Το γνωρίζαμε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στις δομές της Opel, μετά την εξαγορά της από τη γαλλική PSA οπότε η 5ετής συμφωνία στην οποία κατέληξαν η Διοίκηση του εργοστασίου της Σαραγόσα και τρία από τα πέντε συνδικάτα (UGT, CCOO και ACUMAGME) που αντιπροσωπεύουν το 75% των εργαζομένων, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Αφού στόχος της γαλλικής διοίκησης είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής εταιρίας έπρεπε να γίνουν οι αναγκαίες κινήσεις στην κατεύθυνσης της συγκράτησης του κόστους - και στη συγκεκριμένη περίπτωση η συγκράτηση αυτή αφορά τις αποδοχές των εργαζομένων.

Στην επίσημη ανακοίνωση λοιπόν αναφέρεται ότι οι δύο πλευρές:

«Αυτή η συμφωνία κοινωνικού πλαισίου για το εργοστάσιο της Σαραγόσα αποτελεί τμήμα του σχεδίου PACE! της εταιρίας και θα συμβάλλει στην επαναφορά της Opel/Vauxhall στην κερδοφορία μέχρι το 2020, που είναι και ο στόχος. Επίσης θα υποστηρίξει το εργοστάσιο στην επίτευξη του απαραίτητου επιπέδου απόδοσης.

Θα ισχύσει για το διάστημα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου, 2018 και 31 Δεκεμβρίου, 2022 και περιλαμβάνει συγκράτηση μισθών, μεταβλητές αποδοχές που συνδέονται με τους δείκτες επιχειρηματικής απόδοσης και τις επιδόσεις κάθε εργαζομένου, αύξηση των ωρών εργασίας, προσαρμογή εργασιακών πρακτικών και λειτουργικής ευελιξίας σε μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές συνθήκες και δέσμευση στην ενασχόληση με την αναζωογόνηση του εργατικού δυναμικού». 

Θυμίζουμε ότι στο εν λόγω εργοστάσιο, που παράγει πλέον και οχήματα για τη Citroen, έχουν κατασκευαστεί σχεδόν 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1982, ενώ πέρυσι, απασχολήθηκαν εκεί 5.389 άτομα (31 Δεκεμβρίου, 2017) και κατασκεύασαν 382.425 οχήματα (αύξηση 6% συγκριτικά με το 2016) και συγκεκριμένα: 196.424 Opel Corsa, 68.172 Opel Mokka X, 62.885 Opel Crossland X (από τον Απρίλιο), 37.034 Citroën C3 Aircross (από τον Αύγουστο) και 17.919 Opel Meriva (μέχρι το Μάρτιο).

Η συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής εντάσσεται στο βιομηχανικό συγκρότημα του Groupe PSA στην Ισπανία μαζί με τις μονάδες των Βίγο και Μαδρίτης. Με τη νέα συμφωνία, ο Όμιλος PSA ενισχύει τη θέση του σαν βιομηχανικός ηγέτης στη χώρα. Το 2017, 876.672 οχήματα 12 διαφορετικών μοντέλων προήλθαν από τα κέντρα παραγωγής των Βίγο, Σαραγόσα και Μαδρίτης, αριθμός που καθιστά το Group κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ισπανία, με μερίδιο 31% επί του συνόλου παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα τρία οχήματα που παράγονται στη χώρα προέρχεται από τα εργοστάσια του Groupe PSA. Το 86,8% της Ισπανικής παραγωγής του Groupe PSA εξάγεται στη διεθνή αγορά, σε ένα τομέα όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, που αντιπροσωπεύει το 10% του εθνικού ΑΕΠ».