Με τις φήμες σχετικά με την εξέλιξη της Opel, μετά την εξαγορά της από το γαλλικό γκρουπ PSA Peugeot-Citroen, να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες προβλέποντας τα πιο διαφορετικά σενάρια, οι επίσημες διευκρινήσεις από το στελεχικό δυναμικό της εταιρίας αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα.

Ads

H παρουσίαση του Grandland X, του νέου SUV της Opel στο Μιλάνο, έδωσε την ευκαιρία στο Γιάννη Πασσάδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Opel Hellas να κάνει ορισμένες ενδιαφέρουσες δηλώσεις σχετικά με το μέλλον της γερμανικής εταιρίας, τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στη χώρα μας. Βασικό συμπέρασμα – η ουσία των δηλώσεων του Γιάννη Πασσάδη – είναι η αυτονομία της εταιρίας. Μπορεί τα δύο συμβαλλόμενα μέρη (δηλαδή η γαλλική PSA και η αμερικανική General Motors) να κατέληξαν στην γνωστή πλέον συμφωνία για την εξαγορά της Opel, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η παραδοσιακά «γερμανική» εταιρία θα χάσει την αυτονομία της, θα αφομοιωθεί από το γάλλο ιδιοκτήτη της, χάνοντας εντέλει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της.

Και αυτό αφορά ολόκληρη τη δομή της εταιρίας, που ξεκινά από το τμήμα εξέλιξης της Opel με τους 3.500 μηχανικούς και επιστήμονες και φτάνει μέχρι το δίκτυο των πωλήσεων. «Το DNA της Opel θα διατηρηθεί» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πασσάδης – κάτι που σε πρώτη φάση πιστοποιείται και από το ίδιο το Grandland X, που παρόλο που μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το Peugeot 3008, καταφέρνει να διαφέρει και να δίνει την αίσθηση της μάρκας τόσο σε αυτόν που το παρατηρεί εξωτερικά, όσο και σε αυτόν που βρίσκεται στο εσωτερικό του.

Η συνεργασία Opel – PSA δεν ήταν ούτως ή άλλως κάτι καινούριο, τα «τζιποειδή» Crossland X (που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το νέο Citroen C3 Aircross) και Grandland X (το «συγγενή» όπως είπαμε του 3008) είχαν δρομολογηθεί αρκετό καιρό πριν φτάσουμε στη συμφωνία της εξαγοράς της Opel, ωστόσο είναι κατανοητό ότι τώρα θα υπάρξει μια εμβάθυνση της συνεργασίας αυτής με νέες συνέργειες.

Ads

Κατά τ’ άλλα οι υπάρχουσες συμβάσεις με άλλους κατασκευαστές θα τηρηθούν (όπως η συμφωνία με τη Renault για συμπαραγωγή των Vivaro & Movano για λογαριασμό της Opel), το Insignia, που στηρίζεται σε πλατφόρμα της General Motors θα εξακολουθήσει να παράγεται κανονικά μέχρι το τέλος της «θητείας» του, ενώ το ίδιο θα συμβεί και με το Astra. Όμως, αργότερα, εννοείται ότι θα υπάρξει αξιοποίηση των διαθέσιμων πλατφορμών και βασικών μηχανικών μερών της PSA από την Opel προκειμένου να προκύψουν οι αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας.

Δεν θα πειραχτούν ούτε τα δίκτυα των πωλήσεων, καθώς εκεί βρίσκεται η δύναμη κάθε εταιρίας και οι 4 εταιρίες του νέου ομίλου που προκύπτει (Peugeot, Citroen, DS και Opel) θα λειτουργήσουν ανεξάρτητα έως ανταγωνιστικά στην αγορά. «Δεν έχει νόημα να δυναμώσει η μία μάρκα εις βάρος της άλλης» σημείωσε ο Γιάννης Πασάδης, το ζητούμενο είναι να δυναμώσουν ει δυνατόν όλες οι μάρκες και από εκεί να προκύψει η ενίσχυση των θέσεων στην αγορά συνολικά του γκρουπ. Του γκρουπ που πλέον είναι το δεύτερο σε μέγεθος στην Ευρώπη, μετά τη Volskwagen. Σίγουρα η PSA θα θελήσει, σε αγορές που η ίδια δεν είναι ισχυρή, να αξιοποιήσει τη δύναμη της Opel (π.χ. Μεγ. Βρετανία και Γερμανία) αυτό όμως θα γίνει χωρίς να πειραχτούν οι δομές της εταιρίας.