Αλλαγή φρουράς στο 88ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης με τη νέα BMW Χ4, που οι άνθρωποι της βαυαρικής εταιρίας χαρακτηρίζουν ως “Sports Activity Coupe”, να παραλαμβάνει τη σκυτάλη από το μοντέλο πρώτης γενιάς, που ξεπέρασε ήδη τις 200.000 πωλήσεις, και να υπόσχεται ακόμα εντονότερες σπορ αποχρώσεις στην οδήγηση.
 
Ο λόγος που επελέγη ο όρος Sports Activity Coupe για τη νέα BMW X4 αντί του συνήθους Sports Utility Vehicle που χρησιμοποιείται για τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου, έχει να κάνει και με την παράδοση της εταιρίας, αλλά και με την ίδια την εμφάνιση του αυτοκινήτου, καθώς η “χυτή” ράχη, αντί του γωνιώδους πίσω μέρους με τη σχεδόν κάθετη πέμπτη πόρτα, δικαιολογεί το χαρακτηρισμό coupe. Από κει και πέρα, η οριακή μείωση του ύψους (κατά 3 mm) παραπέμπει σε μια προσπάθεια ενδυνάμωσης του σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η αύξηση του πλάτους (+37 mm) του μήκους (+81 mm) και κυρίως του μεταξονίου (+54 mm)υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες.

Ads

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις κινητήρες diesel με ισχύ 135 kW/184 hp έως 265 kW/360 hp. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται – στάνταρ σε όλα τα μοντέλα – με οκτατάχυτο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο “Steptronic”, αλλά και το «ευφυές» σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive.

Μια σειρά συστήματα ελέγχου του πλαισίου, τα οποία διατίθενται στάνταρ ή προαιρετικά, όπως το Variable Sport Steering (σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού), Performance Control (έλεγχος επιδόσεων), προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M, διαφορικό M Sport,  φρένα M Sport υπόσχονται κάτι επιπλέον στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ενώ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (Driving Assistant Plus με Steering & Lane Control Assistant και Lane Keeping Assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση κλπ.) αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Το δικό της ρόλο στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς έχει παίξει και η μείωση του βάρους κατά 50 kg συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στα μέτρα BMW EfficientLightweight, ενώ με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,30 η Χ4 διεκδικεί την πρωτιά στην κατηγορία ως προς την  πιο αεροδυναμική της απόδοση.

Η νέα BMW X4 θα διατίθεται σε εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport που αυξάνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει δυνατότητα για επιλογή από τις αποκλειστικές προτάσεις της σειράς BMW Individual, για να μπορεί ο πελάτης να αποτυπώσει το προσωπικό του στυλ.

Ads

image

Εκδόσεις μοντέλου στο λανσάρισμα:

BMW X 4 xDrive 20 i :
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 135 kW/184 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 290 Nm στις 1.350 – 4.250 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 215 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 7,3 – 7,1 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 168 – 163 g/km.

image
 
BMW X 4 xDrive 30 i :
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 185 kW/252 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 7,3 – 7,2 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 168 – 164 g/km.

image
 
BMW X 4 M 40 i (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):
Εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.998cc, ισχύς: 265 kW/360 hp στις 5.500 – 6.500 rpm.
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 1.520 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 9,2 – 9,0 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 213 – 209 g/km.

image
 
BMW X 4 xDrive 20 d :
Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 140 kW/190 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8.0 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 213 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 5,6 – 5,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 149 – 142 g/km.
 
BMW X 4 xDrive 25 d :
Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 170 kW/231 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 2.000 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 230 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 5,7 – 5,5 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 149 – 145.
 
BMW X 4 xDrive 30 d (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):
Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 195 kW/265 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 6,2 – 5,9 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 163 – 156 g/km.
 
BMW X 4 M 40 d :
Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993cc, ισχύς: 240 kW/326 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.750 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,9 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 6,6 – 6,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 173 – 170 g/km.
 
Παρατήρηση:
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO2, ηλεκτρικής κατανάλωσης και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση την εποχή της έγκρισης τύπου. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία και διαφέρουν ανάλογα με τις διαστάσεις ζαντών / ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού. Οι τιμές για οχήματα που επισημαίνονται με (**)  ήδη βασίζονται στη νέα οδηγία WLTP και έχει γίνει αναγωγή στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης. Αναφορικά με αυτά τα οχήματα, για σχετικούς φόρους και τα όποια ειδικά τέλη που βασίζονται σε εκπομπές CO2, οι τιμές CO2 ίσως διαφέρουν από αυτές που αναφέρονται εδώ. Οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw-EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2  που ορίζει ο κύκλος NEDC.