρι και το Toyota C-HR, που βρίσκεται στα όρια των ελαφρώς μεγαλύτερων SUV (κατηγορία C-SUV).

Αυτό συμβαίνει, γιατί από την άποψη των διαστάσεων – και ιδιαιτέρως του μήκους του που φτάνει τα 4.360 mm – έχουμε να κάνουμε με ένα μικρομεσαίο μοντέλο. Ενώ από την άλλη ο crossover χαρακτήρας του δικαιολογείται πλήρως από την απόσταση από το έδαφος – η οποία δεν είναι κατά ευκαταφρόνητη, αφού φτάνει τα 156 χιλιοστά. Είναι σαφές ότι είναι ένα αυτοκίνητο πιο ψηλό από τα τυπικά μικρομεσαία και λίγο πιο χαμηλό από αρκετά SUV για crossover, αλλά όχι από όλα.

Αυτός είναι και ο λόγος που το νέο μοντέλο, αφού λανσαρίστηκε στο εξωτερικό ως Citroen C4, στην Ελλάδα λανσάρεται ως Citroen C4 C-Cross. Ενώ στην παρουσίαση, οι άνθρωποι της Citroen δεν έπαυαν να επαναλαμβάνουν ότι το νέο μοντέλο προσφέρει τα πλεονεκτήματα τριών τύπων αυτοκινήτων: των Coupe (αισθητική/αεροδυναμική), των SUV/Crossover τις (δυνατότητες κίνησης), και των σεντάν (χώροι).

Ads

Citroen Ë-C4 C-Cross
H παρουσίαση του νέο Citroen C4 C-Cross έρχεται, επίσης, να σηματοδοτήσει τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή για τη Citroen. Είναι, βλέπετε, η πρώτη φορά στην ιστορία της που ένα μοντέλο της λανσάρεται ταυτοχρόνως και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση, με ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίππων) και μπαταρία 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 350 χιλιομέτρων. Έτσι έχουμε μια «διπλή» παρουσίαση αφού δίπλα στο «συμβατικό» Citroen C4 C-Cross λανσάρεται και το πλήρως ηλεκτρικό Citroen Ë-C4 C-Cross.

Η Citroen Βεβαίως δεν είναι μόνη της σε αυτή την ιστορία. Βαδίζει στην πορεία που χάραξε το Groupe PSA, το οποίο πλέον μπορούμε να το λέμε και Stellantis, μετά τη συγχώνευση με ένα άλλο μεγάλο γκρουπ, αυτό της FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Έτσι, λοιπόν, έχοντας δει αρχικά το Peugeot 208 λανσάρεται και ως συμβατικό και ως ηλεκτρικό ταυτοχρόνως, είδαμε στη συνέχεια να ακολουθούν τα Opel Corsa και Peugeot 2008. Ενώ βλέπουμε τώρα και τη Citroen να ακολουθεί την ίδια τακτική.

Και 100% ηλεκτρικό, και βενζινοκίνητο, και diesel
Το νέο μοντέλο προσφέρεται επίσης με τον γνωστό, οικονομικό και δοκιμασμένο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 Puretech σε εκδόσεις των 100 ,των 130 και των 150 ίππων – με τις δύο ισχυρότερες από αυτές να συνδυάζονται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις. Kαι επειδή Βεβαίως οι diesel δεν έχουν πεθάνει και θα είναι πολύ καιρό μαζί μας οι Γάλλοι επιμένουν με τον πολύ καλό – και ακόμα πιο οικονομικό τετρακύλινδρο ενός 1,5 λίτρου BlueHDI κινητήρα, που προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος με 110 και 130 ίππους. Και σε αυτήν την περίπτωση, η ισχυρότερη έκδοση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις.

Citroen C4 C-Cross & Citroen Ë-C4 C-Cross: συνολική αναβάθμιση
Παρατηρώντας τώρα το νέο Citroen C4 C-Cross είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μία συνολική αναβάθμιση: τόσο στον τομέα της ποιότητας και των υλικών κατασκευής, όσο και στον τομέα των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων. Εδώ έχουμε 20 τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, όπως το Highway Driver Assist, ένα ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2 και έξι τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Αναβαθμισμένη είναι και η εργονομία, με την προσθήκη νέων χειριστηρίων κάτω από την μεγάλη έγχρωμη οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ενώ βελτιωμένη είναι και η χρηστικότητα με 16 χώρους για μικροπράγματα συνολικού όγκου 39 λίτρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τέλος, η μεγάλη διαχρονική αρετή της Citroen, η άνεση, δίνει και εδώ το παρών με την γνωστή πατέντα της γαλλικής εταιρίας, τα αμορτισέρ με progressive hydraulic cushions να φροντίζουν για τη δημιουργία ενός «μαγικού χαλιού» για τους επιβάτες.

Από 17.950 ευρώ
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 17.950 ευρώ της βασικής έκδοσης “feel” για να φτάσει μέχρι τα 28.400 ευρώ της κορυφαίας έκδοσης των 155 ίππων με αυτόματο κιβώτιο. Ανάμεσα σε αυτά τα άκρα μπορεί κανείς να βρει μία καλά έως πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση – στην περιοχή των 20 χιλιάδων ευρώ – με τον κινητήρα των 100 ίππων Ενώ αν θέλει κάτι παραπάνω μπορεί να προσθέσει 2.000 ευρώ επιπλέον για να «ανέβει» στους 130 ίππους.

Όσον αφορά τώρα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Citroen Ë-C4 C-Cross, η βασική τιμή του με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ξεπερνά τις ελαφρά 28.000 ευρώ (€ 28.348) και αγγίζει τα 34.000 ευρώ στην κορυφαία έκδοση exclusive.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες τον τιμοκατάλογο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ