Στο Λας Βέγκας κάνει τις μέρες αυτές η BMW μία επίδειξη των νέων συστημάτων αυτοματοποίησης της οδήγησης με νέους καινοτόμους αισθητήρες που επιτυγχάνουν μηδενική πιθανότητα σύγκρουσης. Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση των μετακινήσεων χωρίς ατυχήματα με οδηγό αλλά και με πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα, χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.
 

Ads

Αποφεύγοντας τη σύγκρουση, με οδηγό στο τιμόνι

Το ρόλο του ερευνητικού οχήματος παίζει στην περίπτωσή μας ένα ηλεκτρικό BMW i3, το οποίο αναλαμβάνει να κάνει επίδειξη του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης 360 μοιρών, που βασίζεται στην ασφαλή αναγνώριση θέσης και περιβάλλοντος. Τέσσερις προηγμένοι σαρωτές λέιζερ καταγράφουν το περιβάλλον και αναγνωρίζουν εμπόδια όπως κολώνες σε ένα πολυώροφο πάρκινγκ αυτοκινήτων. Εάν το όχημα πλησιάσει σε τοίχο ή σε κολόνα πολύ γρήγορα, το σύστημα φρενάρει αυτόματα αποφεύγοντας τη σύγκρουση. Το όχημα σταματά με απόλυτη ακρίβεια με περιθώριο κάποιων εκατοστών. Εάν ο οδηγός κάνει ελιγμό διεύθυνσης για να αποφύγει το εμπόδιο ή να αλλάξει κατεύθυνση, απελευθερώνονται τα φρένα. Το σύστημα περιορίζει το στρες για τον οδηγό σε ένα περιβάλλον με μειωμένη ορατότητα και συμβάλλει στην αυξημένη ασφάλεια και άνεση. Όπως όλα τα συστήματα υποστήριξης BMW, αυτή η εφαρμογή μπορεί να παρακαμφθεί οποιαδήποτε στιγμή από τον οδηγό.
 
Πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα σε πολυώροφα πάρκινγκ χωρίς οδηγό

Το πλήρως αυτοματοποιημένο Remote Valet Parking Assistant του ερευνητικού οχήματος BMW i3 συνδυάζει πληροφορίες από τους σαρωτές λέιζερ με το ψηφιακό τοπογραφικό σχέδιο ενός κτιρίου, για παράδειγμα ενός πολυώροφου γκαράζ. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει το Smartwatch για να ενεργοποιήσει το Remote Valet Parking Assistant, το σύστημα θα κατευθύνει το όχημα ανεξάρτητα στα διάφορα επίπεδα, ενώ ο οδηγός έχει ήδη βγει από το αυτοκίνητο και πηγαίνει στο επαγγελματικό ραντεβού του.

Ads

Το πλήρως αυτοματοποιημένο Remote Valet Parking Assistant αναγνωρίζει τα δομικά χαρακτηριστικά του χώρου στάθμευσης και αποφεύγει τα όποια εμπόδια εμφανίζονται ξαφνικά – όπως τα λάθος παρκαρισμένα οχήματα.

Μόλις το BMW i3 φτάσει στο χώρο στάθμευσης, το όχημα κλειδώνει μόνο του και περιμένει την κλήση από το Smartwatch και τη σχετική φωνητική εντολή. Στη συνέχεια, το Remote Valet Parking Assistant υπολογίζει τον ακριβή χρόνο μέχρις ότου ο οδηγός φτάσει στο πάρκινγκ αυτοκινήτων και ξεκινά το BMW i3 έτσι ώστε να φτάσει στην έξοδο του πάρκινγκ ακριβώς την κατάλληλη ώρα.
 
Πλοήγηση χωρίς σήμα GPS

Η BMW πέτυχε τον πλήρως αυτοματοποιημένο έλεγχο του οχήματος συνδέοντας τα συστήματα αισθητήρων με ένα ψηφιακό τοπογραφικό σχέδιο. Αυτό καταργεί την εξάρτηση από το σήμα του GPS, που δεν είναι καθόλου ακριβές σε πολυώροφα πάρκινγκ. Παράλληλα με τους σαρωτές λέιζερ, το ερευνητικό όχημα ενσωματώνει τους απαραίτητους εγκεφάλους και αλγόριθμους, ώστε να προσδιορίζει την ακριβή θέση του στο πάρκινγκ, να παρακολουθεί άριστα το περιβάλλον και να εκτελεί ανεξάρτητη και πλήρως αυτοματοποιημένη πλοήγηση.