Ο κινητήρας των 110 ίππων δίνει κυριολεκτικά φτερά στο μικρό «μαγικό χαλί» της Citroen, που αποκτά εξαιρετικά ανταγωνιστικές επιδόσεις, χωρίς αυτό να αποβαίνει εις βάρος της οικονομίας.

Ads

Βαδίζοντας στα σχεδιαστικά χνάρια του Cactus, το C3 είναι επί της ουσίας το δεύτερο μοντέλο της Citroen που αντιπροσωπεύει την καινούρια εποχή στο design της εταιρίας. Ενώ ταυτοχρόνως έρχεται, λόγω διαστάσεων να ενταχθεί στην καυτή για την ελληνική αγορά κατηγορία των σουπερμίνι, των αυτοκινήτων που καλούνται σε πολλές περιπτώσεις πλέον να παίξουν το ρόλο του βασικού μεταφορικού μέσου της μέσης ελληνικής οικογένειας.

image

Ευρυχωρία
Οι χώροι λοιπόν είναι ένα βασικό ζητούμενο στην περίπτωσή μας και το C3 δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα, αφού παρόλο που το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα επιτρέπει σε επιβάτες άνω του 1,85 να καθίσουν χωρίς πρόβλημα στο πίσω κάθισμα, έχοντας στη θέση του οδηγού αντίστοιχου ύψους άτομο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και αρκετές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό, αλλά και 300 λίτρα για τις αποσκευές σας.
Στο «σαλόνι» σε περιβάλλουν υλικά καλής ποιότητας, ενώ σχεδιαστικά οι παραπομπές στο λαμπρό παρελθόν της εταιρίας είναι άφθονες – το δικό τους ρόλο παίζουν εδώ και τα αναπαυτικά καθίσματα – ενώ η τεχνολογία δίνει το παρών με μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, navigation, κλιματισμός κλπ.) Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε ότι κάποιοι επιπλέον διακόπτες θα έκαναν σίγουρα τα πράγματα πιο εύκολα, αφού αν θέλεις να ρυθμίσεις τον κλιματισμό, πρέπει να βγεις από την οθόνη του ραδιοφώνου κ.ο.κ.

Ads

image

Η άνεση της ταχύτητας
Αισθητική, λοιπόν, και λειτουργικότητα συνυπάρχουν σε ένα ενδιαφέρον μείγμα, που στηρίζεται σε μια εξαιρετική ανάρτηση – άξιο εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής της αυτοκίνησης – που καταφέρνει να «ισοπεδώνει» τα πάντα. Το C3 αποδεικνύεται στις καθημερινές μετακινήσεις μαγικό χαλί, καθώς περνά πάνω από σαμαράκια και λακούβες σχεδόν σαν να μην υπάρχουν – και είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρείτε αυτοκίνητο που να καταφέρνει κάτι αντίστοιχο, χωρίς να είναι σημαντικότατα ακριβότερο. Ενώ την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά και φρένα εμπνέουν στον οδηγό ένα αίσθημα ασφάλειας (χωρίς όμως να μπορείς να μιλήσεις για σπορτίφ κράτημα) με το μικρό Citroen να ακολουθεί πιστά την τροχιά που χαράσσει ο οδηγός στις στροφές, χωρίς να αντιδρά απότομα όταν πιεστεί.

image

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, που οδηγήσαμε πρόσφατα, μας εντυπωσίασε με τον τρόπο που επιταχύνει, «τραβώντας» από τις πολύ χαμηλές στροφές, με ελάχιστο γκάζι και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στο εξαιρετικά εύχρηστο κιβώτιο. Το μυστικό βρίσκεται στην αυξημένη ροπή (205 Nm στις 1500 στρ./λεπτό, έναντι 118 Nm στις 2750 στρ./λεπτό του κινητήρα των 82 hp που διαθέτει η βασική έκδοση του C3) η οποία συμβάλλει εκτός των άλλων στη συγκράτηση της κατανάλωσης καυσίμου στα επίπεδα των 7,5 λίτρων/100 χλμ.

Τι μπορεί να σας ενοχλήσει στο C3 των 110 ίππων; Η ασθενής πλευρική στήριξη εκ μέρους των αναπαυτικών καθισμάτων που διαπιστώνεις ότι προκύπτει όταν αξιοποιήσεις τις αυξημένες δυνατότητες του αυτοκίνητου. Μια αδυναμία που εύκολα παραβλέπεις εξετάζοντας την πολύ καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού…

image
 
Υπέρ
Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις
Κατά
Εργονομικές μικροατέλειες
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας:                   1199 cm3
Ισχύς:                             110 PS / 5.500 rpm
0-100 km/h:                10,9’’
Ταχύτητα:                    188 km/h
Κατανάλωση*:            5,5 / 4,0 / 4,6 lit./100 km
Εκπομπές CO2:           103 g/km
M x Π x Y:                     3.996 x 1.829 x 1.474 mm
Πορτμπαγκάζ:            300 λίτρα
Τιμή:**                          € 14.940
 

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)
**Τιμή της έκδοσης “feel” με ABS με EBD και Brake Assist, ESP, Hill Assist, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλιματισμό, Citroen Connect Radio (με 6 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 7″, λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack), χαλύβδινες ζάντες 16″ με ελαστικά 205/55 R16T, προβολείς ομίχλης κ.ά. Η πλουσιότερη έκδοση “Shine” διαθέτει επιπλέον navigation, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 205/55 R16T κλπ. και κοστίζει 16.210 ευρώ.

 

Πηγή: ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ