Αν υπάρχει ένας τομέας που αναμφισβήτητα είναι κορυφαίο το «μικρό» SUV της Citroen αυτός είναι η άνεση της ανάρτησης. Ωστόσο δεν είναι αυτό το μοναδικό του προτέρημα, καθώς κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας οικονομικός κινητήρας που κινεί σβέλτα το δεόντως ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο.

Ads

Η Citroen μπήκε σχετικά νωρίς και από τους πρώτους στο χώρο των μικρών SUV (ή Compact SUV ή B-SUV) και φρόντισε να το κάνει με ένα αυτοκίνητο που αφενός τιμούσε (και τιμά) δεόντως την παράδοση της εταιρίας, αφετέρου έδωσε το στίγμα της νέας σχεδιαστικής σχεδιαστικής ταυτότητάς της, μαζί με τον ασφάλτινο αδελφό του (ο λόγος για το σουπερμίνι Citroen C3) που είχε κατακτήσει και τον τίτλο του «αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα» το 2018.

Και μην βιαστείτε να πείτε ότι υπερβάλλουμε επειδή θεωρούμε το Citroen C3 Aircross συνεχιστή της μακρόχρονης παράδοσης της γαλλικής εταιρίας. Γνωρίζουμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με έναν διάδοχο του θρυλικού – και εφοδιασμένου με την περίφημη υδροπνευματική ανάρτηση “βατράχου” – όμως έχουμε να κάνουμε με μία οικονομικά σαφώς πιο προσιτή εκδοχή της γαλλικής τεχνογνωσίας στον τομέα της άνεσης. Κάτι που μεταφράζεται σε μία σχεδόν ισοπεδωτική αντιμετώπιση των αντιξοοτήτων του οδικού δικτύου. Και που είναι ότι καλύτερο μπορείτε να βρείτε σήμερα στην αγορά σε αυτά τα χρήματα.

Ευστάθεια και οικονομικές επιδόσεις
Το ενδιαφέρον είναι αυτή η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση δεν είναι υπερβολική. Μπορεί το Citroen C3 Aircross να είναι πιο μαλακό από την πλειοψηφία του πολυπληθούς ανταγωνισμού (να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι μιλάμε για την κατηγορία B-SUV), όμως αυτό σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι έχει κανείς να κάνει με κάποιο «πλεούμενο». Αντίθετα το μικρό SUV της Citroen, μπορεί να γέρνει λίγο παραπάνω, αλλά στρίβει με ασφάλεια και φρενάρει αποτελεσματικά όταν του το ζητήσεις, ενώ αποδεικνύεται και δεόντως σταθερό στις ψηλές ταχύτητες.

Ads

Και όχι μόνον αυτό, αλλά και προσπερνά με ασφάλεια. Έχοντας υπόψη κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο 3-κύλινδρος turbo κινητήρας PureTech 1,2 λίτρων – ο οποίος έχει επανειλημμένα κερδίσει το βραβείο «Διεθνής κινητήρας της χρονιάς» – δεν απορεί κανείς για τον συνδυασμό επιδόσεων/κατανάλωσης που χαρακτηρίζει το βενζινοκίνητα C3 Aircross. Σβέλτο στην καθημερινή οδήγηση, το SUV της Citroen τραβάει από χαμηλά και ανεβάζει στροφές αδιαμαρτύρητα, χωρίς να αφήνει όμως την κατανάλωση να ξεπεράσει τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Ένα ευρύχωρο SUV
Πολύ καλά τα καταφέρει το Citroen C3 Aircross και στον τομέα των χώρων. Γιατί μπορεί το μήκος του να είναι «συγκρατημένο» (4,15 m) και να βρίσκεται στο πλαίσιο της κατηγορίας, προσδίδοντάς του αυξημένη ευελιξία, όμως αυτό δεν αποβαίνει εις βάρος της μεταφορικής ικανότητας. Το εσωτερικό είναι και ευρύχωρο και λειτουργικό, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 410 λίτρα αποσκευών (που μπορούν να γίνουν 1.289 όταν «πέσουν» τα καθίσματα). Οι χώροι είναι υπερ-επαρκείς ακόμα και για πολύ ψηλούς επιβάτες που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα (όταν αυτό φυσικά είναι τραβηγμένο τέρμα πίσω) ακόμα και στο τιμόνι βρίσκεται ένας αντίστοιχου ύψους οδηγός. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει επίσης διπλό «πάτο» – στοιχείο που δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας μιας μεγάλης επίπεδης επιφάνειας φόρτωσης όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα, ενώ διευκολύνει και τη φορτοεκφόρτωση όταν τα μεταφερόμενα αντικείμενα είναι λίγα.

Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από ένα «γλυκό» και μοντέρνο ταυτόχρονα design, πλήρως συμβατό με ότι έχει δει κανείς παρατηρώντας το αυτοκίνητο απ’ έξω. Τα πλαστικά που καλύπτουν ταμπλό και πόρτες είναι σκληρά, χωρίς όμως να ενοχλούν οπτικά, καθώς σε καμία περίπτωση δεν δείχνουν φτηνά, ενώ από την άλλη τα καθίσματα «φωνάζουν» από μακριά ότι θα προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεση στο σώμα σου.

Και επειδή σε όλο αυτό το όμορφο σκηνικό δεν μπορεί να είναι όλα τέλεια, οφείλουμε να πούμε ότι τα παράπονά μας εστιάζονται κυρίως σε κάποιες εργονομικές αστοχίες, όπως η θέση που έχει επιλεγεί για τις ποτηροθήκες (εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων) οι οποίες είναι και σχετικά ρηχές. Ενώ μάλλον ατυχής είναι η διαμόρφωση των πλευρικών θηκών στις πόρτες – οι οποίες πάντως είναι μεγάλες. Όπως επίσης θα προτιμούσαμε να μην ρυθμίζονται τα πάντα μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής, αλλά να υπάρχουν και κάποιοι επιπλέον διακόπτες – π.χ. για την άμεση ρύθμιση του κλιματισμού.

Ένα αυτοκίνητο που μας ταιριάζει
Δεν έχουμε κρύψει ποτέ ότι είμαστε λάτρεις της γαλλικής Σχολής της αυτοκίνησης και δεν θα το κάνουμε και τώρα. Πολύ περισσότερο που το C3 Aircross είναι το μοντέλο εκείνο της Citroen που ταιριάζει καλύτερα στη φιλοσοφία μας. Ένα αυτοκίνητο που δεν θα σε κουράσει στις καθημερινές σου διαδρομές, θα ταξιδέψει με άνεση, θα προσπεράσει, θα στρίψει και θα φρενάρει με ασφάλεια, μεταφέροντας τα οικογενειακά βάρη αγόγγυστα και θα δώσει τη δυνατότητα κάποιων στοιχειωδών περιπλανήσεων στο δασικό οδικό δίκτυο – χωρίς να καταναλώνει πολλή βενζίνη. Όλα αυτά σε μία τιμή λογική που το καθιστά επιλέξιμο εν μέσω ενός πολύ αξιόλογου ανταγωνισμού.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν ένα από τα τελευταία εναπομείναντα της σειράς “Origins” – προς τιμήν της συμπλήρωσης το 2020 των 100 χρόνων της Citroen -που προσφερόταν, μέχρι πρότινος, με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό. Το «όποιος πρόλαβε, πρόλαβε» είναι βέβαιο ότι ισχύει στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, όμως τελικά καμιά φορά -σχεδόν- δίνεται και δεύτερη ευκαιρία. Ενώ, λοιπόν, το Citroen C3 Aircross διανύει την εποχή της ωριμότητάς του (εν αναμονή του facelift) η αντιπροσωπεία εξήγγειλε νέα προσφορά, που επαναφέρει στο προσκήνιο το γαλλικό SUV με άλλες προϋποθέσεις.

Ο λόγος για την έκδοση C3 Αircross C-Series, που προσφέρεται με αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης Citroën Connect Radio με ψηφιακό δέκτη DAB με 6 ηχεία, λειτουργία Mirror Screen, έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Bluetooth & θύρα USB, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία προβολέων, νέες 16άρες ζάντες δωρεάν διχρωμία, σύστημα αποτροπής αποχώρησης από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση ορίου ταχύτητας & Intelligent Speed Adaptation κ.ά. Όλα αυτά λίγο πάνω από τα 18.000 ευρώ.

Ενώ για αυτούς που τα θέλουν όλα, υπάρχει και η κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση “Shine Pack”, που έναντι 20.250 ευρώ προσφέρει τα πάντα: έξυπνο κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας και ραντάρ παρκαρίσματος μπρος-πίσω, σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav, Active Safety Brake και άλλα πολλά. Ανάμεσά τους το διαιρούμενο & συρόμενο πίσω κάθισμα που δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών (410-520 λίτρα), αλλά και το ανακλινόμενο κάθισμα, συνοδηγού που αναβαθμίζουν την χρηστικότητα του αυτοκινήτου.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ