Ανήκοντας δικαιωματικά στην αναπτυσσόμενη με γοργούς ρυθμούς κατηγορία των λεγόμενων “compact SUV” η νέα δημιουργία της Citroën προσφέρει όχι μόνο την προσιτή, από άποψη τιμής, δυνατότητα της απόδρασης στη φύση, αλλά και φρέσκια σχεδίαση με πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, πλαισιωμένη με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Το ελαφρώς - αλλά εμφανώς - αυξημένο ύψος του Citroën C3 Aircross (1,64 m) και η επίσης αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι τα στοιχεία εκείνο που τοποθετούν το νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV (Sport Utility Vehicles) που είδε το μερίδιό της να πενταπλασιάζεται διεθνώς μεταξύ 2012 και 2016. Ενώ το συγκρατημένο μήκος (4,15 m) που προσδίδει αυξημένη ευελιξία, το εντάσσει στην εκκολαπτόμενη υπο-κατηγορία των “compact SUV”, δείγματα της οποίας θα δούμε πολύ σύντομα να δίνουν ένα έντονο παρών στην καθημερινότητά μας.

Λειτουργικό ντιζάιν

Σχεδιασμένο από τον Αλεξάντρ Μαλβάλ (Alexandre Malval), Διευθυντή Σχεδίασης της Citroën και την ομάδα του, το Citroën C3 Aircross διαθέτει όλα τα σύγχρονα σχεδιαστικά μοτίβα της Citroën, σε ένα αμάξωμα που, έχοντας τις «σωστές» αναλογίες, προσφέρει ένα ευρύχωρο και ιδιαίτερα λειτουργικό εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να αποτελείται από δύο τμήματα που μετακινούνται μπρος - πίσω (κατά 150 mm) επιτρέποντας στο χώρο αποσκευών να αυξάνεται από τα 410 στα 520 λίτρα (1.289 όταν «πέσουν» τα καθίσματα). Από την άλλη, στην πρόκληση της εξατομίκευσης, η απάντηση δίνεται από 90 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και πέντε σχήματα εσωτερικής σχεδίασης.

Δυνατότητες «παντός» εδάφους

Προσφέροντας τη δυνατότητα κίνησης σε διάφορους τύπους οδοστρώματος, το Citroën C3 Aircross είναι προσθιοκίνητο και δεν βασίζεται σε κάποιο σύστημα 4Χ4 για να τα βγάλει πέρα στα «δύσκολα», αλλά στο σύστημα Grip Control® και στα ειδικά για λάσπη και χιόνι M+S (Mud & Snow) ελαστικά, 16 και 17 ιντσών. Το Grip Control® υποκαθιστά επί της ουσίας το μπλοκέ διαφορικό με πέντε επιλογές λειτουργίας που περιλαμβάνουν άμμο, χιόνι, χώμα κλπ. Προφανώς κάποιο σύστημα 4Χ4 θα τα κατάφερνε καλύτερα, θα ανέβαζε όμως και την τιμή του αυτοκινήτου – ενώ είναι βέβαιο ότι πολύ λίγοι είναι εκείνοι που θα έμπαιναν στη διαδικασία να αξιοποιήσουν τις επιπλέον δυνατότητες της τετρακίνησης.

Επιπλέον βοήθεια στον οδηγό προσφέρει το Hill Assist Descent που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκίνητου (3 km/h) επιτρέποντας την κίνηση με ασφάλεια σε εδάφη με πολύ μεγάλη κλίση.

Τέσσερις τρικυλίνδροι PureTech βενζινκινητήρες 1.199 cm3, 82, 110 και 130 ίππων και δύο πετρελαιοκινητήρες BlueHDi 1.560 cm3, 100 και 120 ίππων απαρτίζουν τη γκάμα του νέου C3 Aircross. Οι κινητήρες των 120 και 130 ίππων συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και οι υπόλοιποι με «πεντάρια», ενώ η έκδοση των 110 ίππων διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Με τον PureTech να έχει κερδίσει το βραβείο «Διεθνής κινητήρας της χρονιάς» το 2015 και το 2016, μπορεί κανείς να περιμένει έναν καλό συνδυασμό επιδόσεων/κατανάλωσης από τους βενζινοκινητήρες, ωστόσο, από την άποψη αυτή οι δύο ντίζελ – τους οποίους έχουμε δει να κινούν διάφορα μοντέλα του Group PSA είναι βέβαιο ότι τα καταφέρνουν ακόμα καλύτερα.

Στο πλευρό του οδηγού

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει, τέλος, το δικό της παρών στο μακρύ κατάλογο των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που μπορεί να μπαίνει στο C3 Aircross και να βάζει μπρος έχοντας το κλειδί στην τσέπη, να δέχεται προειδοποίηση αν έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας από το σύστημα αναγνώρισης σημάτων του ΚΟΚ, αλλά και να αφήνει το αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του, πατώντας μόνο γκάζι και φρένο κ.ο.κ. Ιδιαίτερης αξίας τα Active Safety Brake (αυτόματο φρενάρισμα μεταξύ 5 km/h και 85 km/h) ενώ στη σύγχρονη πρόκληση της συνδεσιμότητας το νέο Citroën C3 Aircross NEXT GEN.SUV απαντά με 3D πλοήγηση με αναγνώριση φωνής CITROËN Connect Nav (που περιλαμβάνει συνδεδεμένες υπηρεσίες, όπως TomTom Traffic, κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, τις θέσεις των συνεργείων και πάρκινγκ κλπ.) και το CITROËN Connect Box (κλήση έκτακτης ανάγκης) που πλαισιώνονται από σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, ασύρματη φόρτιση Smartphone και λειτουργία οθόνης Mirror, με Android Auto, Apple CarPlay ™ και MirrorLink®.

Πηγή: Νέα Σελίδα