Τις πρώτες του δοκιμές πραγματοποίησε προχθές, 26 Οκτωβρίου 2017, το Bloodhound SSC, το όχημα που φιλοδοξεί να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά αναπτύσσοντας ταχύτητα 1600 km/h κατά τη διάρκεια των οποίων κατάφερε να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 320 km/h στον απίστευτα μικρό χρόνο των οκτώ δευτερολέπτων.

Ads

Οι πρώτες αυτές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο της Κορνουάλης, στο Newquay της νότιας Αγγλίας, με τον αξιωματικό της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF) και κάτοχο του ρεκόρ Guinness ταχύτητας στην ξηρά, Andy Green, να βρίσκεται στο τιμόνι του Bloodhound SSC. Σύμφωνα με την ομάδα Bloodhound, κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης 0-320 km/h όχημα δέχθηκε επιταχύνσεις της τάξης των 2g, ενώ ο θόρυβος ήταν εκκωφαντικός.

Θυμίζουμε ότι σήμερα, το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά, που όπως είπαμε κατέχει ο Andy Green – και μάλιστα από το 1997 – είναι τα 1220 km/h και πραγματοποιήθηκε με το επίσης υπερηχητικό αυτοκίνητο Thrust SSC.

image

Ads

image

Σύμφωνα με ξένα μέσα ενημέρωσης, ο Green έκανε δύο περάσματα σε αντίθετες κατευθύνσεις στο διάδρομο του Newquay μπροστά σε 3.000 θεατές. Όλα αυτά, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την προσπάθεια κατάρριψης του παγκόσμιου ρεκόρ από το Bloodhound, η οποία θα πραγματοποιηθεί στον πάτο μιας αποξηραμένης λίμνης στη Νότια Αφρική, το 2020.

Από τεχνική σκοπιά, η τεχνολογία που κρύβει το Bloodhound SSC συναρπαστική, καθώς δεν πρόκειται για αυτοκίνητο με μονάδα ισχύος που κινεί τους τροχούς, αλλά για πυραυλοκίνητο/αεριωθούμενο όχημα, εφοδιασμένο με στροβιλοκινητήρα Rolls-Royce EJ200 προερχόμενο από μαχητικό Eurofighter Typhoon και έναν πύραυλο, γεγονός που ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου σε τέτοια ύψη, ώστε να απαιτείται για την τροφοδοσία αντλία καυσίμου η οποία κινείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα Jaguar V8 550 ίππων, προερχόμενο από το F-Type R.

image